![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Patryk
Zarejestrowany: 30-09-2024
Skąd: Rybnik
Model: Focus ST
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2014
Postów: 1
|
![]()
Witam. Mam problem ze swoim Focusem ST 2.0 250KM. Od jakiegoś czasu zauważyłem ze po zatankowaniu na stacji mam problem z uruchomieniem silnika a mianowicie kreci nie odpala,dopiero po kilku sekundach lub ponownym rozruchu auto zaskakuje i potem nie ma juz zadnych problemów.
Sytuacja ta powtarza się znów po kolejnym tankowaniu.W innych sytuacjach problem ten nie występuje. Wyczytałem gdzieś że problemem może być zawór EVAP który w wersjach USA miał wadę fabryczną i postanowił się akurat popsuć a może to jednak jakaś inna usterka którą chciałbym jak najszybciej wyeliminować. Będę wdzięczny na wskazówki i odpowiedzi co może być przyczyną tej usterki pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
Po pierwsze ustal czy problem jest po tankowaniu czy tylko po otwarciu/odblokowaniu wlewu paliwa. Zakładam, że raczej to drugie. Jeśli podejrzewasz EVAP, to można na próbę odciąć od EVAP do kolektora, tak aby ten nie odpowietrzał zbiornika, otworzyć/odblokować wlew i zobaczyć jak będzie z uruchomieniem. Być może niezamykający się zawór EVAP dostarcza tzw. fałszywe/nadmiarowe powietrze do kolektora, które dostało się do zbiornika przy tankowaniu, zakłócając skład mieszanki. Jak silnik je wyssie/zużyje powietrze, które dostało się do zbiornika wszystko wraca do normy do czasu ponownego rozszczelnienia zbiornika. Dzieje się tak ponieważ wejście zaworu EVAP do kolektora z reguły jest po przepustnicy i otwierany jest wtedy, gdy to nie zakłóci stanu równowagi pomiędzy ilością powietrza i paliwa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]() Cytat:
Przypadłość sporej częsci aut z USA - wystarczy sobie poszukać analogicznych tematów w dziale Mondeo na temat Usiona USA czy w dziale Edge... Zawór EVAP w komorze silniak do wymiany. Czasami można go oczyśćić "czarami" z WD40 i podobnymi zaklęciami... Wcześnij czy później i tak pewnie trzeba go będzie wymienić.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-12-2024
Model: Ford Focus ST
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 4
|
![]()
Ford Focus St 2.0 mk3 2016r. amerykaniec
Witajcie. Mam problem z którym borykam się od dawna, mój mechanik nie wie co to może być, dlatego każda sugestia może okazać się pomocna. Opisze wszystkie problemy gdyż mogą one być wszystkie ze sobą powiązane. Zaczęło się od problemu z tankowaniem...mianowicie pierwsze odpalenie po tankowaniu zawsze było problematyczne długo kręcił i dławił się przy tym, każde kolejne odpalania bez problemu aż to kolejnego tankowania. Auto oddałem do znajomego mechanika i stwierdził że to jakiś tam czujnik, niestety nie pamiętam jaki, wymienił i problem zniknął, jednak po pół roku identyczny problem powrócił i to z dodatkowymi objawami, nie pamiętam czy zaczęły one występować odrazu. Nie występują one za każdym razem, mam wrażenie że jest to losowe, czasem co drugie odpalenie a czasem tydzień spokoju, mianowicie pierdzi mi z wydechu przy schodzeniu z obrotów w okolicach 2000 do 1500 jak spada, na 6 biegu zauważyłem że jest to około 2500 do 2000, odczuwalne jest wtedy również dławienie się szczególnie jak cofam, delikatna nierówna praca silnika lecz też skokowo a nie cały czas, mogę jeszcze dodać że mi dość sporo kopci jak na samochód który ma sprawnego kata i delikatny spadek mocy oraz skaźnik paliwa prawie zawsze szedł na samą górę i raz na sam dół się zdarzyło, ale zaznaczę, że ta wskazówka szalała tylko w przypadku gdy auto było odpalone przy sytuacji gdzie mi pierdział, po