![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Białystok
Model: S-max - Fiesta MKVII
Silnik: 2.0 TDCI - 1.25 16V
Rocznik: 2010 - 2012
Postów: 95
|
![]()
W naszym fusionie TDCI przy pedale sprzęgła padła pompka (złapała nieszczelność). Kupiłem nową, ale nie wiem jak się brać za wymianę. Robił już ktoś to coś? Przede wszystkim chodzi mi o odpowietrzenie, bo jak wiadomo układ sprzężony jest z hamulcami.
Z góry dzięki za poradę! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-09-2008
Postów: 17
|
![]()
Ja próbowałem ale się poddałem, zabrakło dobrego klucza i miejsca (mam ciasny garaż i do tego bez kanału). Koszt okolo 100pln więc zbytnio nie bolało.
Natomiast chyba jest to wykonalne dla "niedzielnego" mechanika, wszystko zależy od Twojego doświadczenia i narzędzi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Białystok
Model: S-max - Fiesta MKVII
Silnik: 2.0 TDCI - 1.25 16V
Rocznik: 2010 - 2012
Postów: 95
|
![]()
Dzięki za podpowiedź Dayokezek. Samej wymiany się nie boję, ale nie wiem jak zbudowany jest układ i czy po wykręceniu pompki trzeba jakoś odpowietrzać układ i jak to się robi?
Jeszcze tydzień mój mechanik jest na urlopie (wyłącza telefon na wolnym) i nie mam kogo zapytać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Białystok
Model: S-max - Fiesta MKVII
Silnik: 2.0 TDCI - 1.25 16V
Rocznik: 2010 - 2012
Postów: 95
|
![]()
Pompka zmieniona. Czas roboty 1,5h. Dostęp jest ciężki (przy silniku trzeba wykręcić akumulator i koszyk, w którym on siedzi), trudno jest założyć sprężynę naciągającą pedał sprzęgła (w kabinie). Niezbędne 2 osoby (odpowietrzenie układu, trzeba być zaopatrzonym w płyn hamulcowy - u mnie poszło 0,4l). Narzędzi specjalnych nie trzeba.
Pompka LUK kosztowała 115zł. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 26-09-2012
Skąd: Otwock
Model: Fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2004
Postów: 13
|
![]()
Gratuluje tych 1,5h aż mi się nie chce wierzyć ;-) mi zajeło znacznie więcej , za nic na świecie nie można było jej wciągnąć do kabiny musiałem odpinać przewody od wysprzęglika , dostęp naprawę marny .
Kolejność czynności jakie należy wykonać ( tzn jakie ja wykonałem w fusionie 1,4) 1) odkręciłem osłonę plastikową pod kolumna kierownicy ( chyba 5 śrub wkrętakiem gwiazdkowym) 2) odkręcenie wkrętów od pompki 2szt klucz 10 ( dolna można całą wykręcić gerzechotka górną tylko na początku póżniej trzeba płaskim ) 3) zdjęcie sprężyny 4) wyjęcie akumulatora i odsunięcie delikatnie osłony 5) poluzowanie delikatnie zbiorniczka z płynem 6) odpięcie przewodu od pompy sprzęgła ( taki w peszlu ) odpina się przez wciśniecie pazurkiem i delikatne pociągnięcie 7) zsunięcie pompy z zaczepów 5mm w dół i w lewo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nadal coś trzymało pompy nie mogłęm wyciągnąć ;-( 9) odkręcenie z prawej strony nakrętki osi pedałów chyba kluczem 15 w celu rozsunięcia pedału sprzęgła inaczej się nie dało . 10) dalej nic coś trzymało ;-( 11) odcięcie trytki przy podstwace akumulatora trzymającej rurkę z pompy do wysprzęglika 12) nieznacznie coś ruszyło, ale paluchy za mało figlarne więc musiałem odpiąc ją w końcu od 13) pchnąłem ją od komory silnika bo od wewnątrz nie miałem już siły ;-) 14) wyszła teraz wyjęcie 2 zapinek od wężyków i pompa mogła powędrować już na śmietnik ( wcześniej tylko gąbkę zdjąć trzeba jeszcze ) Wkładanie pompy : 1) wpinamy rurki 2) przykręcamy wkręty pamiętając o zaczepieniu wcześniej sprężyny przy pompie 3) zsuwamy pedały i skręcamy ośkę 4) a teraz miła zabawa sprężynka sam zakładałem ją z godzinę kombinowałem jak mogłem ;-) , najlepszy pomysł jest taki bardzo mocna linka , która przekładamy nad rurą pod kolumną kierownicy ( uwaga pod przewodami by nie poprzecinać eketryki ;-) , zaczepiamy o sprężynkę i ciągniemy aż zrówna się z fasolką , całość operacji 5 min 5) podpinamy przewód do wysprzęglika później do zbiorniczka , 6 ) przykręcamy stojak akumulatora wkładamy akumulator , osłonę pod kolumną Odpowietrzanie 1) pompujemy wciskamy przekręcamy odpowietrznik , zakręcamy pompujemy i gotowe ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Warszawa
