![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-10-2004
Skąd: Koluszki
Model: KUGA ST-LINE AWD
Silnik: 2.0 TDCI DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 221
|
![]()
Witam, po akcji wymiany: sprzęgło kpl, uszczelniacz wału, uszczelniacz wałka, uszczelnienie półosi LP/PP 2szt., olej skrzynia, geometria, układ paliwowy spr, łożysko półosi, poduszka silnika, po odebraniu auta zauważyłem zgrzyt przy zmianie z 3/4 bieg. Mechanik twierdzi, że tak było przed zmianą ale to bzdura. Mech twierdzi, że padający synchronizator przy ślizgającym się sprzęgle był niezauważalny, teraz przy nowym jest zgrzyt. Co proponujecie? miałem kiedyś przypadek(Mitsu Carisma), że po wymianie oleju też zaczęła zgrzytać skrzynia- winien był niewłaściwie dobrany olej. Może linki się rozlegulowały, powiem sczerze , że zaczynam żałować całej tej wymiany, trzeba było zachować się jak większość Polaków i sprzedać auto zanim ewidentnie zaczynała padać dwumasa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-10-2015
Skąd: Gdynia
Model: S-MAX
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 463
|
![]()
Kiedyś jeden z mechaników starej daty powiedział mądrą rzecz...jeśli w skrzyni biegów nie był nigdy wymieniany olej,a skrzynia pracuje dobrze,to wymiana oleju dopiero pokaże jej zużycie. A tak na poważnie:
Skrzynia MMT6, trzy wałkowa skrzynia biegów. Wałek główny wejsciowy (sprzegłowy), 2 Wałki wyjściowe - pierwszy wałek biegi 1-4, drugi wałek 5,6 wsteczny. Wszystkie biegi sa synchronizowane włącznie ze wstacznym, biegi 1-3 podwójnie. Moze faktycznie konca sie synchronizatory, ale, te skrzynie sa chyba dość mocne, no i nie zgrzyta pzy wrzucaniu biegu... a skoro na 3,5,6 nie ma problemu, wiec moze to cos innego. Pierwsze primo, sprawdziłes poduszki skrzyni ? Pierwsze co sugeruje to jednak własnie poduszki skrzyni, nastepnie linki od wybieraka, są dwie jedna do przełaczania biegu, druga do wyboru. W tej skrzyni reguluje sie długośc linki do wybierania biegu. Z tego co pamietam wbija sie 3ke, nastepnie odpina sie blokade linki, rusza sie lewarkiem na boki (nie wyjmujac biegu 3ciego) i patrzy sie czy lewarek prosto stoi na wbitej 3ce. Jesli jest prosto, tj. nie jest przechylony na bok, lokuje sie zapinke
__________________
"Na krzywe drzewo sam Salomon nie naleje" Jeśli nie możesz znaleźć auta dla siebie...zbuduj je, czyli konstruowanie pojazdów typu SAM i innych wynalazków ![]() Ostatnio edytowane przez Mario_Mario ; 04-02-2016 o 08:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Postów: n/a
|
![]()
Każdy ma rację, i Ty i mechanik. Stary olej w skrzyni był gęsty, i może ktoś jeszcze tam dolał zagęszczacz, aby nie zgrzytał synchronizator, wymieniłeś olej, i masz skutek. A co zrobisz, Twoja decyzja.
|
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-10-2004
Skąd: Koluszki
Model: KUGA ST-LINE AWD
Silnik: 2.0 TDCI DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 221
|
![]()
Jeśli chodzi o poduchy są OK, jedną wymieniono, oleju w skrzyni nie było na full, uszczelniacz puszczał troszkę oliwy, ale jakieś 1,5 było, nie sądzę, aby brak te 0,5 l załatwiło synchronizator( i to akurat 4 biegu?). Pociesza mnie fakt, iż jak jechałem dziś to nawet włączanie (jak za dawnych czasów w skrzyniach bez synchro) nie daje efektów i tak zgrzyta, może to tylko kwestia regulacji, jak nie pomoże zmienię na olej dedykowany CASTROL SYNTRANS FE 75W.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-09-2010
Skąd: Łódź
Model: S-MAX Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 31
|
![]()
W moim po zmianie oleju ciężko wchodziła 1,ale nigdy nic nie zgrzytało Zmieniłem jeszcze raz na Castrola i jest dużo lepiej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-10-2004
Skąd: Koluszki
Model: KUGA ST-LINE AWD
Silnik: 2.0 TDCI DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 221
|
![]()
nawet na postoju z odpalonym silnikiem zgrzyta przy włączaniu 4, wnioskuje, że chyba to nie synchronizator, dobrze myślę?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
![]()
Witam
Zle myślisz.To pierścienie synchronizatorów 4 biegu, nie potrafią wyhamować koła i stąd ten zgrzyt.Pierścienie są do wymiany. pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-10-2004
Skąd: Koluszki
Model: KUGA ST-LINE AWD
Silnik: 2.0 TDCI DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 221
|
![]()
...ale mnie k. pocieszyłeś, ale dzięki za sugestie.
PS dziwi mnie fakt, że synchronizator nie pada z dnia na dzień. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-10-2004
Skąd: Koluszki
Model: KUGA ST-LINE AWD
Silnik: 2.0 TDCI DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 221
|
![]()
Linki są dobrze wyregulowane, wychodzi na to, że rzeczywiście wymiana oleju na nowy oryginalny Ford 75W ukazała niedomagający synchro 4 biegu, lepiej było nie wymieniać, a może zalać go gęstszym 80W, dolać ceramizera i hałas zniknie?..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 02-12-2018
Skąd: IŁAWA
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 19
|
![]()
Witam mam pytanie czy wałek wejściowy może mieć delikatny luz 1mm wzdłużny?
|
![]() |
![]() |