Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-01-2025, 13:18   #1
B3ko
ford::amateur
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Cześć potrzebuję zdjęć/screenów centralnej konfiguracji modułu bcm. Nie chodzi mi o dane as built. BCM po klonowaniu, nie do końca coś tam poszło. Samochód odpala, tylko są tam błędne dane. Rozmiar kół, typ pojazdu itp.
Przez co mam parę błędów w abs i rcm
Dane as built zgadzają się z tymi po vinie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Kuga mk2 2017.

B3ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 14:04   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Cytat:
Napisał B3ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... BCM po klonowaniu, nie do końca coś tam poszło. ...
Nie rozumiem jaki jest sen brać się za rzeczy, których zupełnie się nie ogania!
Kto takie głupoty robi jak jakieś "klonowanie BCM"!

Normalne i "po ludzku" zrobionie tego tematu trwa pół godziny z pogawędką. Trzeba tylko "mieć czym i wiedzieć jak". Jak to zwykle w życiu...


BTW - jeśli załadowana centralna konfiguracja z tego pliku i "nie zgadza się ze stanem faktycznym" to nie szuka jej się na forach i w necie tylko modyfikuje na aucie. Komputerem i FORScanem choćby.

Generalnie - temat to przykład totelnego braku wiedzy i kompetencji do tej roboty...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-01-2025 o 15:06
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 15:27   #3
B3ko
ford::amateur
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Samochód jest po zalaniu i robię po kimś, był w nim klonowany BCM (nie mam starego) oraz RCM. RCM ktoś tak zrobił, że wywalało 11 błędów. Wgrałem mu eeprom z rcma o takich samych oznaczeniach i z tego samego pojazdu. Wgrałem odpowiednią konfiguracje i zostały dwa błędy. Jeden wskazuję na uszkodzony sensor w module RCM ( muszę zobaczyć na innym). Drugi zaś błąd wskazuję na błędną główną konfiguracje podobnie jest w abs. Szczerze w tym momencie już mi sie odechciało pisać co kolwiek... dam sobie radę, Pozdrawiam.
B3ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 17:51   #4
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Cytat:
Napisał B3ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Szczerze w tym momencie już mi sie odechciało pisać co kolwiek... dam sobie radę, Pozdrawiam.
I to jest słuszna decyzja.
Przynajmniej inni nie będą mieli "fachowych" podpowiedzi o jakichś klonowaniach itp....
Za dużo już widziałem takich aut po tego typu "fachowcach"...
Generalnie auto "pierwotnie" do ogarnięcia w godzinę a po takich grzebaczach potem siedzi się i człowiek zachodzi w głowę "co takiemu gościowi w duszy grało, że takich głupot tu nawyprawiał".

BTW - co do "nie mam starego" - dokładnie WSZYTKO co potrzebne jest na serwerach Forda dostępne bez problemu... Jeśli wątek zaczynał by się "po bożemu" standardowym pytaniem: "mam Kugę 2017 VIN ... potrzebuję wiedzieć jaki był w niej BCM i co tam jeszcze" - to można by było normalnie WSZYSTKO podpowiedzieć.
Ale po takich "wynurzeniach" jak w pierwszym poście - to tylko "zrzut ze schodów" bo inni będą mieli wodę z mózgu i pokazaną ścieżkę prosto w krzaki!
Dla przykładu - RCM w Kudze MK2 (Europa) NIE WYMAGA ŻADNEGO WGRYWANIA EEPROMU! Crasha kasuje się komputerem w minutę, konfigurację wgrywa z serwera Forda w minutę. Kalibruje niezbędne czujniki w minutę. Razem 3 minuty na temat RCM... Pomijam montaż.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-01-2025 o 18:01
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 18:22   #5
B3ko
ford::amateur
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Sprawa została już rozwiazana. Tak wiem o tym że w rcm można usunąć flagę awarii. Natomiast rcm ten był z innego auta robiony przez kogoś. Jego plik konfiguracji (as bulit) miał odpowiednie wartości takie jak na serwerze po Vin. Tak jak mówię auto po zalaniu, robione wcześniej przez kogoś. pierwsze co robiłem to po prostu diagnozowałem kody usterek, które podczas diagnozy wyszły totalnie nierealne. Dlatego zgrałem eeprom porównałem pliki z oryginalnym wsadem i się okazała totalna rzeźnia. Dlatego musiałem wygrać poprawny. Następne problemy które występowały były z centralną konfiguracja tj błąd u2300 (ABS i rcm). Sprawa dla mnie była bardzo dziwna. Natomiast wszystkie znaki kierowały mnie do właśnie źle skonfigurowanego bcma. Dane as bulit były poprawne zgodne z Vin, natomiast główna konfiguracja bcm była z auta dawcy, nawet Vin. Wystarczyło zmienić je na odpowiednie i błąd u2300 zniknął. Po tych zmiana należało zrobić inicjalizacje pcm( bo po zmianach w bcm wystąpił blad p160a), aby z powrotem łyknął poprawny Vin bez tego odpalał na kilka sekund i gasł.
Dla czytający, nie bójcie się robić rzeczy które was interesują, działajcie uczcie się na błędach i nie poddawajcie się. Na tym polega nauka i pozyskiwanie wiedzy. Nawet jeśli ktoś wam powie, żebyście się za to nie zabierali. Już słyszałem to od wielu zadufanych w sobie specjalistach, gdy właśnie popełniłem jakiś błąd lub miałem jakieś pytania.Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez B3ko ; 08-01-2025 o 18:42
B3ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 19:09   #6
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Cytat:
Napisał B3ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprawa została już rozwiazana. ....
Dla czytający,...
Czytający ten watek DOKŁADNIE NIC z niego się nie dowiedzą. Co najwyżej - jeśli zapamiętają - moją poradę, że trzeba umieć zapytać - podając VIN auta.

