![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,750
|
![]()
Objawy:
podczas jazdy po łuku w prawo na drodze ekspresowej powyżej 100km/h i obciążeniu lewej strony auta - auto nie jest stabilne i ściąga tył auta w lewo. Gdy jadę po łuku w lewo i obciążam prawą stronę auta - wszystko jest ok, jest bardzo stabilne i przewidywalne. podczas pokonywania nierówności, np spowalniaczy na jezdni (albo zapadniętej studzienki) wyraźnie słychać że z tyłu z lewej strony coś hurgocze i trzeszczy, a z prawej strony jest ok. Pojechałem do 3 warsztatów. Żaden nic, kompletnie nic nie wykrył i żaden nie umie stwierdzić co jest nie tak. Hałas słyszą, ale wg nich tuleje, amortyzatory, sprężyny są w dobrym stanie. Coś próbowali dokręcać, smarować, nic nie pomogło. Przód też jest w dobrym stanie wg serwisów. Jestem bezradny. Ostatnio edytowane przez slawomirro ; 27-03-2025 o 16:04 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,987
|
![]()
Hałas przy obciążeniu danej strony to zazwyczaj łożysko koła, ale żeby ściągało, to jakiś skrajny luz musiałby być.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 655
|
![]()
Skoro nie ma ewidentnej usterki, a coś trzeszczy i do tego zaburza prowadzenie, to... z mojego doświadczenia profesjonalnego amatora mechanikaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. świadczyć to może o tym, że jakiś element/spaw pęka, a zanim pęcnie do końca i odpadnie - trzeszczy...
Ale taka usterka powinna się ujawnić na szarpakach, gdy opony prawie że mają zejść z felg. BTW ja jestem umówiony na wtorek do zakładu specjalizującego się w zawieszeniach, ponieważ ubiegłotygodniowe BT znowu niczego nie wykazało, a bolid dalej ściąga... (opisywałem to jakiś czas temu). Zobaczymy, czy pomiary coś wykażą?
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 990
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: gregor
Zarejestrowany: 03-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,539
|
![]()
na początek dokładnie sprawdziłbym sprężynę lewy tył
__________________
pozdrowionka |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,750
|
![]() Cytat:
Muszę zwolnić nieco by było ok. Na lewym łuku auto idzie prosto i mogę tan sam łuk (jadąc w przeciwnym kierunku) pokonać choćby prędkością 150. cały czas piszę o takim łuku drogi: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,750
|
![]()
Pojechałem na SKP. Tył pracuje ok.
Zszedłem z dnagnosta do kanału technicznego również Amortyzatory skuteczność (lewy-prawy) 63 i 66% tył i 66 i 70 przód tłumienie poprawne, luzów brak Przód też został sprawdzony. Osłona nadkola faktycznie trze o obudowę amortyzatora, ale nie hałasuje przy tym. Górne mocowania tylnego lewego amorka sztywne, bez luzów sprężyna cała Jednak przy obciążeniu auta kierowcą i dociskaniu tyłu przez inną osobę auta hałas jest niesamowity. Chrzęści, skrzypi w lewej tylnej strony. Przy braku obciążenia i tylko pomiarze urządzeniami SKP - hałasu brak. I trudno było określić co hałasowało przy obciążeniu i dociskaniu zawieszenia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,669
|
![]() Cytat:
Lekkie auto to badania mało miarodajne. Robiłem zawias przód z 5 lat temu (ze względu na stan optyczny sprężyn), amory miały też po 60%, auto na rondzie z torowiskiem ewidentnie uciekało na zewnątrz. Wymieniłem całe McPhersony, auto do teraz jeździ bardzo sztywno, a na SKP nowy zestaw pokazał sprawność 85%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 655
|
![]() Cytat:
Lecz na prawie prostej, płaskiej drodze?
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 990
|
![]() Cytat:
Cytat:
Hałas, to jedno, ale jak wytłumaczyć nadsterowność auta tylko w jedną stronę skoro wszystko niby wygląda OK, bez luzów, skręcone, całe sprężyny itd.? Ja mógłbym sobie pomierzyć kąty, ale jak rozumiem w twoim przypadku to nie jest takie proste. I jeszcze jedno. To porobiło się tak nagle, bez wcześniejszych oznak? |
||
![]() |
![]() |