![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-05-2025
Skąd: Oświęcim
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Witam, mam focusa mk2 1.6 100km na wolnych obrotach autem trzepie jak by wypadal zapłon a nie wypada błędów brak auto jest z gazem nowym ma może przejechane na gazie 30tys i nic się z nim nie działo od początku tylko od jakiś dwóch miesięcy wymienione juz kable, świece , cewka , czyszczona przepustnica wymieniona poduszka skrzyni biegow i tak zwany lizak pod autem auto normalnie jeździ tylko na biegu jałowym nie rowno pracuje ktoś ma jakiś pomysł bo mi się już skończyły?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-05-2025
Skąd: Oświęcim
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Cześć,
mam problem z moim Focusem MK2 1.6 100KM (benzyna + LPG). Auto ma przejechane 226 tys. km, a instalacja gazowa była zakładana przy 196 tys., więc ma przejechane ok. 30 tys. km. Od około 2 tys. km zauważyłem, że silnik nierówno pracuje na biegu jałowym, jakby sporadycznie wypadał zapłon. Objawy są odczuwalne zarówno na benzynie, jak i na gazie. Auto nie gaśnie, ale drży i silnik pracuje nierówno – szczególnie na wolnych obrotach. Co już zrobiłem: Wymienione świece Nowe przewody zapłonowe Nowa cewka Wymieniona poduszka skrzyni biegów Wymieniony "lizak" (dolna poduszka silnika) Auto nie pokazuje żadnych błędów na komputerze – brak kodów DTC. Mimo tych działań problem nadal występuje i zaczynam już tracić pomysły co dalej sprawdzić. Czy ktoś miał podobny problem? Co jeszcze warto sprawdzić – może sonda lambda, czujnik położenia wału, wtryski? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-05-2025
Skąd: Oświęcim
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Kompresja jest okej powyżej 13bar z tego co pamiętam. Wody na świecach też nie ma, luzów zaworowych nie sprawdzałem ale jak by były luzy to chodzil by jak diesel a tak nie jest
Bump: On tylko na wolnych obrotach nie równo pracuje a jak się normalnie jedzie to wszystko jest wporzadku |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
O wodzie wspomniałem tylko jako przykład wypadania zapłonów odczuwalnego przez kierowcę, bez konsekwencji w postaci DTC.
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,344
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 271
|
![]()
Z woda jest to prawda. Jesli wymieniles swiece, przewody, cewke oraz poduche oraz Zmierzyles kompresje to ja bym na Twoim miejscu sprawdzil czy nie ma lewego powietrza (chociaz jak tylko na jalowym to watpie) i luzy zaworowe. Rozrzad nie ma tu do rzeczy ale kiedy byl robiony? Na aftermarket robilbym co 60-70tys max, bo obecne czesci to tragedia.
Ostatnio edytowane przez smietana ; 25-05-2025 o 13:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]() Cytat:
U mnie problem falowania obrotów na biegu jałowym (no i samoczynne podbicie obrotów) był spowodowany nieszczelnością w dolocie, a konkretnie spadł wężyk - lub mechanik zapomniał go podpiąć - wężyk podciśnienia sterujący reduktorem LPG. Wężyk miał średnicę wewnętrzną "aż" 3 mm. To daje domyślenia, że każda nieszczelność może powodować efekt przez Ciebie opisany.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
Myślę, że kolega coś z tego naszego pisanie wyciągnie dla siebie, nie mniej dalej będę obstawał, aby poszukiwania przyczyny problemu zaczął od luzu zaworowego. Nawet jak zacznie od poszukiwania lewego powietrza, czyli sprawdzenia szczelności dolotu i w ten sposób problem rozwiąże, to niech skończy na zaworach, aby nie musiał prowadzić kolejnej walki, której można uniknąć. Ten silnik, ten nalot i LPG niestety wymuszają dbałość o to, by nie dopuścić do podparcia zaworów. Koszt tego znikomy. Trochę nieskomplikowanej pracy + koszt uszczelki pokrywy zaworów, bo dla przyzwoitości pasowałoby założyć nową i na 40 - 50 tyś. km powinien mieć święty spokój. Gdy wyniki pomiaru będą niepokojące, to zaplanuje korektę przy najbliższym rozrządzie lub przyspieszy wymianę rozrządu by dokonać korekty. Wyjdzie w praniu i na pewno wyjdzie taniej niż rwanie i naprawa głowicy. Oczywiście jak chce, to może tam zaglądać częściej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
drgania karoserii , nie równe obroty , nie równo pracuje , nierówna praca |
|
|