![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 17-04-2018
Skąd: pod Krakowem
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 168
|
![]()
Witam,
Mam pytanie do forumowiczów - bo powiem szczerze że brak mi już pomysłów w jaki sposób mogę poprawnie sprawdzić poziom oleju w moim Focusie MK3. Tak - jest bagnet i na nim jest wskaźnik, tyle tylko że za każdym razem jak wyciągam go to jest mokry w zasadzie na calej długości (uprzedzę pytanie - tak wycieram go przed sprawdzeniemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pierwszy raz się spotykam z takim problemem - w Oplu, Renault czy nawet Toyota - bezproblemowo można określić poziom... a tutaj cóż.... Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,501
|
![]()
Może masz pod korek nalane?
Żart A na zimnym też tak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 01-06-2005
Model: Focus HB
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 170
|
![]()
Może i żart....ale trafiłeś w przyczynę. Jeżeli masz oleju ponad stan (nawet troszkę) to masz zawsze cały bagnet mokry. Jak odciągniesz sobie rurką to zobaczysz normalne wskazywanie na bagnecie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-04-2017
Model: Focus III FL Hatchback Titanium
Silnik: 1.5 EcoBoost 150 KM
Rocznik: 2017
Postów: 40
|
![]() Cytat:
Generalnie, postępując jak powyżej, przyjmuję, że jeśli bagnecie jest równo z poziomem minimalnym to znaczy, że jest poniżej maxa. W sumie lepiej czasem dolać, bo nawet jak będzie oleju z pół litra za dużo to się nic złego nie stanie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 17-04-2018
Skąd: pod Krakowem
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 168
|
![]()
dzieki!
Sprobuje sposobu dodheims. i zobaczymy. Ogolnie olej wymieniany byl w serwisie (na gwarancji) wiec pewnie za dużo mi wlali....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier, S-Max Mk1FL
Silnik: 1.6 Duratec 100KM, 2.0 TDCi 163/200KM
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 877
|
![]()
Na te wygibasy rurki od bagnetu to u mnie najlepiej sie spisuje metoda sprawdzania oleju rano, przed uruchomeniem silnika, kiedy przez całą noc wszystko sobie spokojnie spłynęło. Wtedy od razu po wyciągnięciu bagnetu widzimy poziom oleju. Bez przecierania szmateksem i wkładania ponownie, żeby wyjąć ubrudzony olejem z rurki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-04-2017
Model: Focus III FL Hatchback Titanium
Silnik: 1.5 EcoBoost 150 KM
Rocznik: 2017
Postów: 40
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier, S-Max Mk1FL
Silnik: 1.6 Duratec 100KM, 2.0 TDCi 163/200KM
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 877
|
![]()
Możliwe, w Dieslu Mk3 się sprawdza, w benzynie w Mk2 też. W innych markach też. Ogólnie w wielu autach przez lata tak mi najwygodniej sprawdzać. W EB nie próbowałem.
Robię tak też dlatego, że co innego widać na gorąco, a co innego, jak ostygnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
Zależy jaki masz bagnet.
W 1.6EB występowały dwa rodzaje. Nie wiem czy w 1.5EB też były dwa czy tylko zostali przy tym płaskim. Jednakże również się skłaniam, że masz za dużo oleju. Sam mając o 300 ml za dużo miałem wrażenie, że nie ma wskazania na bagnecie po czym po ściągnięciu mam odczyt bezproblemowo. Teraz jak już mi ściemniał, to już w ogóle nie ma żadnych przeszkód żeby odczytać, ale mam bagnet z beczułkami, a nie ze spłaszczeniem. Tutaj było podobnie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
![]()
Przepraszam za odkopanie pytania, ale niestety mam taki bagnet, na którym o żadnej porze nic nie widać - jest płaski, gładki i kompletnie czarny, a do tego zawsze zostają na nim krople większe i mniejsze na górze, dole, bez znaczenia ile bym próbował, tyle razy odczyt jest niemiarodajny. Starsze bagnety miały specjalnie nacięte miejsca na zbieranie oleju, aby lepiej pokazywać poziom, a tutaj nie dość, że odstęp pomiędzy wcięciami min, a max jest niewielki, to jeszcze jest gładki na całej długości (sprawdziłem z obu stron, niestety to samo) i tak samo zbiera olej powyżej i poniżej wcięć.
Poza tym mam bagnet płaski, a wg instrukcji i [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] powinienem mieć bagnet z okrągłą (zaokrągloną) końcówką (mam 1.5 EB). Czy można gdzieś kupić oryginalny bagnet oleju z okrągłą końcówką? |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
bagnet , olej silnikowy |
|
|