![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Nie podnosi się po rozgrzaniu samochodu lub podnosi się z dużą zwłoką czasu (np. po przejechaniu 15 km).
Jak wyłączę silnik i włączę ponownie, to wstaje od razu. Licznik dostaje poprawne sygnały, bo odczytywałem w menu serwisowym. Zauważyłem problem po wymianie pompy wody na taką z metalowym wirnikiem, wymianie płynu... chyba nie powinno mieć to żadnego związku... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Tak od razu? Serio? Trudno mi uwierzyć w zbieg okoliczności, że po wymianie pompy akurat teraz. Może tak długo się nagrzewa płyn? Wcześniej miałem pompę z wirnikiem plastikowym, więc może ta ma sporo lepsza sprawność. Wskazówka idzie do góry, trochę wolno, tylko trzeba odczekać swoje. Nie "piłuję" zimnego (lodowatego) silnika.
Przy pierwszej okazji zrobię test z podglądem na temperatury podawane na licznik (menu zegarów). Nie wiem tylko przy jakiej temp. wskazówka powinna się ruszyć. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Minimalna wartość na wskaźniku temperatury to 60 stopni
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 852
|
![]()
Nie wiem czy w mk2 w menu licznika jest test wskazówek, ale w mk3 jest. Jeżeli test wskazówek w mk2 jest ok to i licznik jest ok.
Pozostaje czujnik temperatury, albo pompa wody, która jest zapewnę zamiennikiem no name? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]() Cytat:
Może coś z termostatem...? Bump: Cytat:
(ostatnio się tym bawię na okazję analizy spalania paliwa). Pompa Hepu Germany, konkretnie P235. Chłodzenie na dużym obiegu przełącza się od jakiej temp? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 852
|
![]()
Chłodzenie na dużym nie powiem dokładnie bo to też zależy od termostatu i producenta, ale między 80-90. Może faktycznie zaczyna padać czujnik temperatury, ewentualnie tam gdzie jest zamontowany (możliwe lecz nie koniecznie) został pęcheż powietrza i on powoduje oszukiwanie, zagrzej silnik i potrzymaj kika sekund 7 tyś obrotów
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
^^ też prawdopodobne, bo płyn był wymieniany przed wczoraj.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Raczej stawiam na termostat w pozycji otwartej (na duży obieg). Nawiew powietrza w kabinie długo chłodny. Czyli wniosek - do czasu wymiany ostrożnie z dynamicznym grzaniem silnika, zawłaszcza po rozruchu.
Jeśli się mylę to poprawcie: wskaźnik temperatury na liczniku jest tylko pochodną temperatury cieczy a przy wolniejszym przepływie chłodzenie jest gorsze, ale tego już nam wskazówka na zegarach ani kontrolka nie powie. Mam rację? Ps. Taka analogia: jak miałem jeszcze kocioł na węgiel do centralnego ogrzewania, to przy niekontrolowanym wzroście temperatury chcąc ją obniżyć włączałem pompę na najwyższy bieg i wtedy temperatura szybciej spadała.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. Ostatnio edytowane przez papkin44 ; 07-12-2023 o 17:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 852
|
![]()
Analogia słuszna - chcąc obniżyć temperature włącza się mocniejszy obieg/nawiew. Możliwe że termostat się zaciął, dużo nie kosztuję, ale teraz podwójna robota, ja ma wg. Forda wymianę płynu chłodzącego co 10lat, więc i termostat wymienie dzięki temu tematowi oraz zrobie płukanie układu ponieważ w motocyklu kawa600 to pomogło, a fordowi nie zaszkodzi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 271
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |