![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
Zobacz wyniki ankiety: Czy Twoj C-Max MK1 ma tendencję do ściągania? | |||
Tak, ściąga w lewo |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 43.75% |
Tak, ściąga w prawo |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 12.50% |
Tak, ściaga, ale raz w lewo a innym razem w prawo |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 12.50% |
Nie, absolutnie, prowadzi się jak marzenie |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 31.25% |
Głosujących: 16. Nie możesz głosować w tej sondzie |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
Postów: n/a
|
![]()
Witam
Mam dziwny problem z moim Maxem. Auto ściąga na lewo a dziwne jest to, że ściąganie nie pojawia się na równej, prostej drodze (no może w minimalnym stopniu). Ale jeśli tylko są jakieś nierówności, nawet niewielkie, kierownica zaczyna uciekać w lewo. Przy wolnym przejeżdżaniu przez np tory też ucieka w lewo. Wrażenie jest takie, jakby kierownica w lewo kręciła się z mniejszym oporem a neutralne położenie było mniej więcej na godzinie 11:00. W międzyczasie zrobiłem: 1. Kilkukrotnie geometrię zawieszenia 2. Zamiana opon przód - tył (ale ściąga tak samo na letnich i na zimowych więc opony nie są przyczyną) 3. Wymiana amortyzatorów z przodu 4. Wymiana końcówek drążków, lewa końcówka razem z drążkiem 5. Wymiana tulei lewego, przedniego wahacza 6. Ze specjalistą dokładnie przejrzeliśmy podłogę od spodu w poszukiwaniu śladów po naprawach - nic nie ma, 7. Przy zakupie miernik lakieru również nie wykazał napraw z przodu auta. Powoli kończą mi się pomysły. Może ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Czy przyczyną może być wadliwe wspomaganie które daje większą siłę w lewo? Już sam nie wiem gdzie szukać usterki. |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: podkarpacie
Model: ford focus c-max
Silnik: 2.0tdci duratorg
Rocznik: 2004
Postów: 147
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Postów: n/a
|
![]()
Czytałem tamten wątek. Sęk w tym, że mój ucieka praktycznie tylko w lewo
|
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: podkarpacie
Model: ford focus c-max
Silnik: 2.0tdci duratorg
Rocznik: 2004
Postów: 147
|
![]()
znalezione na forum volvo :
sprawdź jeszcze łożyska amortyzatorów... mogą być już zniszczone i blokują powrót ze skręconych kół...To może być przyczyną ściągania. Nie strzelają ci sprężyny jak kręcisz w lewo i prawo na postoju. Sprawdź. Mój znajomy kupił niedawno nówkę sztukę Fodra C-Max z salonu...Ściągał mu w prawo... Nikt nie mógł temu zaradzić...Przyjechał główny inżynier z centrali i sprawdził ustawienie amortyzatorów...Były lekko przestawione. Przy produkcji ktoś źle skręcił. Po prawidłowym ustawieniu auto jedzie jak po stole. Moze nie chodzi o jakiś błąd fabryczny ale o łożysko amortyzatorów . |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-05-2011
Model: Focus C-Max / Volvo V50
Silnik: 1,6 tdci / 1.6D
Rocznik: 2004 / 2007
Postów: 137
|
![]()
Kurcze, ja sie wlasnie przymierzam do wymiany zawieszenia z tylu, bo moj rowniez ma tendencje do sciagania w lewo, zwlaszcza przy wolnej jezdzie. Wkurzajace jest ze nie znalazlem zbytniej zaleznosci przyczynowo-skutkowej miedzy jakoscia nawierzchni a sciaganiem. Co wiecej, robiona byla zbieznosc i wszystko jest ok......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: C-max
Silnik: 1,6 EcoBoost 182
Rocznik: 11
Postów: 269
|
![]() Cytat:
sam wymieniałem bo skrzypiały i miałem wrażenie że mnie ściąga... i sam nie wiem czy pomogło czy to tylko było wrażenie... generalnie efekt mam taki że czuje na pochyłej drodze, że mnie ściąga w stronę pochyłości.. ale naprawdę delikatnie.. nie wiem czy to wada... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Raczej nie stawiałbym na łożyska amorków. To nie jest statyczna siła, która powoduje, że po skręcie kierownica nie chce wracać, ona sama ciągnie w lewo i muszę to co chwila kontrować. Nie jest to silne ściąganie (może poza powolnym przejeżdżaniem przez większe nierówności gdzie urywa nadgarstek) ale ile tak można jeździć? |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: podkarpacie
Model: ford focus c-max
Silnik: 2.0tdci duratorg
Rocznik: 2004
Postów: 147
|
![]()
Taka moja wysnuta teoria .W naszych c-maxach mamy wspomaganie elektyczno hydrauliczne ,czy np.slaby akumulator jak w moim przypadku niebedzie czasem odpowiedzialny za ograniczona prace ukladu kierowniczego? ładuje aku przez noc jutro zobacze co bedzie .pozdro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-05-2011
Model: Focus C-Max / Volvo V50
Silnik: 1,6 tdci / 1.6D
Rocznik: 2004 / 2007
Postów: 137
|
![]()
Akumulator - nie ma takiej mozliwosci, to wiem napewno. W przyszlym tygodniu, specu z forum - motorek26, bedzie robil mi tylnie zawieszenie. Jedna z tulej wahacza jest ewidentnie wytrzepana - podejrzenie pada wiec na silent-bloki. Zakupilem zestaw [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - zobaczymy czy to pomoze. Zbieznosci tez byly robione i nic nie wyszlo nadzwyczajnego, a kierownice raz sciaga, raz nie sciaga. Nie ma zadnej reguly. Wyglada na to ze kiedy tuleja wyskoczy lub sie przesunie samochod skreca, kiedy jest w swojej pozycji - kierownica nie skreca. Schemat sie powtarza po XX razy podczas kazdej jazdy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Postów: n/a
|
![]()
To czekam z niecierpliwością na newsy czy pomogło zrobienie tyłu. Mam nadzieję że tak
|
![]() |
![]() |
|
Tagi |
c-max , ford |
|
|