Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-09-2024, 13:31   #1
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
Domyślnie DW10F pali na 3 cylindry

Cześć,

Od około roku jestem właścicielem S-MAX MK2 z 2018 roku. Silnik DW10F, wersja 180KM. Kupiony z przebiegiem 108500, wczoraj wybiło 120000. Niby niewiele... Od samego początku auto czasami dziwnie paliło. Przy kręceniu tak jakby złapał, potem kichnął i już chodzi. Nie wiedziałem o co chodzi, podejrzewałem, że może coś się zapowietrza, ale teraz łączę to z innym objawem. Otóż odpalony na gorąco przez około 60 sekund chodzi na 3 cylindry, trzęsąc się mocno. Obroty falują lekko na obrotomierzu. Potem wszystko jest dobrze, auto ma moc, robi przebiegi i ogólnie ładnie śmiga. W komputerze brak błędów. W ASO w DE (auto jest z DE) robione było uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, ale zostało to zrobione tak słabo, że w tym roku uszczelnialiśmy to ponownie oraz pod maską jest sporo połamanych zaczepów. Zastanawiam się, czy nie złożyli tego na brudno i nie załatwili któregoś wtrysku. Jestem na 99% przekonany, że trzeba będzie wymienić komplet wtrysków, ale zanim wsadzę w auto co najmniej 4 klocki to wolę się podpytać Was o rady. Coś mi podpowiecie ciekawego co z tej sprawie zrobić? Może jednak ktoś wpadnie na inny pomysł dot. przyczyny? Jak zmieniać wtryski to oczywiście najlepiej nowe oryginały, ale może dobrą opcją byłyby używki, które wyślę do sprawdzenia?

Aha ogólnie jeżdżę na dodatku Millers Diesel Power Ecomax i zauważyłem, że jakby z tym dodatkiem problem jest mniejszy (może nie znika całkowicie, ale jest go mniej). Niby on czyści wtryski...

__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2024, 16:13   #2
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: DW10F pali na 3 cylindry

Do sprawdzenia nie tylko wtrysk ale i przede wszystkim kompresja, także świeca żarowa.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2024, 19:27   #3
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,438
Domyślnie Odp: DW10F pali na 3 cylindry

W tych silnikach szybko kończą się wtryskiwacze, poza tym lubią brać olej i wystawić kopyto. Myślę że musisz szykować kasę na nowe wtryskiwacze.
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2024, 18:24   #4
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
Domyślnie Odp: DW10F pali na 3 cylindry

Jest sens bawić się w jakieś Liqui Moly Diesel Spulungi, czy lepiej od razu tą kasę oszczędzać na wtryski? Jest znany jakiś przypadek kiedy komuś taki preparat pomógł?
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2024, 07:57   #5
DeDalus4
ford::average
 
Imię: Szczepan
Zarejestrowany: 18-09-2022
Skąd: Rzeszów
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 KM
Rocznik: 2020
Postów: 91
Domyślnie Odp: DW10F pali na 3 cylindry

Weź chłopie zainwestuj w kabel do forscana i zdiagnozuj poprawnie które wtryskiwacze (o ile to wtryskiwacze) sypią błędami. I wtedy wymień co potrzeba. Bo może się okazać że trzeba wymienić 1 albo 2. I między bajki włóż historie o tym jakto trzeba wszystkie razem koniecznie wymienić. A nawet jeśli to dołożenie 4tys do auta za 80tys jest jak najbardziej racjonalne. Chociaż zawsze boli
DeDalus4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2024, 22:28   #6
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,438
Domyślnie

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest sens bawić się w jakieś Liqui Moly Diesel Spulungi, czy lepiej od razu tą kasę oszczędzać na wtryski? Jest znany jakiś przypadek kiedy komuś taki preparat pomógł?
Czyścić wtryskiwacze to można jak auto ma przebieg 300.000km. W Twoim przypadku chemia wyczyści tylko portfel.

Cytat:
Napisał DeDalus4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I między bajki włóż historie o tym jakto trzeba wszystkie razem koniecznie wymienić.
Nie trzeba wymienić wszystkich od razu, można po jednym co chwilę
Przy wytryskach które mają opinię awaryjnych czy mało trwałych wymienia się wszystkie, bo wymienisz jeden, a później staniesz w 3/4 drogi na wakacje.

Ostatnio edytowane przez Speedo ; 11-10-2024 o 09:03
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2024, 11:34   #7
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: DW10F pali na 3 cylindry

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest sens bawić się w jakieś Liqui Moly Diesel Spulungi, czy lepiej od razu tą kasę oszczędzać na wtryski? Jest znany jakiś przypadek kiedy komuś taki preparat pomógł?
Widzę, że zafiksowałeś się na strzelanie, że jest to wtrysk. Może tak zrobić odpowiednią diagnostykę? Wyciągnąć wtryski zmierzyć kompresję przede wszystkim bo może się okazać, że wtryski kupisz komplet nowych (albo ten jeden używany jak tak wolisz) a będzie dokładnie to samo co teraz albo dodatkowo nowe polecą od pompy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2024, 08:45   #8
DeDalus4
ford::average
 
Imię: Szczepan
Zarejestrowany: 18-09-2022
Skąd: Rzeszów
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 KM
Rocznik: 2020
Postów: 91
Domyślnie Odp: DW10F pali na 3 cylindry

Cytat:
Napisał luckyboy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie trzeba wymienić wszystkich od razu, można po jednym co chwilę
Przy wytryskach które mają opinię awaryjnych czy mało trwałych wymienia się wszystkie, bo wymienisz jeden, a później staniesz w 3/4 drogi na wakacje.
Tak, dokładnie to słyszłem jak wymieniałem 2 wtryskiwacze w ecoblue przy przebiegu 60k. Że trzeba wszystkie, że silnik będzie źle pracował, że skrzynia może sypać błędami...na razie 20k km za mną. I jeździ. Każdy niech sam wymyśli co dla niego dobre. Ale nie jest tak że jest tylko jeden sposób na naprawę usterki. A co do wakacji - mam ubezpieczenieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
DeDalus4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.