![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-02-2016
Skąd: Świnoujście
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 22
|
![]()
Witam - na początku poczytałem, ktoś miał podobny problem ale w innym roczniku i chyba nie przy takiej diagnostyce, tak więc:
Focus MKII 1.6 tdci 90km - na trasie przy prędkości pow. 90km/h na 5tym biegu dodając mocniej gazu (nawet gdy tempomat wraca do prędkości lub podjeżdża pod stromsze wzniesienie) włącza się czerwona kontrolka i komunikat "usterka układu silnika", odcina moc (więc niebezpiecznie), po zgaszeniu auta (nawet bez wyciągania kluczyka wszystko wraca do normy). Poza tym żadnych objawów, auto jeździ normalnie, przy mniejszych prędkościach nic się nie dzieje, nie ważne jak jeżdżę. No i teraz problem - byłem u dwóch mechaników, po podłączeniu do komputera nie ma nic w historii błędów, po podłączeniu z błędem bez gaszenia i w trybie awaryjnym też nic nie pokazuje. Dodatkowo, ale nie wiem czy ma to znaczenie, mimo błędu nie zapala się pomarańczowy wskaźnik silnika. Czy ktoś miał z czymś takim do czynienia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]() Cytat:
A co do błędu, można sprawdzić rurki podciśnienia sterujące upustem turbiny. Można je łatwo znaleźć jak się znajdzie pompę vacum (po prawej stronie bloku), przewód idzie do trójnika i dalej do serwo a od trójnika w dół idzie właśnie sterowanie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 3,002
|
![]()
Nie wiem, kiedy wymieniałeś filtr paliwa. U mnie też odcinało przy przekroczeniu 2,5 tys. obr silnik gasł, bez błędu winny okazał się filtr paliwa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-02-2016
Skąd: Świnoujście
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 22
|
![]()
Filtry wymienione, itd... Mechanicy ok, zawsze wszystko komputer pokazywał, w tym też (3 auta w rodzinie z tym silnikiem), ASO odpada, kilka godzin jazdy najbliższy, a szczerzę wątpię czy komputer u nich pokaże coś więcej, za to chętnie wszystko powymieniają co się da, a co nie trzeba...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,352
|
![]()
Miałem w mk2 podobna historię. Ni z gruchy ni z pietruchy awaria silnika, tryb awaryjny, brak mocy po czym samoczynnie wszystko wracało do normy. Żadnych innych kontrolek. Podczas przeglądu zleciłem weryfikację problemu którym okazał się chwilowy brak ładowania!!! Pasek wielorowkowy wymieniony na nowy problem nie powrócił.
|
![]() |
![]() |