![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Toruń
Model: MONDEO MK3 KOMBI
Silnik: 2.0 115 KM
Rocznik: 04.2003
Postów: 80
|
![]()
Witam!
Postaram się tu opisać naprawę czujnka temperatury zewnętrznej bądź tzw. mrozu. To co napiszę nie koniecznie musi być odnośnikiem waszego czujnika jest to owoc mojego majsterkowania. Objawy: - źle wyświetlana temperatury na zewnątrz mróz -6 a on mi pokazuje +6 - kreski na wyświetlaczu czasem zamiast temperatury Potrzebne będą: - Słomka plastikowa do picia - Zapalniczka - Sprężone powietrze (takie w spreyu) - Suszarka - Cierpliwość trochę sprytu A więc czujnik ten znajduje się po lewej stronie auta z przodu za dolnym grillem. 1- Wyciągamy przednią prawą lampę 2- Odginamy plastik i wkładamy opis zdjęcie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zdj 01 3- Wyciągamy czujnik trzeba się troszkę przyłożyć opis zdjęcie zapadka blaszkę wciska my lekko i mocno ciągniemy twarde plastiki nic się nie stanie! [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zdj 02 4- Trzeba go wypiąć z złączki wciskając zapadkę z jednej strony i wypychając za pomocą jednej ręki 5- ogólne mycie czujnika i oględziny [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zdj 03 6- Działamy wodą sprężonym powietrzem suszarka. 7- Zalepiłem go osobiście plastikiem ze stopionej słomki gdyż u mnie były pęknięcia na przewodzie oraz z góry styku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zdj 04 Zakładamy jak było. W moim przypadku od razu nie działał, Odczekałem z 15 minut odpalając 3 krotnie silnik i działał. Jak nie będzie działał wymiana!!!! POZDRAWIAM!!!! Ostatnio edytowane przez karex ; 04-01-2010 o 15:49 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk4 i Mk5 oczywiście kombi
Silnik: DW10C 140KM i EcoBlue 190KM
Rocznik: 2012.05 i 2021.07
Postów: 2,812
|
![]()
Ja tylko dodam od siebie, że jestem leń i zamiast topić słomki mam najtańszy pistolet klejowy (w markecie z zapasem sztyftów do kupienia za kilka kilkanaście złoty). Dość często go używam do napraw. Dobrze izoluje i dobrze zalewa.
Przenoszę do działu fotorelacje z napraw. Numery zdjęć proszę liczyć od lewej strony.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1996 1,8 TD; Mk2 1997 1,8+BLOS; Mk3 2005 2,0 TDCi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Toruń
Model: MONDEO MK3 KOMBI
Silnik: 2.0 115 KM
Rocznik: 04.2003
Postów: 80
|
![]()
No tak też można Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 11-10-2009
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
![]()
zaje fajna relacja. Brawo i dzięki!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-01-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 51
|
![]()
Witam, może przedstawię też moje doświadczenia z czujnikiem temp. zewn. Otóż ostatnio, około tydzień temu zauważyłem, że termometr na zegarach pokazuje o 5 stopni więcej niż było faktycznie na zewnątrz. Korzystając z przedstawionego tutaj opisu i własnego sprytu zrobiłem to nieco inaczej, nie wiem czy łatwiej( głównie sposób dojścia do wtyczki)- chodzi o ot że, zamiast odginać plastiki, po prostu wykręciłem halogen i prrzez powstałą dziurę jest łatwiej wyczepić wtyczkę ze złączki.
PozdrawiamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Scaglietti ; 24-01-2010 o 11:15 Powód: brak litery d |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 25-01-2009
Postów: 1
|
![]()
Ja również dziękuje autorowi- pomogło
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-11-2007
Skąd: Lubin/ Edynburg
Model: Opel Omega
Silnik: 3.2 V6
Rocznik: 2001
Postów: 176
|
![]()
witam!! ja zdejmowalem oslone pod spodem zderzaka( kilka torx'ow ) i dostep super.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 27-03-2011
Skąd: Sanok, Kraków
Model: MONDEO IV hackback
Silnik: 1.8 125 km
Rocznik: 2009
Postów: 64
|
![]()
Dzięki Autorowi dowiedziałem się gdzie czujnik się znajdujęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale można prościej się tam dostać np. odkręcić sam grill, wsadzić rękę głębiej (bo czujnik widać i już można go odpiąć.
Albo prościej wsunąć się pod samochód i też można go wypiąćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
![]()
grill nie jest przykręcany tylko na zatrzaski (trzeba uważać bo łatwo je połamać (i wówczas trzeba będzi ego przykręcić.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
![]()
Witam, mam do wymiany czujnik temp . zewnętrznej, już zakupiłem i chce go wymienić, gdzie on się w końcu znajduje? Lewa czy prawa strona z przodu, bo raz jest napisane z lewej raz z prawej, ze zdjęc wnioskuje że prawa, oczywiście określam strony jako bym siedział za kierownicą tak jak powinno się to robić. Mam autko z 2005 roku po FL, jak najłatwiej do niego się dostac? Wyjmować lampę? gril?? czy może wystarczy wjechać na kanał i od dołu bez żadnego odkręcania lamp czy grilla?? Jak najłatwiej to zrobić?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|