![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 04-08-2012
Skąd: Gorzów WLKP
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 40
|
![]()
Witam. Ostatnio jechałem do rodziców, na dworze ponad 30 stopni, więc bez klimy ciężko. Do tej pory, działała super. Zasadniczo dalej działa super, ale z jednym wyjątkiem. Jechałem w takim upale ok 250 km drogą ekspresową ok 125km/h. Temperatura w samochodzie ustawiona na 21C i jechało się komfortowo. po ok 200km takiej trasy nagle w samochodzie zrobiło się zauważalnie cieplej. Sprawdziłem ręką jak wygląda sprawa z temperaturą z nawiewu i było chłodno, ale nie tak jak zwykle. Obniżyłem temperaturę na klimie, ale nic to nie dało, więc jeszcze bardziej i jeszcze bardziej, aż do magicznego przycisku AC Max, ale dalej bez efektu. Klima jakby chłodziła na pół gwizdka. Sprawdziłem temperaturę silnika, ale wszystko w normie, więc uznałem że może czynnik się kończy, ale w trasie nic z tym nie zrobię. Ok 10km od celu musiałem zatankować, co zajęło max 5 min, a po powrocie do samochodu klima zaczęła działać normalnie i do dzisiaj dalej tak działa, ale też nie pokonywałem dystansu większego niż 50km, więc nie odtworzyłem tamtych warunków. Co może być przyczyną takiego spadku wydajności w dłuższej trasie??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Znajomy ma podobny przypadek w Kudze Mk1 - problem jeszcze nie rozwiązany. Różnica taka, że u niego klima przestaje działać po 15-20 km.
Okazuje się, że temperatura na parowniku jest tak niska, że zachodzi on totalnie szronem i brakuje przepływu powietrza. Po wyłączeniu klimy, temperatura się podnosi, lód spływa i klima może normalnie znowu działać. Może u Ciebie podobny problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 852
|
![]()
Jak wiadomo gaz się rozpręża, oprócz gazu jest też olej i całość ma odmierzoną ilość, jeżeli było coś robione i zostało nie prawidłowo to klima wchodzi w tryb "awaryjny" - za mało gazu żle, za dużo też żle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 19-05-2022
Model: ford focus mk2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 21
|
![]()
Przy długotrwałym działaniu klimatyzacji w wysokich temperaturach, zwłaszcza przy ustawieniach na bardzo niską temperaturę, parownik może zamarznąć. Zamarznięty parownik ogranicza przepływ powietrza, co skutkuje spadkiem wydajności chłodzenia. Postój pozwala na rozmrożenie parownika i powrót klimatyzacji do normalnej pracy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 04-08-2012
Skąd: Gorzów WLKP
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 40
|
![]()
21C to nie jest bardzo niska temperatura :/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
|
![]()
Równie dobrze może być problem z przepływem powietrza przez parownik, albo z jakimś czujnikiem w tej okolicy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
To ja także po zgaduje. Zakłócenie pracy wentylatora + wysoka temperatura na zewnątrz mogły być powodem niskiej wydajności skraplacza, a co za tym idzie całej klimatyzacji.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 04-08-2012
Skąd: Gorzów WLKP
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 40
|
![]()
Gdyby był problem z przepływem, to klimatyzacja miałaby problem od początku, a tak nie jest. Gdy wsiadam do rozgrzanego samochodu to potrafi schłodzić wnętrze ekspresowo, a później utrzymywać zadaną temperaturę przez naprawdę długi czas. Nie ma opcji żeby problem z przepływem pojawiał się po kilkuset kilometrach i znikał po 5 min postoju, chyba że jest to problem z przepływem spowodowany przez oszronienie, ale przy temperaturze 21C chyba nie powinno się pojawiać :/ Co do czujnika, to też powinno się pojawiać od razu, lub losowo w zależności od tego jaki to rodzaj uszkodzenia :/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,351
|
![]()
Jakieś dodatkowe nie normalne zachowanie podzespołów w czasie spadku wydajności klimy? Pytam bo u mnie samoistnie włączał się wentylator chłodnicy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 04-08-2012
Skąd: Gorzów WLKP
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 40
|
![]()
nic więcej nie zauważyłem
|
![]() |
![]() |