Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Sprzęt Audio/CB/GPS
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-06-2007, 17:23   #1
aksel
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
Domyślnie Przetwornica pod 12V. Jaką polecicie?!

Witam
Chciałbym zakupić przetwornice do mojego mondka pod 12V. Jaką byście polecili do 140zł. Dobrze by było jakby mogła wydać z siebie co najmniej 300Watt w nieprzerwanym korzystaniu przez ok 5h.
Załączam linka do działu z przetwornicami na Allegro.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-]
aksel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2007, 17:41   #2
ak15
 
Postów: n/a
Domyślnie

Ja bym polecił tę
http://www.allegro.pl/item202576246_prz ... ikat_.html
jest najbardziej uniwersalna i ma jakies atesty.
Musisz tylko wiedzieć, że żadna przetwornica nie daje napięcia takiego jak w domowej sieci. Nie jest to czysta sinusoida prądu zmiennego lecz w zależności od układu który zastosowano prostokąt, piła lub podobne. Producenci stosują różne filtry aby wygładzić te ostre przebiegi i upodobnić je do sinusoidy. Nie wdając się zbytnio w szczegóły napiszę tylko, że niektóre urządzenia mogą nie pracować poprawnie, szczególnie układy elektroniczne. Wszystko zależy od tego co chcesz do niej podłączyć. Urządzenia takie jak lodówka campingowa powinny wytrzymać. 5 godzin to tylko z zapalonym silnikiem. Akumulator tego nie wytrzyma. I drobna uwaga do niektórych opisów: W sieci mamy teraz nie 220V lecz 230
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2007, 20:36   #3
aksel
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
Domyślnie

Kupiłem tą przetwornicę i podłączyłem do niej zestaw głośników od kompa 2.1 logitech nie więcej jak 100W łącznie. Czemu mi wywaliło bezpiecznik 30A Najpierw 15A potem wsadziłem 30 i też?! Mam to obejść drutem na bezpieczniku?! Kupiłem taką przetwornice jak osoba powyzej poleciła tylko że 300W.
__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-]
aksel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2007, 09:21   #4
ak15
 
Postów: n/a
Domyślnie

"Nie wdając się zbytnio w szczegóły napiszę tylko, że niektóre urządzenia mogą nie pracować poprawnie, szczególnie układy elektroniczne" - tak pisałem

Nie piszesz szczegółowo jak to podłączyłeś. Domyslam się, ze podłączyłeś do wyjścia przetwornicy wzmacniacz który dawał na wyjściu na głośniki moc muzyczną 100W. Jeżeli tak to pobór mocy takiego wzmacniacza jest wielokrotnie większy.
Mogą więc byc dwa powody:
- wielokrotnie przekroczyłeś moc pobieraną z przetwornicy (ale w takim przypadku powinno zadziałać elektroniczne zabezpieczenie przetwornicy a nie bezpiecznik)
- lub (co bardziej prawdopodobne) ten wzmacniacz nie nadaje się wogóle do zasilania z przetwornicy
W żadnym wypadku nie drutuj bezpieczników !
Aby sprawdzić czy przetwornica daje rzeczywiście 300W mocy wyjściowej podłącz na wyjściu zwykłe żarówki o łącznej mocy minimum 300W. Jeżeli przetwornica jest sprawna to bez problemu żarówki powinny normalnie świecić. W takim przypadku będziesz miał pewność, że ten wzmacniacz nie nadaje się do zasilania z przetwornicy.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2007, 14:15   #5
aksel
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
Domyślnie

Czy z wyjścia zapalniczki w ogóle mogę pobrać tyle mocy aby przetwornica dała moc 300W ?! Czy to tylko możliwe bezpośrednio z akumulatora?!
__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-]
aksel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2007, 15:51   #6
ak15
 
Postów: n/a
Domyślnie

300 W mocy oddanej to min. 400 W pobranej z instalacji samochodowej. Dokładnie to zależy od sprawności przetwornicy. Zakładając że pobiera ona 400W to przy ok. 13V jest prąd ponad 30A (wszystko zgrubnie liczone) Przy takim prądzie to trzeba grubsze przewody i to przez większy bezpiecznik bezpośrednio z akumulatora. A z zapalniczki to tylko chwilę. Inaczej najpierw spieką się styki gniazda zapalniczki i wszystkie miejsca łączenia przewodów a potem iz0lacja przewodu doprowadzającego prąd. Spadki napięcia na cienkim przewodzie też będą. Podsumowując: lepiej oddzielny grubszy przewód przez bezpiecznik powyżej 30A
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-06-2007, 02:42   #7
aksel
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Poznań
Postów: 245
Domyślnie

W takim razie najlepiej pociągnąć kabel prosto z akumulatora ?!
__________________
Życie zaczyna sie powyżej 3000rpm ;-]
aksel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.