BTW - do moderatorów @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - moim zdaniem takie wątki bez głębszego sensu i do tego z pointą w stylu "zrobiłem, ale wstydzę się powiedzieć jak" - powinny być usuwane, bo tylko zaśmiecają forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 19:22   #7
B3ko
ford::amateur
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Przecież napisałem jak naprawiłem, wprowadziłem poprawny plik cct o czym wspomniałem wyżej. Ty natomiast nie pomogłeś w ogóle. Równie dobrze mogłeś podać link do severa gdzie taki pliki znaleźć. Więc nie wiem o co masz problem...

Pierwszy dzień na forum tutaj jestem a już znalazłem szeryfa ����

Ostatnio edytowane przez B3ko ; 08-01-2025 o 19:27
B3ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 19:48   #8
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Cytat:
Napisał B3ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Równie dobrze mogłeś podać link do severa gdzie taki pliki znaleźć. ...
Cytat:
Napisał B3ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Kuga mk2 2017.
Niestety, oprócz znajomości linku - co łatwo w necie znaleźć jak widać po Kolegi przykładzie zacytowanym... - trzeba jeszcze umieć czytać, co tam jest napisane...

Przykładowa kwestia BCMa "przykładowej Kugi 2017" z OtoMoto na obrazku.
Plik .ab pobrany z owego "podanego linku".

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Jak widać - BCM "zupełnie nieklonowany". Przykładowy. Dokładnie jaki potrzebny. "Doprowadzenie go do porządku" (przy pomocy dokładnie tego samego pliku .ab) wraz z "normalnym zaprogramowaniem IMMO" - to już napisałem - pół godziny roboty. Jak się "ma czym i wie jak" - powtórzę...

Dokładnie tą samą metodą dobiera się wszystkie niezbędne moduły pojazdu. RCM nie jest wyjątkiem. Wszystkie dane do poprawnego dobrania softu oraz konfiguracja każdego modułu jest w tym pliku.

BTW - 'centralna konfiguracja pojazdu" to jest CCC a nie jakieś 'cct'...
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Kuga.jpg (43.2 KB, 34 wyświetleń)
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-01-2025 o 20:00
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 19:59   #9
B3ko
ford::amateur
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Chodziło o typ pliku cct. Powiedz mi czemu akurat jak już naprawiłem to chcesz pomóc. Chcesz coś komuś udowodnić? Ta pomoc nie jest mi już potrzebna, dziękuję już sobie poradziłem. Tak nie wiedziałem czegoś, o czym wiem teraz i to bez twojej pomocy. Bo się Pan unosi troszkę.
B3ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2025, 20:05   #10
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
Domyślnie Odp: Potrzebna centralna konfiguracja BCM (nie as built)

Cytat:
Napisał B3ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Bo się Pan unosi troszkę.
Pokazuję jedynie - i przestrzegam innych - że auto było robione "zupełnie od czapy" przez osoby nie mające podstawowych kompetencji.
A w to "poradziłem sobie" to jakoś tak mam wiarę mocno ograniczoną...
Opartą w całości o to co powyżej napisane...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.