![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
|
![]()
Witam
Chciałbym zakupić przetwornice do mojego mondka pod 12V. Jaką byście polecili do 140zł. Dobrze by było jakby mogła wydać z siebie co najmniej 300Watt w nieprzerwanym korzystaniu przez ok 5h. Załączam linka do działu z przetwornicami na Allegro. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Ja bym polecił tę
http://www.allegro.pl/item202576246_prz ... ikat_.html jest najbardziej uniwersalna i ma jakies atesty. Musisz tylko wiedzieć, że żadna przetwornica nie daje napięcia takiego jak w domowej sieci. Nie jest to czysta sinusoida prądu zmiennego lecz w zależności od układu który zastosowano prostokąt, piła lub podobne. Producenci stosują różne filtry aby wygładzić te ostre przebiegi i upodobnić je do sinusoidy. Nie wdając się zbytnio w szczegóły napiszę tylko, że niektóre urządzenia mogą nie pracować poprawnie, szczególnie układy elektroniczne. Wszystko zależy od tego co chcesz do niej podłączyć. Urządzenia takie jak lodówka campingowa powinny wytrzymać. 5 godzin to tylko z zapalonym silnikiem. Akumulator tego nie wytrzyma. I drobna uwaga do niektórych opisów: W sieci mamy teraz nie 220V lecz 230 |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
|
![]()
Kupiłem tą przetwornicę i podłączyłem do niej zestaw głośników od kompa 2.1 logitech nie więcej jak 100W łącznie. Czemu mi wywaliło bezpiecznik 30A Najpierw 15A potem wsadziłem 30 i też?! Mam to obejść drutem na bezpieczniku?! Kupiłem taką przetwornice jak osoba powyzej poleciła tylko że 300W.
__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
"Nie wdając się zbytnio w szczegóły napiszę tylko, że niektóre urządzenia mogą nie pracować poprawnie, szczególnie układy elektroniczne" - tak pisałem
Nie piszesz szczegółowo jak to podłączyłeś. Domyslam się, ze podłączyłeś do wyjścia przetwornicy wzmacniacz który dawał na wyjściu na głośniki moc muzyczną 100W. Jeżeli tak to pobór mocy takiego wzmacniacza jest wielokrotnie większy. Mogą więc byc dwa powody: - wielokrotnie przekroczyłeś moc pobieraną z przetwornicy (ale w takim przypadku powinno zadziałać elektroniczne zabezpieczenie przetwornicy a nie bezpiecznik) - lub (co bardziej prawdopodobne) ten wzmacniacz nie nadaje się wogóle do zasilania z przetwornicy W żadnym wypadku nie drutuj bezpieczników ! Aby sprawdzić czy przetwornica daje rzeczywiście 300W mocy wyjściowej podłącz na wyjściu zwykłe żarówki o łącznej mocy minimum 300W. Jeżeli przetwornica jest sprawna to bez problemu żarówki powinny normalnie świecić. W takim przypadku będziesz miał pewność, że ten wzmacniacz nie nadaje się do zasilania z przetwornicy. |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
|
![]()
Czy z wyjścia zapalniczki w ogóle mogę pobrać tyle mocy aby przetwornica dała moc 300W ?! Czy to tylko możliwe bezpośrednio z akumulatora?!
__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-] |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Postów: n/a
|
![]()
300 W mocy oddanej to min. 400 W pobranej z instalacji samochodowej. Dokładnie to zależy od sprawności przetwornicy. Zakładając że pobiera ona 400W to przy ok. 13V jest prąd ponad 30A (wszystko zgrubnie liczone) Przy takim prądzie to trzeba grubsze przewody i to przez większy bezpiecznik bezpośrednio z akumulatora. A z zapalniczki to tylko chwilę. Inaczej najpierw spieką się styki gniazda zapalniczki i wszystkie miejsca łączenia przewodów a potem iz0lacja przewodu doprowadzającego prąd. Spadki napięcia na cienkim przewodzie też będą. Podsumowując: lepiej oddzielny grubszy przewód przez bezpiecznik powyżej 30A
|
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
|
![]()
W takim razie najlepiej pociągnąć kabel prosto z akumulatora ?!
__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-] |
![]() |
![]() |