|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-12-2022, 11:06 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-08-2006
Skąd: Katowice / Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2014
Postów: 7
|
Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora
Z niewiadomych przyczyn padł mi akumulator - i to w przeciągu 3 godzin od ostatniej jazdy. Nic w aucie nie działało - żadnej reakcji na pilota, centralny zamek nie odpowiada, żadne diody ani światło też.
Napięcie przy podpiętych klemach - 0.5 V. Po odpięciu (+) wskazywał ok. 4.5V. Pogodziłem się z tym, że jest do wymiany, tak więc go wyciągnąłem. Ale moim oczom okazało się to - dyndający, nieizolowany fragment przewodu przy klemie (-). Co to może być za przewód? Gdzie powinien być podłączony? Czy mogę ew. go zaizolować tymczasowo i spróbować odpalić samochód? Wygląda na to, że odchodzi od tej kostki FoMoCo - sprawdzałem po identyfikatorze - ale z tego co widziałem to niby ma być przekaźnik pompy paliwa - ale jakoś nie dowierzam, że w tym miejscu mogłoby być coś takiego. Z góry dziękuję za pomoc. |
04-12-2022, 12:29 | #2 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,891
|
Odp: Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora
Ta kostka przy klemie to od BMS, jeśli wcześniej był urwany, to BMS i tak już nie funkcjonował, a samochód jeździł. Jeśli akumulator podpięty ma tak niskie napięcie, to gdzieś w instalacji coś się dzieje.
|
04-12-2022, 21:34 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-08-2006
Skąd: Katowice / Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2014
Postów: 7
|
Odp: Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora
A jest sens go podpinać? Czy może po prostu zaizolować i się nie przejmować?
Jedyne o co się martwię, to czy przez przypadek jego brak nie zajedzie mi nowego akumulatora EFB. |
05-12-2022, 07:23 | #4 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,891
|
Odp: Urwany przewód przy klemie (-) akumulatora
Z EFB się nie bawiłem, od nowości z tym systemem dwa kolejne EFB wytrzymały po 4 lata, w dodatku bez żadnego widocznego wcześniej kłopotu, po prostu wysiadł kiedyś i koniec. Wsadziłem nawet mniejszy zwykły kwasowy, wyjęty z innego samochodu i wyłączyłem ten system. Obecnie ten akumulator zaczyna 9 zimę. Ktoś z UCDS może po podpięciu tego systemu ustawić, żeby zamiast 80% naładowania utrzymywał 90%, to może wytrzyma dłużej.
|