![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 07-11-2010
Skąd: łódź
Model: FIesta MK7, Superb III
Silnik: 1,4 Pb/2,0pb
Rocznik: MK7 2015,SIII 2018
Postów: 410
|
![]()
Hey. Czy puma automat ma auto hold? Jezeli tak to jak to działa w klasycznym ręcznym?
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez SRS ; 09-08-2024 o 23:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 1,472
|
![]()
Witam
Kolega chyba myli 2 podobnie działające systemy a) Auto Hold - działa z elektrycznym ręcznym, po naciśnięciu hamulca nożnego "do oporu" (gdy auto stoi), jest automatycznie zaciągany hamulec "ręczny" i trzyma az nie ruszymy. Wielkość stromizny nie ma znaczenia Do aktywacji tego systemu jest osobny guzik b) asystent ruszania pod górę (Hill Asist) - działa przy odpowiednim nachyleniu wzniesienia - utrzymuje ciśnienie w pompie hamulcowej przez ok 2-3 sekundy, po zwolnieniu hamulca nożnego występuje z ręcznym (mechanicznym) hamulcem postojowym Różnica między tymi systemami jest taka, że gdy stoimy w korku pod górę, to: - przy auto hold - możemy puścić hamulec i auto się nie stoczy - przy asystencie ruszania pod górę - musimy cały czas trzymac nogę na hamulcu Nie bądź leń - jest to opisane w instrukcji obsługi [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam pankrakus
__________________
------------------------------------------------------------- katalog części online Instrukcje obsługi PDF Ostatnio edytowane przez pankrakus ; 11-08-2024 o 09:45 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-07-2015
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: FOCZKA Focus mk4
Silnik: 2,0 EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 927
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 07-11-2010
Skąd: łódź
Model: FIesta MK7, Superb III
Silnik: 1,4 Pb/2,0pb
Rocznik: MK7 2015,SIII 2018
Postów: 410
|
![]()
Temat do zamknięcia. Byłem ciekawy czy w jakiś inny sposób ogarnęli auto hołd z ręcznym hamulcem. Jedyny opcja to jeździć na tempomacie w mieście. Wówczas przy zatrzymaniu nie trzeba trzymać nogi na hamulcu. Szkoda.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 1,472
|
![]() Cytat:
pozdrawiam
__________________
------------------------------------------------------------- katalog części online Instrukcje obsługi PDF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,995
|
![]()
Obie funkcje nie są realizowane przez elektryczne zaciski ręcznego, tylko przez pompę ABS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 1,472
|
![]()
Witam
1) Polemizowałbym => AutoHold występuje tylko w połączeniu z elektrycznym hamulcem postojowym 2) a) instrukcja obsługi [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] b) ogólny opis [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pozdrawiam
__________________
------------------------------------------------------------- katalog części online Instrukcje obsługi PDF |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,995
|
![]()
Instrukcja nie mówi, że to cześć elektryczna zacisku za to odpowiada (z opisu wnioskuję, że może zostać dodatkowo uruchomiona w pewnych przypadkach). Za to w artykule nieznany autor nie może zdecydować się, czy to funkcja elektrycznego hamulca postojowego, czy jednostki hydraulicznej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-01-2019
Skąd: Tarnów
Model: focus mk4 kombi
Silnik: 1.0 EcoBoost MHEV 155, PS7
Rocznik: 2023
Postów: 123
|
![]()
Auto Hold (podobnie jak Hill Asist) jest realizowany przez pompę ABS. Łatwo to sprawdzić w aucie z ręcznym elektrycznym - nie słychać zaciągania ani odpuszczania elektrycznego ręcznego gdy działa Auto Hold. Jedyne powiązanie z pomiędzy Auto Hold i elektrycznym ręcznych (np. w focusie mk4) jest takie, że ręczny zaciągnie się w sytuacji, gdy zatrzymamy się, zadziała Auto Hold i nie gasząc silnika będziemy stać bardzo długo - kilka, czy kilkanaście minut. Wtedy zamruga i zgaśnie kontrolka zadziałania Auto Hold a zaświeci się kontrolka ręcznego, słychać też silniczek zaciągający hamulec ręczny.
Puma niestety nie ma Auto Hold nawet w wersji z automatem. Focus ma Auto Hold nawet w wersji z ręczną skrzynią. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,729
|
![]()
Jest dokładnie tak jak opisane powyżej. Auto hold mógłby być bez problemu stosowany przy mechanicznym ręcznym, ale z uwagi na czynnik ludzki nie jest.
U mnie dodatkowo zadziała elektryczny ręczny jak na autoholdzie kierowca otworzy drzwi. Podobnie jak zaryglowanie drzwi wyłącza zapłon i zaciąga ręczny.
__________________
Były: Fiesta mk6 FX Gold, 2004, 1,25/75KM, Fiesta mk7 Titanium, 2009, 1,4/96KM, B-max Titanium, 2014, 1,0 125KM, C-max mk2 Titanium, 2011, 1,6 150KM Są: Mazda CX-3 SkyPassion 2019, 2,0 121KM, Audi Q3 sportback S-line 2022, 1,4e 245KM |
![]() |
![]() |