![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: tomek
Zarejestrowany: 29-12-2014
Skąd: kraków
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
![]()
Witam. Mam spory problem, mój Max po odpaleniu przez kilka sekund daje chmurę niebieskiego dymu i bardzo nierówno pracuje. Po mocniejszym wciśnięciu gazu wyskoczył komunikat o awarii silnika. Podjechałem do mechanika który podpiął kompa i stwierdził że błąd dotyczy zbyt dużego ciśnienia na turbinie. Posprawdzał komorę silnika, zrobił testy i stwierdził że nie widzi usterki, a dymienie przy odpalaniu i nierówną pracę na razie spróbować "wyleczyć" dodatkiem czyszczącym do paliwa bo może to wtryski są brudne. Po przejechaniu kilkuset kilometrów nie widzę jednak zmian. Dalej kopci po odpaleniu, nierówno pracuje i lekko szarpie w trakcie jazdy, no i powtarza się komunikat o awarii silnika. Co radzicie?
Pozdrawiam! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
![]()
Jaki masz przebieg? Jesteś pewien jego autentyczności?
Silnik spala olej. Im bardziej niebieski dym tym więcej. Jeżeli tylko po postoju to przyczyny mogą być dwie. Zużyte uszczelniacze zaworowe i olej ścieka do komory spalania. To bardzo poważna usterka i świadczy o sporym zużyciu silnika. Inny powód, mniej tragiczny, to zużyta turbina. Sprawdz przy pomocy kolegi co się dzieje podczas jazdy. Czy dymi na niebiesko kiedy przyspieszasz lub zdejmujesz nogę z gazu. Można wtedy celować w turbinę. Sprawdź też jak się sprawuje po rozgrzaniu. Obowiązkowo sprawdź poziom oleju na zimym silniku i monitoruj go dość często. PS Tanio nie będzieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: tomek
Zarejestrowany: 29-12-2014
Skąd: kraków
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
![]()
Kupiłem go 2,5 roku temu z przebiegiem ok. 150 tys. aktualnie mam 191 tys. i właśnie zbliża się termin wymiany oleju. Kopci tylko przy odpalaniu, potem zasadniczo jak diesel, przy redukcji poleci trochę na czarno jak to Ford i tyle. Sprawdzałem już na obwodnicy miasta. Trochę niepokoi mnie ta bardzo nierówna praca...
Niestety coś czuję że tanio nie będzie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2014
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 17
|
![]()
Tommi1 czy już udał ci się zlokalizować usterkę / przyczynę? mam ten sam problem, dodam że dymek po odpaleniu ma niezbyt przyjemny zapach. Tak jak u Ciebie wszystko ustaje po kilku sekundach czasem minucie . Ja na początek wymieniłem wszystkie świece i niestety bez efektów. EGR mam zaślepiony (nie wiem czy to może mieć wpływ) sprawdzałem w ustawieniach komputera kont podania na wtryskach i tam jest ok , nie wykazuje żadnych błędów. dodatkowo mam problem ze skaczącą temperaturą która spada na postoju do 64 o/C. w trakcie jazdy rośnie do 80 . cały czas zimna chłodnica zimna a komputer nie pokazuje usterek termostatu.
pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Postów: n/a
|
![]()
Nie wierz komputerowi i wymień termostat.
|
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-01-2013
Model: focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]()
Sprawdź świece żarowe, u mnie pomogło
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Postów: n/a
|
![]()
do sprawdzenia świece,przewód świec (w miejscu łączenia srubą 6mm) , wtryski
|
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2014
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 17
|
![]()
dziękuję za podpowiedzi,
świece wymieniałem ale bez efektu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie pomyślałem o przewodach... może ktoś polecić kogoś dobrego od wtrysków w Warszawie lub okolicach ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: tomek
Zarejestrowany: 29-12-2014
Skąd: kraków
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
![]()
I mamy diagnozę. Padł mi zawór EGR i to była przyczyna komunikatów o awarii silnika. Nie wyeliminowało to jednak kopcenia, dostaje za dużą dawkę paliwa i się przelewa, ma pomóc wymiana świec bo mają już słabe grzanie i wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. Po jego próbnym wypięciu przestał kopcić ale wiatrak się nie wyłączał, więc wymiana powinna to wyeliminować.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2014
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 17
|
![]()
no to jutro odpinam mój czujnik i niech się dzieje wola nieba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
potem dam znać jak poszło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|