![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-01-2014
Model: 'smaks' TitS
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 50
|
![]()
Czy można doważać koła na samochodzie wyposażonym w skrzynię w przekładnię Powershift?
W manualu jest to proste, wrzucamy luz i mechanizm różnicowy robi resztę. W Powershifcie przy wyłączonym silniku zarówno w trybie P jak i N koła przedniej osi są 'sprzężone' - kręcą się w przeciwnych kierunkach więc podniesienie auta z jednej strony nie wchodzi w grę. Podejrzewam, że przy uruchomionym silniku w trybie N nie będzie tego problemu, ale czy przekładnia przypadkiem na tym nie ucierpi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
A czy problemem jest zdjęcie kół do doważania?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,927
|
![]()
Doważa się na aucie wtedy, kiedy wyważanie zdjętych kół jest nieskuteczne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 690
|
![]()
W powershifcie nie ma mechanizmu różnicowego ? to dlaczego podniesione koła kręcą się w przeciwne strony ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-05-2017
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: Chrysler Stratus 2.5V6, MK3 2.5V6 Jatco było jest 2.0 TDCI 163KM PS ,Kia Ceed, Freemont AWD, 508GT
Rocznik: 99,2004,2011,2015,2015,2015
Postów: 696
|
![]()
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. powstrzymam się od komentarza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kolega ma blokadę dyfra na przednim kole Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-01-2014
Model: 'smaks' TitS
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 50
|
![]()
To co można doważać czy nie można w końcu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-05-2017
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: Chrysler Stratus 2.5V6, MK3 2.5V6 Jatco było jest 2.0 TDCI 163KM PS ,Kia Ceed, Freemont AWD, 508GT
Rocznik: 99,2004,2011,2015,2015,2015
Postów: 696
|
![]()
daj na N i doważaj se do woli tylko najpierw go odpal i przęłącz na N a potem sobie rób co chcesz jak się boisz to możesz sobie zostawić pracujący silnik będzie stały przepływ oleju w skrzyni
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 686
|
![]()
Bo wyważyć koło trza umić. Jak mówi klasyk.
Niekoniecznie musi być to na samochodzie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Warszawa-Radość
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 93
|
![]()
Zostawiasz na N i podnosisz cały przód. Jak podniesiesz tylko jedno koło to spalisz oponę o sprzęt do wywarzania i zagotujesz olej w skrzyni. Ja robiłem takie coś tu, tylko zaznacz, że to Powershift i trzeba podnieść cały przód (wjazd od ul 6 Sierpnia)
Autobalans Puławska 531/533, 00-001 Warszawa 608 388 905 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Było mk3 jest mk4 ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez mszh725 ; 09-09-2018 o 19:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
|
![]()
Mam komplet kol zimowych i letnich. Sam przekladam i dopiero wywazam jak czuje podczas jazdy, ze cos drga.
Zawsze przy takiej zmianie (2 razy w roku) sprawdzam stan tarcz hamulcowych, klockow, wezykow hamulcowych i sprezyn. Tarcze badam miernikiem zegarowym, krecac za sruby od felg - skrzynie manualne. Czy moge tak sprawdzic tarcze, zamontowana do piasty, jak mam tylko jedno kolo podniesione? |
![]() |
![]() |