Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-03-2025, 16:01   #1
slawomirro
ford::professional
 
Avatar slawomirro
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,750
Domyślnie zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Objawy:
podczas jazdy po łuku w prawo na drodze ekspresowej powyżej 100km/h i obciążeniu lewej strony auta - auto nie jest stabilne i ściąga tył auta w lewo.
Gdy jadę po łuku w lewo i obciążam prawą stronę auta - wszystko jest ok, jest bardzo stabilne i przewidywalne.

podczas pokonywania nierówności, np spowalniaczy na jezdni (albo zapadniętej studzienki) wyraźnie słychać że z tyłu z lewej strony coś hurgocze i trzeszczy, a z prawej strony jest ok.

Pojechałem do 3 warsztatów. Żaden nic, kompletnie nic nie wykrył i żaden nie umie stwierdzić co jest nie tak. Hałas słyszą, ale wg nich tuleje, amortyzatory, sprężyny są w dobrym stanie. Coś próbowali dokręcać, smarować, nic nie pomogło. Przód też jest w dobrym stanie wg serwisów.

Jestem bezradny.


Ostatnio edytowane przez slawomirro ; 27-03-2025 o 16:04
slawomirro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2025, 16:22   #2
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,987
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Hałas przy obciążeniu danej strony to zazwyczaj łożysko koła, ale żeby ściągało, to jakiś skrajny luz musiałby być.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2025, 12:16   #3
romano11
ford::specialist
 
Avatar romano11
 
Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 655
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Skoro nie ma ewidentnej usterki, a coś trzeszczy i do tego zaburza prowadzenie, to... z mojego doświadczenia profesjonalnego amatora mechanikaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. świadczyć to może o tym, że jakiś element/spaw pęka, a zanim pęcnie do końca i odpadnie - trzeszczy...
Ale taka usterka powinna się ujawnić na szarpakach, gdy opony prawie że mają zejść z felg.

BTW ja jestem umówiony na wtorek do zakładu specjalizującego się w zawieszeniach, ponieważ ubiegłotygodniowe BT znowu niczego nie wykazało, a bolid dalej ściąga... (opisywałem to jakiś czas temu). Zobaczymy, czy pomiary coś wykażą?
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy
romano11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2025, 19:22   #4
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 990
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Cytat:
Napisał slawomirro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Objawy:
podczas jazdy po łuku w prawo na drodze ekspresowej powyżej 100km/h i obciążeniu lewej strony auta - auto nie jest stabilne i ściąga tył auta w lewo.
Gdy jadę po łuku w lewo i obciążam prawą stronę auta - wszystko jest ok, jest bardzo stabilne i przewidywalne.
Czyli, że na prawym łuku jest nadsterowny, a na lewym łuku jest OK i do tego na nierównościach jadąc na wprost coś w lewym tyle hałasuje? Dobrze rozumiem? Piszę coś, bo jakoś z opisu tego dźwięku nie mogę sobie wyobrazić. Piszesz, co było sprawdzone i w zasadzie z przeciętnym warsztacie większość wymienionych kontroli można wykonać, ale zastanawiam się jak doszli do tego, że amortyzatory są OK?
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2025, 23:15   #5
gregor75
ford::professional
 
Imię: gregor
Zarejestrowany: 03-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,539
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

na początek dokładnie sprawdziłbym sprężynę lewy tył
__________________
pozdrowionka
gregor75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2025, 09:02   #6
slawomirro
ford::professional
 
Avatar slawomirro
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,750
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli, że na prawym łuku jest nadsterowny, a na lewym łuku jest OK i do tego na nierównościach jadąc na wprost coś w lewym tyle hałasuje? Dobrze rozumiem?
Na prawym łuku tył chce mi wyrzucić w lewo przy prędkości większej niż 100.
Muszę zwolnić nieco by było ok.
Na lewym łuku auto idzie prosto i mogę tan sam łuk (jadąc w przeciwnym kierunku) pokonać choćby prędkością 150.
cały czas piszę o takim łuku drogi:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
ale zastanawiam się jak doszli do tego, że amortyzatory są OK?
Tam jest jakaś inna usterka, choć może powiązana, którą zignorowałem. Powiedzieli mi, że lewy tylny amortyzator trze o plastikowe nadkole i farba pokrycia amortyzatora wytarła się do gołego metalu. Nie bardzo wiedziałem co zrobić z taką informacją i co ona oznacza. Może ten dźwięk to właśnie ten zgrzyt, ale dlaczego on powstał? Wcześniej go nie było, a z drugiej strony też nie ma. Samo plastikowe nadkole jest mocno dokręcone do błotnika.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg luk.jpg (81.2 KB, 48 wyświetleń)
slawomirro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2025, 14:34   #7
slawomirro
ford::professional
 
