![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Wrocław
Postów: 10
|
![]()
Witam.
Pomimo całej masy "mniej pozytywnych" opinie o LPG do Focusa, poważnie rozważam montaż instalacji w swoim fordziku: Focus 1,6 16V 2000r. AUTOMAT Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Spalanie w mieście ( Wrocław ) 10-12l/100km - w zależności od stylu jazdy. Tankowanie raz w tygodniu za 200-220 PLN przestało mnie już bawić i szukam alternatywy. Miałem już doczynienia z LPG w swojej starej RENI R21 i rajcowało mnie tankowanie. Myślałem też o sprzedaży i kupnie diesla, ale nie chcę go sprzedawać :-) I tu moje pytanie: 1. Czy ktoś z obecnych osób na tym forum ma lub miał doczynienia z instalacją Autronic Zenit ? 2. Czy ktoś montował LPG w firmie CITO A.S.O. we Wrocławiu przy ul.Grabiszyńskiej ? Decyzja, montować-nie montować już jest raczej podjęta - montować. Jedyny dylemat który mi pozostał to GDZIE ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W ww. warsztacie koszt instalacji Autronic Zenit to 2500 Mam też pytanko odnośnie LUBRYFIKACJI. 3. Czy to faktycznie coś daje ? W warsztacie powiedzieli że jest to zbędny wydatek przy instalacji IV generacji. Proszę wszystkich z doświadczeniami o opinie, ponieważ najprawdopodobnie w przyszłym tygodniu ( początkiem czerwca ) będę chciał "zagazować" swojego Focusika. 26-05-2007 Po wieliu konsultacjach z firmami montującymi gaz naszła mnie taka refleksja. Wszyscy patrzą tylko na kasę !!!! Nikt nie interesuje się tym, czy auto klienta pojeździ na tym gazie, czy "zdechnie" w któtkim czasie, Jedyny warsztat, AGAZ Piotr Nowak na Gnieźnieńskiej we Wrocławiu, wytłumaczył mi co i jak. W Focus'ach są 4 typy silników: FYDA, FYDB, FYDC, FYDD. Do silników z końcówką B i D można montować instalację wraz z lubryfikatorem ( dodatkowe smarowanie zaworów ) i będzie to chodziło. Natomiast do silników A i C nie jest zalecana, osławione "porcelanowe prowadnice". Niestety w moim przypadku typ silnika to FYDA, więc p.Piotr powiedział mi że mogę zamontować instalację, ale jest duże ryzyko, że gniazda zaworów nie dojadą na LPG do 50 tys km. Jeśli ktoś z użytkowników LPG mógłby się wypowiedzieć w temacie, jaki ma typ silnika i ile na LPG już śmiga ( nadal chodzi mi to bardzo po głowie ) to będę bardzo wdzięczyny. Pozdrawiam wszystkich spod znaku niebieskiego owala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Uważajcie na to, jeśli już się ktoś zdecyduje, gdzie montujecie LPG i koniecznie z lubryfikatorem. Można na tym śmiał śmigać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Częstochowa
Postów: 4
|
![]()
Witam
Ja właśnie dzisiaj jade założyć gaz do mojego Focusa 1.8. Co do silnika FYDA itp to nie mam zielonego pojęcia co i jak ale wiem na 100% że bez Lubryfikatora tylko szaleniec by zakładał gaz do Focusa. Spotkałem się z wieloma opiniami że lubryfikacja to ściema itp. Z tego co mi wiadomo to tak nie jest. Lubryfikator zapewnia dodatkowe smarowanie przez co obniża temperature spalania gazu, a ta jak wiemy jest o wiele wyższa niz przy spalaniu beznyny, także przy gazie, lubryfikator jest zbawieniem dla głowicy. U mnie w mieście (Częstochowa) taki Lubryfikator kosztuje 350zł co przy kosztach zakładania gazu nie jest duzo. Ozywiscie do tego dochodza koszty uzupelniania plynu ale te sa znikome, bo i zuzycie takiego plynu jest bardzo male. No to koncze bo doslownie za godzinke mam odstawic samochod do zalozenia LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
![]()
lubryfikator nie jest w stanie nic smarowac
poprostu obniza temp. spalania ,ale to samo mozna uzyskac wstrzykujac do cylindra wode - a taniej by bylo :fcp13
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-05-2006
Skąd: Będzin
Postów: 34
|
![]()
U mnie gazownik powiedział że numery CHBB i CHBC dyskwalifikują instalkę.
Ja będę miał na szczęście FYDB. |
![]() |
![]() |