![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Ford Focus MK3 ST-line
Silnik: 1.6 Ecoboost 195KM 330Nm
Rocznik: 2014
Postów: 107
|
![]()
Panowie, czy ktoś podejmował u siebie próbę wyczyszczenia soczewek reflektowów w bi-ksenonie bez rozklejania klosza? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że światła jakby gorzej świecą. Linia odcięcia jest ale porównując z innymi autami, mało wyraźna. Ostatnio zauważyłem, że soczewki mają jakiś mleczny nalot i nie są przejrzyste. Widać to dokładnie na brzegach bo są miejsca gdzie soczewka jest idealnie czysta. Kombinuję, czy po odkręceniu przetwornicy będzie do niej lepszy dostęp niż przez otwór na żarnik. Myślałem, żeby wygiąć odpowiednio kawałek drutu, zakończyć go mikrofibrą i spróbować wyczyścić. Robił ktoś taki zabieg u siebie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju, hamulce: 278/bębny -> 300/302 (na stalowym oplocie) Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 01-04-2025 o 12:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
Odnoszę wrażenie że klosz w MK3 jest nieserwisowalny.
Chyba że bawimy się w piekarnik Sam również mam już tak słabe światła, że pozostanie chyba szukanie kloszy bez homologacji na aliexpress. Na wszystko składa się a) bardzo słaba powłoka UV. Auto z 2012 rocznika już w 2018 wygląda tak, jakby lampa była w lamparcie cętki b) plastikowe odbłysniki w reflektorze wypalają się c) idiotycznie utworzone plastikowe łapki do przykręcania reflektora (w przypadku kolizji na drodze często same lampy są całe a strzelają te łapki. teoretycznie naprawialne, w praktyce bywa różnie) d) jakość wtyczek w środku pozostawia wiele do życzenia. jest bo jest. najlepiej nie rozbieraj bo zaraz coś połamiesz (mi się 3 razy udało połamać plastiki w środku) e) klosz łatwo się rysuje i lubi mikropęknięcia (widać to po dokładnym umyciu) Co do słabych świateł, obstawiam że masz już zajechane odbłyśniki a nie soczewkę, ale z chęcią będę zaglądał sprawdzić czy coś Ci się udało. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju, hamulce: 278/bębny -> 300/302 (na stalowym oplocie) Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 01-04-2025 o 12:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Ford Focus MK3 ST-line
Silnik: 1.6 Ecoboost 195KM 330Nm
Rocznik: 2014
Postów: 107
|
![]() Cytat:
d) z tym to się zgodzę, beznadziejne rozwiązanie. Ale i tak nie ma tragedii jeżeli chodzi o demontaż lampy w porównaniu z moim poprzednim autem. Tam za każdym razem jak chciałem dobrać się do lampy musiałem zrzucać cały zderzak. Ostatnio edytowane przez arturek ; 07-01-2023 o 08:52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
Zgadza się.
O ile demontaż reflektora jest banalnie prosty, tak próba naprawy reflektora to już wyższa sztuka. Czekam na relację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Ford Focus MK3 ST-line
Silnik: 1.6 Ecoboost 195KM 330Nm
Rocznik: 2014
Postów: 107
|
![]()
Dzisiaj przy okazji wolnego dnia podjąłem próbę dostania się do soczewek. Przed operacją soczewki wyglądały tak :
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Światło było widocznie rozpraszane na soczewce. Widać jakby mleczny nalot i brak przejrzystości. Poza tym przy dokładniejszym przyjrzeniu widać miejsce gdzie tego nalotu nie było: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz pozostało wykombinować jak dostać się bezinwazyjnie do soczewki z jednej i drugiej strony gdyż nie wiadomo było po której jest zabrudzona. Sprawy nie ułatwiał fakt, że otwór na żarnik jest bardzo wąski, a po drodze jest jeszcze przesłona od długich świateł więc od strony żarnika mamy bardzo małe pole manewru. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale... Dla chcącego mieć trudnego. W ruch poszedł chwytak precyzyjny, kawałek mikrofibry i IPA: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczyło przyłożyć nasączoną ściereczkę, żeby zobaczyć różnicę. Niestety zapomniałem zrobić zdjęcia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozostało teraz spróbować dostać się do soczewki od strony zewnętrznej. Z pomocą przyszedł otwór od dodatkowych długich świateł na żarówkę H7. Na szczęście ten otwór jest o wiele większy. Niestety soczewka jest wysunięta dalej niż odbłyśnik od żarówek H7 i trochę początkowo zwątpiłem, że uda mi się do niej dostać. Ale tak łatwo się nie poddaję. Trochę pomanewrowałem, dałem większy kawałek mikrofibry i udało się. Juz pierwsze przejechanie mokrą szmatką po soczewce pokazało, że gra jest warta świeczki: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Myślę, że różnicę widać gołym okiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niestety nie udało mi się dokładnie doczyścić brzegu soczewek (tak ok 0,5 cm po obwodzie) ale i tak myślę, że efekt jest więcej niż zadowalający Przy okazji wyczyściłem trochę klosz od wewnątrz chociaż nie był mocno brudny. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy czyszczeniu trzeba się mocno uwijać, żeby IPA nie zasechł i nie zostawił smug więc musiałem żonglować co chwilę na przemian mokrą i suchą szmatką. Efekt zabiegu- o wiele wyrażniejsza linia odcięcia i mocniejsze światło. Było warto poświęcić te 2 godziny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niestety nie zrobiłem fotek na ścianie z liniami bo akurat zaczął mocno sypać śnieg więc widoczność słaba. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-04-2013
Model: S Max
Silnik: 2,0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 121
|
![]()
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już......
Dobra robota. Ja bym jeszcze podjechał na stację ustawić lampy skoro je wyciągałeś z auta. Zrobią Ci to za małe pieniądze a będziesz pewny, że wszystko jest ok. Ostatnio edytowane przez SRS ; 07-01-2023 o 19:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Ford Focus MK3 ST-line
Silnik: 1.6 Ecoboost 195KM 330Nm
Rocznik: 2014
Postów: 107
|
![]()
Jakbym miał za każdym razem po odkręceniu lamp jeździć na stację żeby je ustawiać to nic innego bym nie robił Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. są ustawione dobrze bo po ostatniej wizycie na Oskp zaznaczyłem sobie na bramie garażowej kreski i co jakiś czas sprawdzam czy nic się nie zmieniło. Tam nic samo z siebie nie może się raczej poprzestawiać bo po wyłączeniu lampa jest blokowana na silniczkach w jednej pozycji.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju, hamulce: 278/bębny -> 300/302 (na stalowym oplocie) Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 01-04-2025 o 12:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|