Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-05-2025, 14:57   #1
Walu97
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-05-2025
Skąd: Oświęcim
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Nierówna praca na biegu jałowym

Witam, mam focusa mk2 1.6 100km na wolnych obrotach autem trzepie jak by wypadal zapłon a nie wypada błędów brak auto jest z gazem nowym ma może przejechane na gazie 30tys i nic się z nim nie działo od początku tylko od jakiś dwóch miesięcy wymienione juz kable, świece , cewka , czyszczona przepustnica wymieniona poduszka skrzyni biegow i tak zwany lizak pod autem auto normalnie jeździ tylko na biegu jałowym nie rowno pracuje ktoś ma jakiś pomysł bo mi się już skończyły?

Walu97 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2025, 16:12   #2
Walu97
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-05-2025
Skąd: Oświęcim
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Nierówna praca na biegu jałowym1

Cześć,
mam problem z moim Focusem MK2 1.6 100KM (benzyna + LPG). Auto ma przejechane 226 tys. km, a instalacja gazowa była zakładana przy 196 tys., więc ma przejechane ok. 30 tys. km.

Od około 2 tys. km zauważyłem, że silnik nierówno pracuje na biegu jałowym, jakby sporadycznie wypadał zapłon. Objawy są odczuwalne zarówno na benzynie, jak i na gazie. Auto nie gaśnie, ale drży i silnik pracuje nierówno – szczególnie na wolnych obrotach.

Co już zrobiłem:

Wymienione świece

Nowe przewody zapłonowe

Nowa cewka

Wymieniona poduszka skrzyni biegów

Wymieniony "lizak" (dolna poduszka silnika)
Auto nie pokazuje żadnych błędów na komputerze – brak kodów DTC.

Mimo tych działań problem nadal występuje i zaczynam już tracić pomysły co dalej sprawdzić. Czy ktoś miał podobny problem? Co jeszcze warto sprawdzić – może sonda lambda, czujnik położenia wału, wtryski?

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź!
Walu97 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2025, 19:55   #3
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym1

Cytat:
Napisał Walu97 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mam problem z moim Focusem MK2 1.6 100KM (benzyna + LPG). Auto ma przejechane 226 tys. km, a instalacja gazowa była zakładana przy 196 tys., więc ma przejechane ok. 30 tys. km.
Pisałeś co zrobiłeś, a zapomniałeś o dość istotnej sprawie przy tym silniku, przebiegu i LPG. Jak tam luzy zaworowe, sprawdzałeś? Jak ciśnienie sprężania?
Cytat:
Napisał Walu97 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Auto nie pokazuje żadnych błędów na komputerze – brak kodów DTC.
I przy okresowym sporadycznym wypadaniu może nie pokazać. Przedlift taki jak twój, gdy nie posiada wygłuszenia maski ma notorycznie wodę w kanale świec zapłonowych. O przyczynach było wiele na forum. Woda w zależności od jej ilości oraz skutki jej obecności nawet jak odparuje powodują wypadanie zapłonów, często odczuwalne przy przyspieszaniu, a DTC nie zawsze się pojawiają.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2025, 21:00   #4
Walu97
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-05-2025
Skąd: Oświęcim
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Kompresja jest okej powyżej 13bar z tego co pamiętam. Wody na świecach też nie ma, luzów zaworowych nie sprawdzałem ale jak by były luzy to chodzil by jak diesel a tak nie jest

Bump: On tylko na wolnych obrotach nie równo pracuje a jak się normalnie jedzie to wszystko jest wporzadku
Walu97 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2025, 21:17   #5
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

O wodzie wspomniałem tylko jako przykład wypadania zapłonów odczuwalnego przez kierowcę, bez konsekwencji w postaci DTC.
Cytat:
Napisał Walu97 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
luzów zaworowych nie sprawdzałem
Ja bym w tym silniku gazu nie założył bez sprawdzenia luzów przy tym nalocie, który podałeś, a Ty jesteś po 30.000 km na na gazie, masz problemy z zapłonami. Przecież to niewiele kosztuje jak sam sobie sprawdzisz. A tak przy okazji. Kiedy był rozrząd? Nikt nie wpadł na pomysł, aby tam zajrzeć jak pokrywa zaworów była zdjęta? Od tego bym zaczął w twoim przypadku, a jak tu będzie OK, to pasuje sprawdzić szczelność dolotu i ew. podgląd parametrów (PID-ów)
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2025, 08:06   #6
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,344
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Cytat:
Napisał Walu97 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak by były luzy to chodzil by jak diesel a tak nie jest
Bzdura. Luz się kasuje
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2025, 13:01   #7
smietana
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 271
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Z woda jest to prawda. Jesli wymieniles swiece, przewody, cewke oraz poduche oraz Zmierzyles kompresje to ja bym na Twoim miejscu sprawdzil czy nie ma lewego powietrza (chociaz jak tylko na jalowym to watpie) i luzy zaworowe. Rozrzad nie ma tu do rzeczy ale kiedy byl robiony? Na aftermarket robilbym co 60-70tys max, bo obecne czesci to tragedia.

Ostatnio edytowane przez smietana ; 25-05-2025 o 13:10
smietana jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2025, 15:22   #8
papkin44
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Cytat:
Napisał Walu97 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
On tylko na wolnych obrotach nie równo pracuje a jak się normalnie jedzie to wszystko jest wporzadku
Nie ma spadku mocy = nie ma podparcia zaworów i strzałów do kolektora ssącego (dla podparcia zaworów ssących) lub wydechowego (dla podparcia zaworów wydech.)

U mnie problem falowania obrotów na biegu jałowym (no i samoczynne podbicie obrotów) był spowodowany nieszczelnością w dolocie, a konkretnie spadł wężyk - lub mechanik zapomniał go podpiąć - wężyk podciśnienia sterujący reduktorem LPG. Wężyk miał średnicę wewnętrzną "aż" 3 mm. To daje domyślenia, że każda nieszczelność może powodować efekt przez Ciebie opisany.
__________________
Nie jeżdżę na LPG.
papkin44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2025, 19:20   #9
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: Nierówna praca na biegu jałowym

Myślę, że kolega coś z tego naszego pisanie wyciągnie dla siebie, nie mniej dalej będę obstawał, aby poszukiwania przyczyny problemu zaczął od luzu zaworowego. Nawet jak zacznie od poszukiwania lewego powietrza, czyli sprawdzenia szczelności dolotu i w ten sposób problem rozwiąże, to niech skończy na zaworach, aby nie musiał prowadzić kolejnej walki, której można uniknąć. Ten silnik, ten nalot i LPG niestety wymuszają dbałość o to, by nie dopuścić do podparcia zaworów. Koszt tego znikomy. Trochę nieskomplikowanej pracy + koszt uszczelki pokrywy zaworów, bo dla przyzwoitości pasowałoby założyć nową i na 40 - 50 tyś. km powinien mieć święty spokój. Gdy wyniki pomiaru będą niepokojące, to zaplanuje korektę przy najbliższym rozrządzie lub przyspieszy wymianę rozrządu by dokonać korekty. Wyjdzie w praniu i na pewno wyjdzie taniej niż rwanie i naprawa głowicy. Oczywiście jak chce, to może tam zaglądać częściej.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
drgania karoserii , nie równe obroty , nie równo pracuje , nierówna praca



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.