![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: łukasz
Zarejestrowany: 03-04-2016
Skąd: tuszyma
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci 179km by heko
Rocznik: 2008
Postów: 48
|
![]()
Witam
Jakie opinie macie na temat skrzyni automatycznej A8 F40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Amadeusz
Zarejestrowany: 02-09-2017
Skąd: CG / GA / GWE
Model: Focus MK3 FL / Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM/180KM / 2.0 EcoBlue 190
Rocznik: 2015 / 2020
Postów: 32
|
![]()
Po pierwsze primo to nie ten dział.
Po drugie tyle opinii co użytkowników. Pamiętaj że producent w Europie nie przewiduje wymiany oleju ale powinno a wręcz trzeba to robić. Jednym chodzi jak złoto, jedni mówią że szarpie, niektórym do szarpie okazuje się ze wtryski, a niektórzy aktualizują soft. Powershift to nie jest jeśli mowa o osiągi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
FCP member
![]() Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,202
|
![]() Cytat:
A tak poważnie to nie ma reguły
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,550
|
![]()
Stara skrzynia 6f35 i jej wzmocnione odmiany są to dosyć stare i pancerne konstrukcję ale chodzą jak w autach z lat 90. Jest to prehistoria aby auto 340hp po kickdown przez 30s mielilo bez lockupa. Ta skrzynia zabiera ogromną ilość mocy a w silniku 1.5eb 180hp zabija przyjemność z jazdy bo ciężko tym jeździć. Jest to wstyd aby auta z 2019r miały tak stara skrzynię biegów.
Nowa skrzynia 8f40 i jej mniejszy brat 8f24 działa dużo dużo lepiej i ciężko jest się zorientować że dalej jest to skrzynia hydrauliczna. Lockup działa odrazu, nie ma praktycznie wogole ślizgania, dodajesz gazu przy 120km/h zbija bieg i ciągnie odrazu. Z silnika 1.5eb wyciąga siódme soki i każdy kto przejedzie się takim połączeniem jest w szoku jak to chodzi. Skrzynia 8f z 2020r chodzi tak jak skrzynia ZFa 8hp z lat 2005..... Co do trwałości, narazie nie wie tego nikt. Większość usterek tej skrzyni jest spowodowanym zły użytkowaniem. Lewarek zmiany biegów to nic innego jak silnik elektryczny, jeśli szybko zmienisz z R na D to jest zgrzyt i to spory, jest to spowodowane silnikiem a nie typową dźwignia z linką. Bieg jeszcze nie wszedł a kierowca już dodaje gazu, na chwilę obecną większość usterek jest spowodowane właśnie złym użytkowaniem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
![]()
Jak niedawno kupowalem auto to chcialem PS. Ale do Mondeo MK5 FL PSow juz sie nie daje. Tylko 8F.
Najlepsze jest to ze jak pojdziesz do serwisu (ASO czy nie ASO) to ci powiedza ze z PS sa tylko problemy. WIec nie wiadomo... 8F nie musi byc gorsza. Oczywiscie zmiana biegu troche trwa. F1 to to nie jest. Mam wrazenie ze troche lepiej zmienia w trybie S. A jeszcze dluzej trwa zastanawianie sie skrzyni czy bieg zmienic czy nie. Najgorzej jest przy coastowaniu z mala predkoscia (np. przy wjezdzaniu na skrzyzowanie) i potem przyspieszanie. Czasami (wlasciwie dosc czesto) niepotrzebnie redukuje by potem znowu wrzucac wyzszy bieg. Duza strata czasu. Ogolnie nie potrafie ocenic jak dobrze dziala bo to moj pierwszy automat. Nie zaluje ale pod pewnymi wzgledami z manualem bylo duzo lepiej. Zobaczymy co z trwaloscia. Zreszta i na naszym forum jedni radza wymiane oleju dynamiczna, drudzy odradzaja. Producent w ogole nie przewiduje. itd. zastanawia mnie tez ze do auta z 400Nm wlozyli skrzynie 8F40 ktora ma rating wlasnie 400Nm. zastanawiam sie jaki jest margines. Ale na chip bym sie chyba nie zdecydowal nawet jakby byl mozliwy
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 14-07-2023 o 12:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Był Mondeo MK5 Titanium X Sport, jest Kodiaq 4x4
Silnik: Był 2.0 TDCi 210 Bhp, jest 2.0 tdi 190 Bhp
Rocznik: Był 2015, jest 2017
Postów: 1,156
|
![]()
W mk5 przed liftem PS niby jest na 450Nm, 2.0 tdci bi turbo ma właśnie 450Nm według specyfikacji a chipa robią do 500Nm i śmiga bez problemu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
|
![]()
PS 451 2 generacja-chyba jeszcze wszystkie jezdzą poza jakimiś katowanymi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-12-2010
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo Vignale MK5FL
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 A8
Rocznik: 2020
Postów: 46
|
![]() Cytat:
Redukuje dość często i chętnie, czasami za często (z większą lekkością niż aktualne Powershifty). Można się toczyć w korkach bez obawy o sprzęgła. W trasie rewelacja - na ósmym biegu baaardzo niskie obroty przy dużych prędkościach, zero problemów przy wyprzedzaniu - kickdown i od razu redukcja o 2/3 przełożenia. Dla porównania - jeździłem ostatnio nowym Powershiftem i było dokładnie odwrotnie - ze świateł i po mieście super, ale w trasie reakcje beznadziejne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 04-09-2023
Skąd: Piaseczno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 eco blue 190KM
Rocznik: 2020
Postów: 2
|
![]()
Jaki przebieg wytrzymują te skrzynie. Zakładamy ze olej był zmieniany co 60k
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |