![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-04-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 50
|
![]()
Witam,
zauważyłem buczenie po zgaszeniu silnika wydobywające się pod filtrem paliwa. Cichnie po ok.1min. Po odpaleniu silnika lekkim przygazowaniu do ok. 2500 obr i ponownym wygaszeniu samochodu ponownie pojawia się buczenie. Podejrzewam coś z turbosprężarką, a może coś z klimą? Przy normalnej jeździe końcowej bez przyspieszeń tego nie ma, ale wystarczy, że delikatnie pod koniec normalnej jazdy przyspieszę na odcinku kilkudziesięciu metrów i pojawia się buczenie. Po ostrej jeździe na autostradzie przed wygaszeniem silnika zawsze odczekałem kilka minut, aż wychłodzi się turbosprężarka. Przebieg ok. 260 t km. Proszę o poradę.
__________________
![]() Ostatnio edytowane przez PiotrKa ; 16-04-2018 o 23:48 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
Buczec to moze chyba tylko zawor N75, tyle ze on jest z prawej strony silnika.
Ps. Twoj silnik to TDCI, TDI to inna marka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tańczący z S-Maxami
![]() Zarejestrowany: 11-05-2014
Skąd: Landsberg
Model: Romet
Silnik: Wigry
Rocznik: 1985
Postów: 1,011
|
![]()
Sprawdź n75
__________________
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić." "Forum to nie agencja towarzyska. Wszystkim nie dogodzimy" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-04-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 50
|
![]()
Tak silnik to oczywiście TDCi słownik usunął C, nie zauważyłem. Wydobywający się dźwięk może być słyszalny w tym miejscu z odbicia, a pochodzi z innego miejsca. Ale mam wrażenie, że pochodzi właśnie z tego miejsca, spod filtra powietrza. Dźwięk przypomina jakby zużyte obracające się łożysko na dużych obrotach.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
no to w koncu z filtra powietrza czy paliwa?
Sprawdz ten zaworwk N75.. wpisz w google bedziesz wiedzial jak wyglada.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 28-09-2015
Skąd: Warszawa
Model: S-Max Platinium X
Silnik: 2.0 Tdci 181KM; 413 Nm
Rocznik: 2007
Postów: 214
|
![]()
Zawór znajduje się pod alternatorem.
Na zdjęciu zaznaczony na czerwono. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Szymon
Zarejestrowany: 26-06-2017
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDci 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 60
|
![]()
Koledzy, myślicie że to "buczenie" może zostać naprawione przez ASO w ramach co roku przedłużanej gwarancji? Ostatnio pojawiło się u mnie... Czy taki zawór raczej poza zakresem gwarancji?
Negatywnych skutków nie odczuwam w czasie jazdy, wszystko wydaje się działać jak należy. Nie po każdym zgaszeniu występuje efekt dźwiękowy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
moim zdaniem zostanie zignorowany przez nich..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 10-11-2019
Skąd: ZŁOTÓW
Model: S-MAX
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2006
Postów: 23
|
![]()
Witam
Dziś usłyszałem dziwne buczenie w kolorze silnika po prawej stronie. Dzwiek jakby z reduktora z tym, że słychać go co kilka minut na wyłączonym silniku. Natomiast przy włączonym słychać cały czas. Czy w tej części komory jest coś co mogłoby powodować taki dzwiek, czy raczej skupić się na reduktorze?🙂 Filmiki pod linkami [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pozdr Karol |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 10-11-2019
Skąd: ZŁOTÓW
Model: S-MAX
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2006
Postów: 23
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |