Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-10-2022, 21:14   #1
cinek15c
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-07-2019
Skąd: Radzymin
Model: Focus MK3, Focus MK3 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125KM, 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2011, 2015
Postów: 122
Domyślnie 2.0 TDCi - Sączy się olej z łączenia silnika i skrzyni + spod śruby obudowy skrzyni

Cześć,

pacjent to Ford Focus MK3 FL, 2015, 2.0 TDCi 150KM 180KM z automatyczną skrzynią Powershift MPS6. Obecnie jakieś 233k przebiegu, skrzynia regenerowana przy 210k.

Ogólnie to mam 2 pytania związane z wyciekiem oleju.

1 sprawa dotyczy Powershifta:
na zdjęciu zaznaczyłem śrubę, spod której sączy się olej
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zdjęcie jest robione od wnęki koła kierowcy - widok po zdemontowaniu koła oraz nadkola.

Na schemacie niestety nie ma podanego rodzaju tej śruby, a po omacku ciężko coś znaleźć w internecie:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy ktoś bardziej doświadczony w Powershifcie mógłby mi powiedzieć, czy te śruby obudowy powinny być jakkolwiek zabezpieczone przed przeciekaniem? Czy jednak jeżeli przecieka, to jest jakiś problem z gwintem tej konkretnej śruby?
U mnie są tam zwykłe śruby Torx, bez żadnej podkładki ani uszczelki.

Umyłem to miejsce i po jakichś 2-3h już się sączył spod tej śruby jasny olej, więc ewidentnie tutaj jest jakiś problem. Na ten moment delikatnie ją wykręciłem i spróbowałem uszczelnić gwint taśmą teflonową, za jakiś czas zobaczę jakie będą tego efekty.
Czy ten wyciek może być spowodowany czymś innym niż samą śrubą i powinienem coś wymienić aby go zatrzymać?


Sprawa 2:
krople oleju na łączeniu silnika ze skrzynią zaznaczone na zdjęciu na czerwono
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na zielono zaznaczyłem otwór, jak się domyślam, jest tam po to, żeby właśnie odprowadzać olej. Tylko z jakiego powodu on się tam bierze?
Widać, że olej czarny, więc wychodzi na to, że silnikowy. Czym może być spowodowany wyciek oleju w tym miejscu?

Co prawda widziałem to już jak kupowałem auto przy 215k przebiegu i zawsze były tam te krople oleju. Przy każdej okazji je wycierałem, a po kolejnym zajrzeniu pod spód auta, znów tam były. Przejechałem już cały interwał do kolejnej wymiany i pomiędzy wymianami nie musiałem nic oleju dolewać, więc to pewnie nie jest jakiś wielki ubytek, jednak wolałbym to doprowadzić do ładu.

Po lewej stronie od tego miejsca, są takie gumowe zatyczki wtykane od dołu:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Po ich wyjęciu w skrajnych otworach widać śruby, a w środkowych zęby koła. Śruba w otworze po prawej stronie jest sucha, natomiast śruba w otworze zaznaczonym na czerwono jest mokra od oleju:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy to stąd biorą się później to krople oleju z wcześniejszego zdjęcia?
Czym może być spowodowany ten wyciek? Co należałoby sprawdzić / wymienić, aby pozbyć się tego wycieku?


Ostatnio edytowane przez cinek15c ; 23-10-2022 o 21:30
cinek15c jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2022, 21:34   #2
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
Domyślnie Odp: 2.0 TDCi - Sączy się olej z łączenia silnika i skrzyni + spod śruby obudowy skrz

Wyciek na łączeniu skrzyni i silnika to może być:
1. Tylny uszczelniacz wału korbowego
2. Cieknącą pompa CR
3. Nieszczelność na podporze wału korbowego, to jest jakby jedna z panewek głównych, tam wchodzi taki duży stalowy blok z uszczelnieniami szczelinowymi. Jest to zaraz za uszczelniaczem półosi.
4. Ewentualnie możliwe że wyciek jest spod pompy vacum, ale to byś od góry zauważył.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.