![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-04-2024
Skąd: Lublin
Model: Ford Ranger XLT
Silnik: R4 2.2 TDCi Duratorq 160 KM
Rocznik: 2016
Postów: 49
|
![]()
Mam dość nietypowy problem, we wrześniu tamtego roku założyłem kompletny dedykowany zestaw liftu 2" marki IRONMAN. Na nowym zawieszeniu mam przejechane około 2 tyś. km po asfalcie, dosłownie raz jechałem po szutrze. Z racji, że mam opony typu AT to w zimę jak był śnieg praktycznie nie jeździłem tym autem, bo to była męka, a że to trzecie auto w domu to nie było problemu żeby czekało na wiosnę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale do brzegu...
Na przełomie stycznia i lutego jak były spore mrozy a dokładniej poniżej -10/-15 zaczęło mi coś rypieć w tylnym zawieszeniu, szczególnie na zakrętach jak auto się przechyla lub jak mocniej zahamuję i odciąża się lekki tył. Pojechałem do warsztatu, który mi zakładał lift i stwierdzili, że to odgłosy z tulei poliuretanowych i że to normalne i że trzeba się przyzwyczaić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale z racji, że serwisuje u nich wszystkie swoje auta i się trochę "znamy" powiedzieli, że jak będzie trochę cieplej to mogą przesmarować i to na jakiś czas trochę pomoże Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak powiedzieli tak zrobili tyle, że to nic nie dało i dalej przy niskich temperaturach pojawiają się te dziwne dźwięki jakby metalowy sworzeń nie mógł się obrócić lub przesunąć w gumowym, plastikowym elemencie... ciężko mi to opisać ale jest to takie skokowe rypanienie nie stukanie. Mam podejrzenie, że te odgłosy pochodzą od amortyzatorów, że tłoczysko nie pracuje liniowo a skokowo z jakiś powodów. Jeżeli jest ktoś kto miał podobny problem to proszę o info. Dodam na koniec jeszcze tylko tyle, że po tych kilku miesiącach i 2 tyś km wymienione elementy zawieszenia wyglądają tragicznie. zielone sprężyny są rude a każda "ocynkowana" śruba jest skorodowana, nawet białe szklanki amortyzatorów w miejscach spawania zaczęły korodować! Jestem mega zawiedziony jakością zawieszenia za ponad 12 tyś złotych, co gorsze przy próbie reklamacji u dystrybutora usłyszałem "to jest auto terenowe i ono nie będzie ładnie wyglądać z resztą było sobie zabezpieczyć zawieszenie przed montażem"... trochę naciągana teroia bo oryginalne sprężyny z 2016 roku nie mają ani grama korozji na sobie po mimo, że mają kilka lat i ponad 300 tyś w skandynawskim ciężkim terenie :-D żeby nie być gołosłownym wrzucam zdjęcia, dla zainteresowanych mogę udostępnić fakturę z kwotą i datą do wglądu, dla porównania wrzucam oryginalne czarne sprężyny z przebiegiem 300tyś km z 2016 roku. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mati_8 ; 02-04-2025 o 09:10 |
![]() |
![]() |