![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 12-12-2023
Model: Ford Kuga dm2
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Witam tak jak w temacie mam "złodzieja" pradu na bezpieczniku F 78 (0,5 A). Bezpiecznik ten zabezpiecza; włącznik zapłonu, przycisk włącznika zapłonu i moduł bezkluczykowy. Czy ktoś może ma schemat elektryczny od tych układów. Może jeszcze coś "siedzi" na tym bezpieczniku ?.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]() Cytat:
Schemat w załączeniu. F78 (5A) to bezpiecznik do zasilania JEDYNIE przełącznika zapłonu (guzika POWER). Nie ma prawa (jak guzik nie jest naciśnięty...) przez niego płynąć żaden znaczący prąd. W stanie "rozwartym" przełącznika zapłonu, bezpiecznik F78 zasila jedynie podświetlenie przycisku POWER - i to tylko wtedy jak BCM poda na to podświetlenie masę (czyli zaświeci tę diodę podświetlającą). Więc raczej niech Kolega szuka co tam jakaś "złota rączka" dołożyła niefabrycznego... BTW - na poniższym schemacie ten punk "CC" to jest bezpośrednio (jedyne) wejście z bezpiecznika F78 umieszczonego na innej stronie schematów.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 12-12-2023 o 19:32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 12-12-2023
Model: Ford Kuga dm2
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Dzięki za odpowiedź i schemat. W ksiażce serwisowej napisali że Bezpiecznik F 78 odpowiada za ; włącznik zapłonu, przycisk włącznika zapłonu i moduł bezkluczykowy. Może dopisze że rocznik auta to 2018. 2.0.diesel moc 132kW.
Może to coś zmienia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]() Cytat:
Widać wyraźnie na schemacie, iż przy naciśniętym przycisku POWER napięcie jest podawane (jako sygnał....) na BCM i RFA... Oraz jeszcze PCM. Wystarczy patrzeć z uwagą...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 12-12-2023
Model: Ford Kuga dm2
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Witam, z schematu jak najbardziej wynika że ten bezpiecznk działa na przycisk od zapłonu. U mnie nie działa również centralny zamek z pilota, po wyjęciu tego bezpiecznika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]() Cytat:
Na schemacie RFA "nieoczekiwanie" pojawia się F78 jako "główne zasianie RFA" a nie tylko źródło info o przyciśnięciu przycisku POWER... Za to tu F78 ma już 10A... Może oczywiście RFA nie usypiać i pobierać prąd, ale 0,5A to nawet na "obudzony" RFA to jednak dość dużo... BTW - więcej "nieoczekiwanych" pojawień się F78 już nie ma...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 12-12-2023
Model: Ford Kuga dm2
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Dzięki, idę szukać "pradu".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 12-12-2023
Model: Ford Kuga dm2
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Witam
Problem rozwiazany, padła antena w lewej przedniej klamce. Dziekuje Panu Taduszowi za pomoc.:) |
![]() |
![]() |