Avatar slawomirro
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,750
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Pojechałem na SKP. Tył pracuje ok.
Zszedłem z dnagnosta do kanału technicznego również
Amortyzatory skuteczność (lewy-prawy) 63 i 66% tył i 66 i 70 przód
tłumienie poprawne, luzów brak
Przód też został sprawdzony.
Osłona nadkola faktycznie trze o obudowę amortyzatora, ale nie hałasuje przy tym.
Górne mocowania tylnego lewego amorka sztywne, bez luzów
sprężyna cała
Jednak przy obciążeniu auta kierowcą i dociskaniu tyłu przez inną osobę auta hałas jest niesamowity.
Chrzęści, skrzypi w lewej tylnej strony.
Przy braku obciążenia i tylko pomiarze urządzeniami SKP - hałasu brak.
I trudno było określić co hałasowało przy obciążeniu i dociskaniu zawieszenia.
slawomirro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2025, 15:05   #8
Antej
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,669
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Cytat:
Napisał slawomirro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
63 i 66% tył i 66 i 70 przód
Wiesz że to nic nie znaczy?
Lekkie auto to badania mało miarodajne.

Robiłem zawias przód z 5 lat temu (ze względu na stan optyczny sprężyn), amory miały też po 60%, auto na rondzie z torowiskiem ewidentnie uciekało na zewnątrz.
Wymieniłem całe McPhersony, auto do teraz jeździ bardzo sztywno, a na SKP nowy zestaw pokazał sprawność 85%.
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2025, 18:05   #9
romano11
ford::specialist
 
Avatar romano11
 
Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 655
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Cytat:
Napisał Antej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
auto na rondzie z torowiskiem ewidentnie uciekało na zewnątrz..
Słowo - klucz: z torowiskiem - tu nie ma dyskusji nt. zachowania auta, bo zawias nietłumiony na krótkich i częstych nierównościach będzie odrywał koło od podłoża i stąd ucieczka w zakręcie.
Lecz na prawie prostej, płaskiej drodze?
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy
romano11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2025, 22:31   #10
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 990
Domyślnie Odp: zawieszenie trzeszczy, auto niestabilne przy skręcie w prawo

Cytat:
Napisał slawomirro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Amortyzatory skuteczność (lewy-prawy) 63 i 66% tył i 66 i 70 przód
Byłeś w pojeździe podczas badania amortyzatorów? Pytam, bo z doświadczenia mi wychodzi, że masa kierowcy dokłada po lewej stronie kilka kilka procent, a u Ciebie lewa ma mniej, więc jak byłeś w pojeździe, to od tych 63% pasuje coś jeszcze odjąć. Ponadto zgadzam się, że te procenty przy badaniu na SKP różnie można interpretować. Przy amortyzatorach, które nic nie tłumią wychodzi 25-30 %.
Cytat:
Napisał slawomirro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jednak przy obciążeniu auta kierowcą i dociskaniu tyłu przez inną osobę auta hałas jest niesamowity.
Chrzęści, skrzypi w lewej tylnej strony.
Przy braku obciążenia i tylko pomiarze urządzeniami SKP - hałasu brak.
Bo skok badanego zawieszenia przy takim badaniu jest dużo mniejszy niż przy dociskaniu tyłu przez inną osobę. Może ten skok jest kluczem. Jak nic sensownego nie wymyślimy i nic oczami nie wypatrzysz, to można tylne amortyzatory spróbować zamienić miejscami, a przy okazji sprawdzić ich górne mocowania i "ręcznie" porównać ich zachowanie. Trochę nietrudnej pracy i koszty zerowe.
Hałas, to jedno, ale jak wytłumaczyć nadsterowność auta tylko w jedną stronę skoro wszystko niby wygląda OK, bez luzów, skręcone, całe sprężyny itd.? Ja mógłbym sobie pomierzyć kąty, ale jak rozumiem w twoim przypadku to nie jest takie proste.
I jeszcze jedno. To porobiło się tak nagle, bez wcześniejszych oznak?
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.