![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 08-09-2011
Model: Focus MKII
Silnik: 1.6 16V (100KM)
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
![]()
Jako ze jestem swiezym posiadaczem Foki 1.6 16V z 2007 roku chcialbym wymienic w niej rozrzad. Obecny przebieg to 92000 km, ale mimo ze auto jest zadbane, to chyba wolalbym wymienic rozrzad, zeby miec spokoj.
Mechanik poleca mi bardzo firme INA, bo daja pelny komplet, 2 lata gwarancji na czesci lub 50 tys przebiegu - cena lacznie z wymiana pompy wody to 500 zl Z drugiej strony posiadacze Fordow polecaja mi oryginaly Motorcrafta, ktorych wymiana kosztowalaby mnie 500 zl + koszt wymiany pompy wody 350 zl (oryginal) lub 120 zl SKF. W przypadku Motorcrafta gwarancja jest mniejsza bo 1 rok lub 60 tys km. Ktory rozrzad byscie wybrali? Chodzi mi o to zeby Foka byla cicha (bo juz teraz mi sie wydaje dosc glosna). No i nie chcialbym miec jakis niemilych niespodzianek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
|
![]()
Orginał w ASO-co by potem płaczu nie było.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-05-2011
Model: Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 35
|
![]()
ja wymieniałem rozrząd przy 98 000 też tak dla bezpieczeństwa. rolki mam z INA a pasek GATES. Pompy wody nie trzeba wymieniać bo nie chodzi po rozrządzie. Jak nie leje ani nie rosi to wg mnie nie ma sensu wymieniać przy przebiegu poniżej 100 000 km. FORD zaleca wymianę rozrządu i pompy przy przebiegach 130 000 - 150 000 km przy takich przebiegach zaleca rownież wymianę paskow na osprzęcie i wtedy można wymienic pompe wody jak coś
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-08-2011
Skąd: Kielce
Model: Focus TDDI
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 60
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 12-01-2010
Skąd: LPU
Model: Mondeo MK4 TitS
Silnik: 2.0TDCi DW10C
Rocznik: 2012
Postów: 312
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Najlepiej dowiedzieć się jakiej firmy są montowane w fabryce elementy i takie same wsadzić tylko kupić nie w ASO, a skompletować w jakimś sklepie.
W ASO za te same części zaplacisz 2x drożej. Cytat:
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-02-2007
Skąd: HOLANDIA
Model: FOCUS
Silnik: 1.5 Eco Blue 120 km
Rocznik: 2019
Postów: 129
|
![]()
No właśnie u mnie dochodzi 200k(192) i też myślę nad wymianą.
Ale w tym temacie są dwie różne drogi: Z pompą czy bez? Oto jest pytanie!
__________________
Było MkI 1.8 16v.Było mk2 1.6 90KM i średnie na 367500km koło 4.1l/100km Były 2x MkIII 1.6 TDCI 105 KM (4,4l/100km) Teraz MkIV 1,5 EcoBlue i zaczynam jeżdzić... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-05-2011
Model: Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 35
|
![]()
Ja bym radził tak:
jedź do mechanika lub sam pooglądaj pompe czy gdzieś nie widać żeby sączyła albo rosiła. jak wszystko bedzie OK to po co wymieniać? to sa dodatkowe koszty a nie ma to nic wspólnego z rozrządem wiec raczej taniej Cie nikt nie skasuje bo to są 2 różne roboty. wymieniając pompe wypadało by również wymienić paski a bynajmniej pasek po którym ona chodzi + jeszcze płyn chłodniczy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,766
|
![]()
Luzie myśleć 1.6 benzyna a 1.6 tdci to dwa inne rozrządy.Patrzcie o czym czytacie. 1.6 tdci z pompą w ASO to ok.1200 zł wiec mozecie oszczedzać i robić w innych warsztatach i najwyżej dołożycie kilka tysięcy później.Rozrząd to ważna czynność którą jak zlecimy ASO to mamy najwieksze szanse wyegzekwować swoją reklamację.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Warszawa/Gliwice
Model: Były Transit i Focus, jest Lexus is200
Silnik: 2.0tddi, 1,6 benzyna, jest 2,0 benzyna :)
Rocznik: były 2004 i 2006, jest 2001 ;)
Postów: 861
|
![]()
Wymieniałem rozrząd w ASO Gliwice, koszt 800 zł wraz z paskami osprzętu bo podobno jakiś gryzoń ponadgryzał...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wymiana pompy nie konieczna, jeśli nie cieknie!
__________________
Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie!!! Transit sprzedany,Focus również zmienił właściciela... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|