![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Cześć,
Od około roku jestem właścicielem S-MAX MK2 z 2018 roku. Silnik DW10F, wersja 180KM. Kupiony z przebiegiem 108500, wczoraj wybiło 120000. Niby niewiele... Od samego początku auto czasami dziwnie paliło. Przy kręceniu tak jakby złapał, potem kichnął i już chodzi. Nie wiedziałem o co chodzi, podejrzewałem, że może coś się zapowietrza, ale teraz łączę to z innym objawem. Otóż odpalony na gorąco przez około 60 sekund chodzi na 3 cylindry, trzęsąc się mocno. Obroty falują lekko na obrotomierzu. Potem wszystko jest dobrze, auto ma moc, robi przebiegi i ogólnie ładnie śmiga. W komputerze brak błędów. W ASO w DE (auto jest z DE) robione było uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, ale zostało to zrobione tak słabo, że w tym roku uszczelnialiśmy to ponownie oraz pod maską jest sporo połamanych zaczepów. Zastanawiam się, czy nie złożyli tego na brudno i nie załatwili któregoś wtrysku. Jestem na 99% przekonany, że trzeba będzie wymienić komplet wtrysków, ale zanim wsadzę w auto co najmniej 4 klocki to wolę się podpytać Was o rady. Coś mi podpowiecie ciekawego co z tej sprawie zrobić? Może jednak ktoś wpadnie na inny pomysł dot. przyczyny? Jak zmieniać wtryski to oczywiście najlepiej nowe oryginały, ale może dobrą opcją byłyby używki, które wyślę do sprawdzenia? Aha ogólnie jeżdżę na dodatku Millers Diesel Power Ecomax i zauważyłem, że jakby z tym dodatkiem problem jest mniejszy (może nie znika całkowicie, ale jest go mniej). Niby on czyści wtryski...
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]()
Do sprawdzenia nie tylko wtrysk ale i przede wszystkim kompresja, także świeca żarowa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,438
|
![]()
W tych silnikach szybko kończą się wtryskiwacze, poza tym lubią brać olej i wystawić kopyto. Myślę że musisz szykować kasę na nowe wtryskiwacze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Jest sens bawić się w jakieś Liqui Moly Diesel Spulungi, czy lepiej od razu tą kasę oszczędzać na wtryski? Jest znany jakiś przypadek kiedy komuś taki preparat pomógł?
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Szczepan
Zarejestrowany: 18-09-2022
Skąd: Rzeszów
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 KM
Rocznik: 2020
Postów: 91
|
![]()
Weź chłopie zainwestuj w kabel do forscana i zdiagnozuj poprawnie które wtryskiwacze (o ile to wtryskiwacze) sypią błędami. I wtedy wymień co potrzeba. Bo może się okazać że trzeba wymienić 1 albo 2. I między bajki włóż historie o tym jakto trzeba wszystkie razem koniecznie wymienić. A nawet jeśli to dołożenie 4tys do auta za 80tys jest jak najbardziej racjonalne. Chociaż zawsze boli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,438
|
![]() Cytat:
Cytat:
![]() Przy wytryskach które mają opinię awaryjnych czy mało trwałych wymienia się wszystkie, bo wymienisz jeden, a później staniesz w 3/4 drogi na wakacje. Ostatnio edytowane przez Speedo ; 11-10-2024 o 09:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Imię: Szczepan
Zarejestrowany: 18-09-2022
Skąd: Rzeszów
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 KM
Rocznik: 2020
Postów: 91
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |