![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Bob
Zarejestrowany: 09-03-2025
Model: Ford Focus MK2
Silnik: Ecoboost 1.0 125 KM
Rocznik: 2013
Postów: 4
|
![]()
Jestem niepełnosprawny, nie chodzę i słabo widzę, dlatego przepraszam z góry, jeśli umieściłem ten post w niewłaściwym dziale, po prostu szukam pomocy. Fordem Focusem z 2013 roku 1.0 ecoboost 125 KM kombi jeździ, głównie po mieście, do pracy, ewentualnie ze mną do lekarza lub szpitala, moja żona. Samochód po 0,5h "wojaży" po mieście traci moc,gaśnie, w kabinie strasznie śmierdzi paliwem, zbiornik z płynem chłodniczym wypełniony jest paliwem. Jeśli uda się go odpalić, jakimś cudem, to kopci białym dymem,podobnie jakby był to objaw pękniętej uszczelki pod głowicą, pracuje nierówno, "pierdzi" chociaż tłumiki były wymieniane. Nazajutrz wszystko wraca do normy, komputer nie wskazuje żadnych błędów, niby jest OK przez 0,5h, potem to samo. 1- szwy mechanik zrezygnował trzymając auto 3 tygodnie, oczywiście kasująć za to, 2-gi stwierdził, że nic mu "nie dolega" i skasował 250 zł, 3-ci drugi tydzień go trzyma, diagnozy nie postawił, no i żone "zwodzi". Nie chcę płacić za coś co jest bezsensu, nie chcę, aby nas "golili" jak frajerów, dlatego zwracam się do Was, czy ktoś mógłby mi pomóc i podpowiedzieć na co ma "wielmożny pan mechanik" zwrócić szczególną uwagę jeśli faktycznie chce go naprawić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Bob
Zarejestrowany: 09-03-2025
Model: Ford Focus MK2
Silnik: Ecoboost 1.0 125 KM
Rocznik: 2013
Postów: 4
|
![]()
Cały czas uprzejmie proszę o pomoc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Problem występuje po 30 minutach jazdy, co sugeruje, że awaria ujawnia się po rozszerzeniu termicznym głowicy/uszczelki. Mechanik powinien przeprowadzać testy na rozgrzanym silniku (!)
Silniki 1.0 EcoBoost znane są z problemów z pęknięciami głowicy, zwłaszcza w okolicy gniazd wtryskiwaczy. Gdy silnik nagrzeje się, pęknięcie może się rozszczelnić, umożliwiając przedostawanie się paliwa do układu chłodzenia. Stąd pojawia się paliwo w zbiorniku płynu chłodzącego czyli biały dym (spalanie paliwa lub płynu chłodzącego), utrata mocy po nagrzaniu. Ewentualnie uszczelka pod głowicą. Trzeba zrobić test szczelności, nie tylko ciśnienie na cylindrach. Znajdź kumatego mechanika od Fordów, nawet jeśli za diagnozę weźmie niemało, przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz. Cytat:
__________________
Nie jeżdżę na LPG. Ostatnio edytowane przez papkin44 ; 11-03-2025 o 15:41 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 1,470
|
![]()
Witam
Z ciekawości zapytam - jak długo jesteście Państwo użytkownikami tego auta? Czy znana jest jego historia czy to może nowy zakup? Silnik Forda EcoBoost to benzyna z turbiną - gdy silnik wchodził na rynek to dziennikarze dali mu nagrodę. Z biegiem lat mechanicy stwierdzili, że to silnik "specjalnej troski" tu artykuł o tym: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Szukałbym serwisu specjalizującego się w Fordach pozdrawiam
__________________
------------------------------------------------------------- katalog części online Instrukcje obsługi PDF |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Bob
Zarejestrowany: 09-03-2025
Model: Ford Focus MK2
Silnik: Ecoboost 1.0 125 KM
Rocznik: 2013
Postów: 4
|
![]()
Dziękuję Wam za podpowiedzi. Forda mamy 4 lata. Kupiony od handlarza, ponoć serwisowany w ASO do 170000, w tej chwili ma 265000. Z tego co żona mówiła 1-wszy sprawdzał ciśnienie na poszczególnych cylindrach, czyżby zapomniał, że głowice pękają, czy uszczelki pod głowicą?
Tak jak pisałem, objawy są takie - śmierdzi olejem i paliwem w kabinie, brakuje mu mocy, najgorzej jak stanie na światłach, to już go ponownie nie uruchomi. Szczerze Wam się przyznam, że boje się tych pilskich mechaników – do tej pory doświadczyliśmy tyko „strzyżenia” Bump: Przewidujesz, że aż tak: "...głowica to koszt ok. 6 tys. zł, robocizna jest obliczana na 15 godzin. Koszt naprawy może przekroczyć wartość auta..." To co robić w takiej sytuacji? Oddać na złom? Szok!!! Ostatnio edytowane przez cytryniakowy ; 11-03-2025 o 17:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-09-2015
Skąd: pogranicze małopolski i śląska
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq, Opel Astra V
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, 1.5 TSI 150KM, 1.4T 150KM
Rocznik: 2014,2022,2019
Postów: 266
|
![]()
gdyby to była "tylko" uszczelka pod głowicą to obeznany w temacie mechanik może jeszcze uratować silnik. Jednak gdy mówimy o ecobooście i to z niemałym już przebiegiem, to obawiam się tej gorszej strony, czyli pęknięta głowica. Niestety, koszt naprawy może okazać się nieopłacalny ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 987
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::amateur
![]() Imię: Bob
Zarejestrowany: 09-03-2025
Model: Ford Focus MK2
Silnik: Ecoboost 1.0 125 KM
Rocznik: 2013
Postów: 4
|
![]()
Dziękuję Wam, szczególnie thesperado, cały czas jestem w szoku, tyle "hajsu" w niego władowaliśmy, no i masz. Jak mawiają - takie rzeczy się zdarzają.
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
|
![]()
A co w tym dziwnego?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |