![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
![]()
Cześć potrzebuję zdjęć/screenów centralnej konfiguracji modułu bcm. Nie chodzi mi o dane as built. BCM po klonowaniu, nie do końca coś tam poszło. Samochód odpala, tylko są tam błędne dane. Rozmiar kół, typ pojazdu itp.
Przez co mam parę błędów w abs i rcm Dane as built zgadzają się z tymi po vinie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Kuga mk2 2017. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
|
![]() Cytat:
Kto takie głupoty robi jak jakieś "klonowanie BCM"! Normalne i "po ludzku" zrobionie tego tematu trwa pół godziny z pogawędką. Trzeba tylko "mieć czym i wiedzieć jak". Jak to zwykle w życiu... BTW - jeśli załadowana centralna konfiguracja z tego pliku i "nie zgadza się ze stanem faktycznym" to nie szuka jej się na forach i w necie tylko modyfikuje na aucie. Komputerem i FORScanem choćby. Generalnie - temat to przykład totelnego braku wiedzy i kompetencji do tej roboty...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-01-2025 o 15:06 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
![]()
Samochód jest po zalaniu i robię po kimś, był w nim klonowany BCM (nie mam starego) oraz RCM. RCM ktoś tak zrobił, że wywalało 11 błędów. Wgrałem mu eeprom z rcma o takich samych oznaczeniach i z tego samego pojazdu. Wgrałem odpowiednią konfiguracje i zostały dwa błędy. Jeden wskazuję na uszkodzony sensor w module RCM ( muszę zobaczyć na innym). Drugi zaś błąd wskazuję na błędną główną konfiguracje podobnie jest w abs. Szczerze w tym momencie już mi sie odechciało pisać co kolwiek... dam sobie radę, Pozdrawiam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
|
![]() Cytat:
Przynajmniej inni nie będą mieli "fachowych" podpowiedzi o jakichś klonowaniach itp.... Za dużo już widziałem takich aut po tego typu "fachowcach"... Generalnie auto "pierwotnie" do ogarnięcia w godzinę a po takich grzebaczach potem siedzi się i człowiek zachodzi w głowę "co takiemu gościowi w duszy grało, że takich głupot tu nawyprawiał". BTW - co do "nie mam starego" - dokładnie WSZYTKO co potrzebne jest na serwerach Forda dostępne bez problemu... Jeśli wątek zaczynał by się "po bożemu" standardowym pytaniem: "mam Kugę 2017 VIN ... potrzebuję wiedzieć jaki był w niej BCM i co tam jeszcze" - to można by było normalnie WSZYSTKO podpowiedzieć. Ale po takich "wynurzeniach" jak w pierwszym poście - to tylko "zrzut ze schodów" bo inni będą mieli wodę z mózgu i pokazaną ścieżkę prosto w krzaki! Dla przykładu - RCM w Kudze MK2 (Europa) NIE WYMAGA ŻADNEGO WGRYWANIA EEPROMU! Crasha kasuje się komputerem w minutę, konfigurację wgrywa z serwera Forda w minutę. Kalibruje niezbędne czujniki w minutę. Razem 3 minuty na temat RCM... Pomijam montaż.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-01-2025 o 18:01 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
![]()
Sprawa została już rozwiazana. Tak wiem o tym że w rcm można usunąć flagę awarii. Natomiast rcm ten był z innego auta robiony przez kogoś. Jego plik konfiguracji (as bulit) miał odpowiednie wartości takie jak na serwerze po Vin. Tak jak mówię auto po zalaniu, robione wcześniej przez kogoś. pierwsze co robiłem to po prostu diagnozowałem kody usterek, które podczas diagnozy wyszły totalnie nierealne. Dlatego zgrałem eeprom porównałem pliki z oryginalnym wsadem i się okazała totalna rzeźnia. Dlatego musiałem wygrać poprawny. Następne problemy które występowały były z centralną konfiguracja tj błąd u2300 (ABS i rcm). Sprawa dla mnie była bardzo dziwna. Natomiast wszystkie znaki kierowały mnie do właśnie źle skonfigurowanego bcma. Dane as bulit były poprawne zgodne z Vin, natomiast główna konfiguracja bcm była z auta dawcy, nawet Vin. Wystarczyło zmienić je na odpowiednie i błąd u2300 zniknął. Po tych zmiana należało zrobić inicjalizacje pcm( bo po zmianach w bcm wystąpił blad p160a), aby z powrotem łyknął poprawny Vin bez tego odpalał na kilka sekund i gasł.
Dla czytający, nie bójcie się robić rzeczy które was interesują, działajcie uczcie się na błędach i nie poddawajcie się. Na tym polega nauka i pozyskiwanie wiedzy. Nawet jeśli ktoś wam powie, żebyście się za to nie zabierali. Już słyszałem to od wielu zadufanych w sobie specjalistach, gdy właśnie popełniłem jakiś błąd lub miałem jakieś pytania.Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez B3ko ; 08-01-2025 o 18:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
|
![]() Cytat:
BTW - do moderatorów @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - moim zdaniem takie wątki bez głębszego sensu i do tego z pointą w stylu "zrobiłem, ale wstydzę się powiedzieć jak" - powinny być usuwane, bo tylko zaśmiecają forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
![]()
Przecież napisałem jak naprawiłem, wprowadziłem poprawny plik cct o czym wspomniałem wyżej. Ty natomiast nie pomogłeś w ogóle. Równie dobrze mogłeś podać link do severa gdzie taki pliki znaleźć. Więc nie wiem o co masz problem...
Pierwszy dzień na forum tutaj jestem a już znalazłem szeryfa Ostatnio edytowane przez B3ko ; 08-01-2025 o 19:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
|
![]() Cytat:
Cytat:
Przykładowa kwestia BCMa "przykładowej Kugi 2017" z OtoMoto na obrazku. Plik .ab pobrany z owego "podanego linku". [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jak widać - BCM "zupełnie nieklonowany". Przykładowy. Dokładnie jaki potrzebny. "Doprowadzenie go do porządku" (przy pomocy dokładnie tego samego pliku .ab) wraz z "normalnym zaprogramowaniem IMMO" - to już napisałem - pół godziny roboty. Jak się "ma czym i wie jak" - powtórzę... Dokładnie tą samą metodą dobiera się wszystkie niezbędne moduły pojazdu. RCM nie jest wyjątkiem. Wszystkie dane do poprawnego dobrania softu oraz konfiguracja każdego modułu jest w tym pliku. BTW - 'centralna konfiguracja pojazdu" to jest CCC a nie jakieś 'cct'...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-01-2025 o 20:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2025
Model: Kuga mk2
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
![]()
Chodziło o typ pliku cct. Powiedz mi czemu akurat jak już naprawiłem to chcesz pomóc. Chcesz coś komuś udowodnić? Ta pomoc nie jest mi już potrzebna, dziękuję już sobie poradziłem. Tak nie wiedziałem czegoś, o czym wiem teraz i to bez twojej pomocy. Bo się Pan unosi troszkę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,676
|
![]() Cytat:
A w to "poradziłem sobie" to jakoś tak mam wiarę mocno ograniczoną... Opartą w całości o to co powyżej napisane...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |