![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-07-2018
Skąd: Warszawa
Model: Toyota Yaris
Silnik: 1,33 benzyna
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
![]()
Witam wszystkich, jestem nowy na forum, poszukuję nowego auta i wpadł mi w oko właśnie taki Focus. Jestem zdecydowany na auto w benzynie, jednak chciałbym zorientować się, jak wygląda awaryjność tych jednostek, jakie są typowe bolączki no i kwestia ewentualnych kosztów napraw. Z tego co wyczytałem na forum, było parę przypadków przegrzania silnika 1.6, 1.5 boryka się natomiast z dziwnymi metalicznymi stukami. Proszę o opinie użytkowników Focusów z tymi silnikami
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-09-2015
Skąd: pogranicze małopolski i śląska
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq, Opel Astra V
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, 1.5 TSI 150KM, 1.4T 150KM
Rocznik: 2014,2022,2019
Postów: 266
|
![]()
Posiadam dokładnie takiego Focusa, o którym piszesz (którego szukasz) - 1.6 EcoBoost. Wnioski? Wrażenia? Bardzo pozytywne! Ponad 3 lata użytkowania od nowości i zero problemów/awarii. Eksploatacja w moim przypadku ogranicza się tylko do tankowania i okresowego przeglądu.
Silnik cichy, dość ekonomiczny (śr.spalanie w cyklu mieszanym to 7,5l/100), brak zużycia oleju. Poza tym, jak dla mnie, wystarczająco mocny i szybki (wgrana fabryczna mapa/soft z wersji 182 konnej). Szczerze polecamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 537
|
![]()
1,6 EB napewno nie do bezmyślnej i wariackiej jazdy, przeprowadzać częste kontrole układu chłodzenia - wszystko znajdziesz na forum - reszta to normalna eksploatacja w przyzwoitej cenie.
Polecam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-07-2018
Skąd: Warszawa
Model: Toyota Yaris
Silnik: 1,33 benzyna
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
![]()
A mogę poprosić o linki do tematów na forum? Bo pod tagiem "ecoboost" większość postów dotyczy jednak 1.0 EB. Ogółem interesuje mnie auto używane, z lat 2013-2015, dlatego chciałem dopytać, jak spisują się te silniki w dalszej perspektywie i jakie są ich typowe przypadłości.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 537
|
![]()
W odkopywaniu linków musisz sobie radzić sam - za dużo do wertowania.
Roczniki które wymieniłeś na pewno były poprawione, co i tak nie zwalnia z regularnej kontroli układu chłodzenia - uwierz, to nie boli...lepiej zapobiegać niż leczyć. W przypadku 1,6 EB raczej nie ma już czego leczyć, bo motor w ogóle nie jest odporny na przegrzanie, a silników na rynku wtórnym malusieńko i ceny poszybowały mocno do góry. Bump: Jak już podejmiesz decyzję to pamiętaj, że stworzono go z myślą o dynamicznym wyprzedzaniu abyś czuł się komfortowo i pewnie przy takich manewrach a nie do przemieszczania się w czasie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 537
|
![]()
Zapomniałem dodać o akcji serwisowej układu chłodzenia...co ona wniesie na dłuższą metę czas pokaże.
Ford zareagował bo było zagrożenie życia...gdy pękła głowicą na tyle, że olej dostał się na gorący kolektor, to ulegał zapłonowi. |
![]() |
![]() |