![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-05-2021
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
![]()
Witam,
Przeglądnąłem forum ale nie znalazłem listy usterek dla modelu benzyna 100KM 1,6. Proszę dopisujcie aby było wiadomo czego można się spodziewać i przy jakim przebiegu. Pewnie już trochę późno bo te auta się pomału kończą i znikają z dróg, niemniej komuś ta lista jeszcze się może przyda. 76 000km (6 lat auta) - rozszczelnienie przewodu wspomagania, płyn zniknął, podobno częsta wada 200 000km (13 lat auta) - zimne luty w liczniku, dyskoteka na desce rozdzielczej, włączenie trybu awaryjnego (ograniczona moc) - podobno też częste w focusach MK2 Poza tym żadnej awarii auta eliminującej z jazdy. Ciekawy jestem ile alternator wytrzymuje. dzięki |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 30-07-2022
Skąd: Łódź
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 100 KM
Rocznik: 2006
Postów: 62
|
![]()
Pomysł ciekawy, ale nie do końca wiem jaka jest grupa docelowa czytająca takie zestawienie. Te auta zaraz będą pełnoletnie, także powoli można się spodziewać wszystkiego.
Takie rankingi są przydatne jak ktoś kupuje auto po leasingu i chce wiedzieć co sypnie się po gwarancji. Dziś te Foki realnie mają nalatane 200k lub jego wielokrotność, mają za sobą lata jeżdżenia po dziurawych drogach i budżetowego naprawiania. Większość usterek nie wynika z wad konstrukcyjnych czy jakościowych, a z wyeksploatowania i starzenia się materiałów. Akurat ten silnik jest w miarę prosty, niewysilony i nieprzekombinowany. Słabo jedzie, ale za to dużo pali. Nie kojarzę żeby ktoś go wskazywał jako szczególnie awaryjny, prędzej ludzie postrzegają go jako kandydata do zagazowania. Czyli opcja dla tych, którym faktycznie usterek za mało. Nie do końca też wiem czy chodzi ci o sam silnik czy o całe auto. Napisałeś o zegarach, ale to powszechny problem we wszystkich MK2, ale także innych generacji i modeli Forda. To, co mogę dorzucić od siebie po przekroczeniu 200k km: Silnik i osprzęt: -Wężyk od zbiornika wspomagania. -Alternator: wymiana łożysk i regulatora. -Wycieki spod pokrywy klawiatury (3 uszczelki wymienione). -Wiązka masowa i problemy ze znikającą masą. -Poduszka górna. Ogólnie auto: -Zegary i zimne luty. Śniedziejące wiązki, drobne usterki elektryki i elektroniki, klimatyzacja żyjąca własnym życiem. -Problemy z korozją, w oczywistych, jak i w dość idiotycznych miejscach. -Woda w bagażniku (powszechny problem). U mnie lało się pod lampą i pod lotką, ale znane są przypadki, że dach na łączeniach przecieka. -Tylne zawieszenie delikatne jak na nasze drogi. Można bez końca wymieniać i zaraz znów jakaś gumka, łącznik czy tulejka nadaje się do wymiany. Pewnie jeszcze wiele drobnych rzeczy, ale nic więcej typowo charakterystycznego dla tego modelu nie przychodzi mi do głowy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-05-2021
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-05-2021
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez TomekFord76 ; 30-05-2023 o 10:38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 990
|
![]()
Dorzucę moją ulubioną w przedlifcie i tym silniku. Woda w kanale świec w głowicy, która dostaje się podobno przez dysze spryskiwacza. Efekt uszkodzenie przewodów wys. napięcia, świec, rdzewiejące zaślepki. Rozwiązanie to założyć wygłuszenie maski . A zajrzenie do alternatora to dobry pomysł przy tym przebiegu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 30-07-2022
Skąd: Łódź
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 100 KM
Rocznik: 2006
Postów: 62
|
![]()
Faktycznie, przypomniałeś mi o spryskiwaczach. Lata temu miałem płyn kapiący na przewody i sporadyczne problemy z wypadaniem zapłonu. O dziwo po wymianie spryskiwaczy na mgłowe z Mondeo problem ustał. Cholera wie o co chodzi, może jakoś inaczej ciśnienia się przez to w przewodach rozkładają. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Jak nic niepokojącego się nie dzieje to nie wiem czy jest sens grzebać na siłę, ale jak chcesz mieć pewność to czemu nie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]() Cytat:
Jak wiesz, że nie były robione to trzeba je zrobić nawet bez objawów. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]()
Ja dodałem zaworki zwrotne i też problem ustał
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,719
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |