Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-12-2022, 11:06   #1
Doktorek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-08-2006
Skąd: Katowice / Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2014
Postów: 7
Domyślnie Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora

Z niewiadomych przyczyn padł mi akumulator - i to w przeciągu 3 godzin od ostatniej jazdy. Nic w aucie nie działało - żadnej reakcji na pilota, centralny zamek nie odpowiada, żadne diody ani światło też.

Napięcie przy podpiętych klemach - 0.5 V. Po odpięciu (+) wskazywał ok. 4.5V. Pogodziłem się z tym, że jest do wymiany, tak więc go wyciągnąłem. Ale moim oczom okazało się to - dyndający, nieizolowany fragment przewodu przy klemie (-).

Co to może być za przewód? Gdzie powinien być podłączony? Czy mogę ew. go zaizolować tymczasowo i spróbować odpalić samochód?

Wygląda na to, że odchodzi od tej kostki FoMoCo - sprawdzałem po identyfikatorze - ale z tego co widziałem to niby ma być przekaźnik pompy paliwa - ale jakoś nie dowierzam, że w tym miejscu mogłoby być coś takiego.

Z góry dziękuję za pomoc.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_2384.jpg (12.6 KB, 40 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg fomoco.jpg (88.8 KB, 33 wyświetleń)

Doktorek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2022, 12:29   #2
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,891
Domyślnie Odp: Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora

Ta kostka przy klemie to od BMS, jeśli wcześniej był urwany, to BMS i tak już nie funkcjonował, a samochód jeździł. Jeśli akumulator podpięty ma tak niskie napięcie, to gdzieś w instalacji coś się dzieje.
tomao jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2022, 21:34   #3
Doktorek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-08-2006
Skąd: Katowice / Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2014
Postów: 7
Domyślnie Odp: Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora

A jest sens go podpinać? Czy może po prostu zaizolować i się nie przejmować?

Jedyne o co się martwię, to czy przez przypadek jego brak nie zajedzie mi nowego akumulatora EFB.
Doktorek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2022, 07:23   #4
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,891
Domyślnie Odp: Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora

Z EFB się nie bawiłem, od nowości z tym systemem dwa kolejne EFB wytrzymały po 4 lata, w dodatku bez żadnego widocznego wcześniej kłopotu, po prostu wysiadł kiedyś i koniec. Wsadziłem nawet mniejszy zwykły kwasowy, wyjęty z innego samochodu i wyłączyłem ten system. Obecnie ten akumulator zaczyna 9 zimę. Ktoś z UCDS może po podpięciu tego systemu ustawić, żeby zamiast 80% naładowania utrzymywał 90%, to może wytrzyma dłużej.
tomao jest online   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.