zgaszeniu i odpaleniu auta ponownie bez efektu pierdzenia wskazówka wracała no normy. Pewnego dnia jak wracałem po bardzo długiej trasie(bez efektu pierdzenia) auto mi zgasło bo zabrakło paliwa mimo, że mi pokazywało iż było. Umówiłem się z mechanikiem(nowym) i stwierdził że trzeba pompę paliwa wymienić, tak też zrobił i pokazał mi że w pompie były styki nadpalone trochę, faktycznie chwilowo auto się zaczęło jakby zachowywać normalnie( z wyjątkiem dławienia się po tankowaniu) lecz smutne było moje zdziwienie kiedy się okazało że wymiana pompy totalnie nic nie zmieniła i problem po może 5 dniach wrócił, możliwe że pływak jedynie okazał się walnięty, bo prawie wyjeździłem do zera i auto nie zgasło. Wywaliłem sporo pieniędzy więc z tematu chwilowo zrezygnowałem skoro mechanik rozkłada ręce, bo by pewnie musiał pół auta rozbierać, w międzyczasie wymieniłem olej filtry i świece i problem popierdywania znacząco zmalał, ale to wszystko wróciło po może tygodniu i po kolejnym tygodniu pojawił się nowy problem...Problem z odpalaniem, lecz nie dzieje się to za każdym razem. Oto plan dnia, gdyż dzieje się to już czwarty dzień. Godzina 6 odpalam auto, bez problemu...Godzina 14 po pracy odpalam, długo kręci i się przy tym dławi. Czwartego dnia czyli dziś to mi tak długo kręcił, że mysłałem że nie da rady. Dojeżdzam do domu i do 6 nie ruszam auta, i tak każdego dnia, próbowałem na ciepłym kilka razy odpalać i nie było problemu, czyli dzieje się to tylko na zimnym tylko dlaczego wtedy po 8h ma problem a po 16h nie? Podsumowując moje problemy to problem z odpalaniem, odpalaniem po tankowaniu, dość spore kopcenie po nagrzaniu silnika nie aż tak mocno, pierdzenie z wydechu(nie przy każym odpaleniu) i przy tym wskazówka paliwa pokazuje inną wartość niż faktycznie, nierówna praca silnika, delikatny spadek mocy. Za wszystkie sugestie dziękuje i jestem otwarty na pytania. Edit. Brak jakichkolwiek błędów z wyjątkiem aktywnego grilla co raczej nie ma znaczenia( po prostu były właściciel go wywalił gdyż zakładał coś od RSa( nie przypomne sobie nazwy na chwile obecną co to było) i mu aktywny grill przeszkadzał. Edit2. Auto ma bezużyteczny i problematyczny system easy fuel który mógłby mieć problem z odpowietrzeniem zbiornika, jakiś związek? Ostatnio edytowane przez Buszz ; 19-12-2024 o 17:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,347
|
![]()
Evap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-12-2024
Model: Ford Focus ST
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 4
|
![]()
Dużo objawów się nie zgadza
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]()
WSZYSTKIE objawy wskazują na problem z EVAP.
Easy fuel nie ma tu zadnego związku. Zbiornik w żadnym stopniu nie odpowietrza się przez wlw paliwa - po to jest EVAP by opary paliwa 'nie dostawały się do atmosfery'...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,347
|
![]()
I przy okazji polecam zmienić mechaników, bo jak na takim trywialnym problemie polegli, to co będzie jak będzie faktycznie ciężka diagnostyka, pół auta wymienią? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-12-2024
Model: Ford Focus ST
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 4
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
Ale ten
Cytat:
Masz nieszczelny EVAP, przez, który po tankowaniu dostaje się tzw. lewe powietrze już za przepustnicą, co zakłóca skład mieszanki. W momencie, gdy powietrze ze zbiornika, zostanie wyssane (to, które dostało się do zbiornika przy tankowaniu), zrobi się lekkie podciśnienie, tak jak napisałeś powyżej problem znika. Wymienisz EVAP zajmiesz się innymi problemami jak jeszcze będą. |
|
![]() |
![]() |