![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 02-05-2025
Skąd: Francja
Model: C-MAX
Silnik: 1.6L TDCI Duratorq
Rocznik: 2012
Postów: 1
|
![]()
Witajcie w społeczności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nazywam się Michał i pochodzę z Francji. Proszę o poradę dotyczącą problemu z systemem Bluetooth/sterowania głosem/zestawu głośnomówiącego w Fordzie C-Max 1.6 TDCI Duratorq z grudnia 2012 r. Bez żadnej realnej interwencji w pojeździe, z dnia na dzień, system wykrywania Bluetooth dla smartfonów, powiązany zestaw głośnomówiący i sterowanie głosowe (prawa łopatka na wielofunkcyjnej kierownicy) po prostu przestały działać. Jedyne, co nadal mogę zrobić, to włączyć lub wyłączyć Bluetooth w menu wyboru telefonu. Jednak żaden z telefonów nie pojawia się w menu pojazdu, a smartfony mojej żony i moje nie wykrywają już „FORD Audio” przez Bluetooth telefonu. Działa to od ponad 12 lat bez żadnych problemów. Następujące prace zostały już wykonane: - Odłączono akumulator / odczekano 20 minut / podłączono akumulator ponownie - Wyjęto uszkodzony bezpiecznik na 10 minut w jednostce sterującej przedziału pasażerskiego (BCM) z tyłu schowka na rękawiczki / wymieniono bezpiecznik - Przetestowano narzędzie diagnostyczne / nie ma usterek - Odłączono moduł Bluetooth i otwarto go, aby sprawdzić płytkę drukowaną i jej elementy / na pierwszy rzut oka nic nie jest przepalone ani zaczernione (sprawdziłem również menu, gdy moduł jest odłączony; jedyną różnicą jest to, że Bluetooth nie może być aktywowany ani dezaktywowany). Numer referencyjny: C7ST-14D212-AC - Pomiar rezystancji na gnieździe diagnostycznym między różnymi kanałami: Magistrala multimedialna HighSpeed CAN: 61,8 oma (zmierzona wartość: 60 omów) Główna magistrala HighSpeed CAN: 61,2 oma (zmierzona wartość: 60 omów) Główna magistrala MediumSpeed CAN: 61,2 oma (zmierzona wartość: 60 omów) Widzimy zatem, że rezystancja końcowa między różnymi kanałami jest idealna; żaden moduł nie jest uszkodzony. - Zmierzyłem również rezystancję przewodów „CAN high” i „CAN low” między portem diagnostycznym a złączem modułu: CAN high > Zacisk 1 portu diagnostycznego - Zacisk 14 czarnego złącza 54-stykowego = 0,3 oma CAN low > Zacisk 8 portu diagnostycznego - Zacisk 15 czarnego złącza 54-stykowego = 0,3 oma - Zmierzyłem również rezystancję uziemienia modułu - również 0,3 oma Wypróbowałem również reset systemu SYNC zgodnie z procedurą Forda (bez powodzenia): [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Problem polega na tym, że nie mogę znaleźć wersji SYNC, którą posiadam: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Próbowałem wykonać aktualizację przy użyciu czterech różnych dysków USB i karty SD Sandisk w adapterze USB (wszystko sformatowane do FAT32), ale za każdym razem, gdy podłączam urządzenie USB, pojawia się ten sam ekran, który nie znika: „Inicjowanie USB — proszę czekać...”. Zostawię ci link do angielskiej strony, na której również zostawiłem swoją wiadomość, dzięki czemu będziesz mógł obejrzeć zdjęcia (nie wiem, czy można dodawać zdjęcia na forum Ford Club Polska): [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, to jestem bardzo zainteresowany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dziękuję, Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,665
|
![]() Cytat:
Multilang z j.polskim kupić drugi,bo tego już nie naprawisz. |
|
![]() |
![]() |