![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-04-2024
Skąd: Lublin
Model: Ford Ranger XLT
Silnik: R4 2.2 TDCi Duratorq 160 KM
Rocznik: 2016
Postów: 49
|
![]()
Najpierw nagle przestało mi świecić tylko tylne lewe światło drogowe (postojowe). Następnie przestał świecić stop w lewej lampie oraz trzecie światło stop w rolbarze oczywiście tego postojowego nadal brak. Po przejechaniu kilu kilometrów stop wrócił ale tylko w lampie a w rolbarze dalej brak. Podejrzewam, że problem jest w którejś wtyczce zlokalizowanej po lewej stronie między kabiną a paką. Są tam trzy duże złącza i po wiązce widać że idzie do tyłu ale jest do nich bardzo ciężki dostęp i zanim zacznę z nimi walkę chciałbym się podpytać czy ktoś przerabiał podobny temat z znikającymi i pojawiającymi się światłami i czy dobrze obstawiam te wtyczki?
To co pisałem poprzednio jest aktualne czyli: - w stanie jałowym jest napięcie 12V w gnieździe żarówki, po włożeniu żarówki spada do 0V - masa jest OK - reszta żarówek świeci pełną mocą a jak wiadomo do wtyczki przychodzi jeden czarny masowy przewód i jest on przykręcony dop ramy z tyłu - zatem problem raczej z żyłą plusową danego obwodu - w pierwszej wtyczce od lampy podłączając na krótko żarówkę już nie świeci, więc problem jest dalej na wiązce na kolejnym łączeniu - w gnieździe od haka jak wpinam się na krótko z żarówką to świecą Z wstępnej analizy widzę, że wiązka od lewej lampy idzie prawą stroną po ramie do przodu po drodze na wysokości koła zapasowego przychodzi wiązka z prawej lampy oraz jest rozgałęzienie na gniazdo haka. Gdzie jest kolejna wtyczka lub podział lewa prawa lampa? Ostatnio edytowane przez mati_8 ; 10-03-2025 o 15:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-04-2024
Skąd: Lublin
Model: Ford Ranger XLT
Silnik: R4 2.2 TDCi Duratorq 160 KM
Rocznik: 2016
Postów: 49
|
![]()
Dla potomnych, może się komuś przyda. Jedna z tych trzech wtyczek o których pisałem wyżej, była zielona w środku. Kontakt plus sprężone powietrze załatwiło sprawę, ciekawe na jak długo... wydaje mi się że ta wtyczka straciła swoją szczelność, albo uszczelka w korpusie puszcza albo po przewodach woda się dostaje do środka. A że miejsce lokalizacji tej wtyczki nie jest najszczęśliwsze to dużo nie trzeba by sniedziało...
Ostatnio edytowane przez mati_8 ; 10-03-2025 o 19:02 |
![]() |
![]() |