Model: Transit Connect
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Postów: 85
|
![]()
Powiedzcie proszę jak to od strony silnika wygląda .Zrozumiałem ze w pompę wpiete są dwa przewody - rurki. Czy wciągnę je do środka auta jak odkrece pompke. ? Gdzie jest koniec tych przewodów pod maską ? Czy pod maską musze coś odkręcić. ? Może jakieś wskazówki. ? Na czym polega odpowietrzanie. ? Właśnie gdzie ten odpowietrznik siedzi. ?
telker Ostatnio edytowane przez telker_jacek ; 26-10-2014 o 15:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Warszawa
Model: Transit Connect
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Postów: 85
|
![]()
Witam.
Przeszukałem forum odnośnie tego tematu i oczywiście znalazłem wpis na ten temat. Jednakże do wymiany tego elementu potrzebował bym trochę więcej szczegółów. Jeśli jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na moje pytania byłbym bardzo wdzięczny. Nie mam dwóch "lewych" rączek ale akurat przy pierwszorazowej wymianie wolałbym być pewien co i w jakiej kolejności należy robić. Moje pytania są następujące. 1. Czy rurki od pompy mam wypinać od strony silnika - jedna ta elastyczna to się wypnie jakoś ale do tej sztywnej dolnej nie ma dobrego dostępu - jak to odczepić ? Czy mam to wsunąć do środka auta i wtedy się mordować (ale ta rurka jest sztywna i sie nie da chyba jej wciągnąć). 2. Jak się uda wyjąć to później co dokładnie wykonać przy odpowietrzaniu ? Tutaj najbardziej nie rozumiem co mam robić ? Odpowietrznik - gdzie to cudo sie znajduje - czy mówimy o korku na zbiorniczku ? Tego tematu nie ogarniam i potrzebuje wsparcia. 3. Jeszcze jest temat o jakimś wysprzęgliku - co z tym trzeba robić - jakieś rurki są wpinane w niego ? Ja zauważyłem od pompy ze idą dwie - elastyczna do zbiorniczka a metalowa do .... no właśnie gdzie ona idzie - chyba do skrzyni biegów (czy tak) ? Jeśli ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu moich wątpliwości byłbym wdzięczny - szukałem w sieci jakiś opisów co do wymiany tego elementu - są ale zdjęcia są nieaktywne i nie można nic zobaczyć co i jak wykonywać. Pozdrawiam TELKER |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 24-12-2008
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2005
Postów: 621
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez pawel182 ; 28-10-2014 o 09:27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Białystok
Model: S-max - Fiesta MKVII
Silnik: 2.0 TDCI - 1.25 16V
Rocznik: 2010 - 2012
Postów: 95
|
![]()
Płyn do pompy pobierany jest z tego samego zbiorniczka co hamulce.
Sory za zwłokę w odpowiedziach, mało tu zaglądam ostatnio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 08-05-2015
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fokus Kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 39
|
![]()
DSC_0142.jpg
DSC_0143.jpg DSC_0144.jpg DSC_0145.jpg DSC_0146.jpg Dzisiaj walczyłem , wrzucam pare fotek, trzeba wyjąć skrzynkę bezpieczników filtr powietrza, i akumulator z podstawa ( pod spodem jest odpowietrznik. Bump: Bump: Bump: wieczorem wrzuce jeszcze pare, pompkę rozebrałem, jak sie dowiem jakie są wymiary simeringów dam znać :-) zawsze pare groszy w kieszeni. Bump: |
![]() |
![]() |