Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-05-2025, 19:46   #1
Minoris
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
Domyślnie Kierunek obiegu płynu chłodzącego 2.0 duratec

Witam, przeglądając forum nie znalazłem informacji więc zakładam temat ;-)
Powiedzcie mi jaki macie duzy obiegu plynu w swoich samochodach bo u mnie gorący plyn (stojąc przed autem) płynie z prawej strony (tam gdzie jest króciec co jest czujnik temperatury) do chlodnicy i wąż wchodzi na dole i wraca góra do obudowy z termostatem obok pompy wody. Chcę się upewnić czy tak ma być czy ja mam coś pomylone i mam odwrócony obieg.

Mondeo z 2.0 benzyna 145 koniów

Minoris jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2025, 20:12   #2
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu plynu chlodzacego 2.0 duratec

Zawsze górą do chłodnicy wpływa, a dołem wypływa.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2025, 20:31   #3
Minoris
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu plynu chlodzacego 2.0 duratec

Też tak mi się wydaje ale ja mam odwrotnie i dlatego założyłem ten temat.
Minoris jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2025, 21:27   #4
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu plynu chlodzacego 2.0 duratec

Możesz zdradzić, jak to sprawdziłeś?
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2025, 08:49   #5
Minoris
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu plynu chlodzacego 2.0 duratec

Metoda macana Czyli wydarłem puszkę z filtrem aby mieć dobry dostęp do weza z prawej strony i trzymam jedna rękę na wężu z prawej strony a druga z lewej i teoretycznie po otwarciu się termostatu ciepły waz powinien się zrobić z lewej strony a prawym powinna popłynąć jeszcze zimna woda z chlodnicy. Niestety tym sposobem zauważyłem że dolny wąż Czyli teoretycznie odpływ z chlodnicy jest cały czas gorący a nawet później ciężko mi go utrzymać bo parzy, wąż od strony termostatu robi się ciepły z kierunku chłodnica do termostatu, wąż trzymałem raz przy samym prawie wejściu do chlodnicy (był bardzo cieply) ale parę centymetrów w dół na tym zakręcie (zalamaniu) już bym zimny, im bliżej termostatu to tym chłodniejszy więc ciepły plyn płyną z chlodnicy w stronę termostatu a nie odwrotnie.
Ta metoda sprawdzania wydaje mi się że zasilanie chlodnicy mam z prawej strony na dole a powrót do silnika góra co jak dla mnie jest odwróconym przepływem, w innych autach miałem właśnie że góra to zasilanie w ciepły plyn a dołem powrót już schłodzonego.
Minoris jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2025, 19:24   #6
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu płynu chłodzącego 2.0 duratec

Dziwne by to było. Ciepły płyn powinien przez termostat wpływać do chłodnicy i chłodnica powinna być na górze cieplejsza niż na dole, bo schłodzony w niej płyn powinien opadać na dół. Jeszcze się nie spotkałem, żeby było odwrotnie. Z drugiej strony, myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, żeby ktoś to przerobił, bo raz, po co, a dwa, to byłoby to raczej bardzo trudne.
Czy dzieje się coś niepokojącego?
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2025, 08:05   #7
Minoris
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu płynu chłodzącego 2.0 duratec

Przegrzewa się silnik teoretycznie, w ciągu miesiąca najpierw rozwaliło mi króciec z prawej strony co wchodzi w niego czujnik temperatury a po jego wymianie z 3 tyg później rozerwało weza co łączy ten króciec z dołem chlodnicy.
Mechanik który szukał przyczyny stwierdził że komputer widzi 90 st a termometr którego uzywa do diagnozy pokazywał 110st.
Zacząłem czytać o odwróconym obiegu i jest to możliwe gdy jakiś przewód jest nie drożny, uszkodzona UPG ( test zrobiony 3 razy i za każdym razem wychodził negatywnie - brak spalin w ukladzie), uszkodzenie pompy wody.
Teraz mam jeszcze dziwne odczyty na C+ (mam zrobiona aktualizacje i widzę normalnie temp na wyswietlaczu), temperatura idzie normalnie do góry, do środka dmucha ciepłe powietrze, dochodzi do powiedzmy 94 st i nagle spadek np do 6 st, za kilka sekund wskakuje 70st i tak w kilka sekund skacze, wiatrak się załącza itp. Czujnik temperatury wymieniony.
Z tych dziwnych objawów szukam właśnie jakiegoś mechanika w swoich okolicach (założyłem również temat na ten temat)
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20250530-085509_FORScan Lite.jpg (97.5 KB, 14 wyświetleń)
Minoris jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2025, 18:14   #8
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu płynu chłodzącego 2.0 duratec

Cytat:
Napisał Minoris Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dochodzi do powiedzmy 94 st i nagle spadek np do 6 st,
Uważam, że jest to zupełnie nieprawdopodobne. Podejrzewam błąd pomiarowy.
Cytat:
Napisał Minoris Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
komputer widzi 90 st a termometr którego uzywa do diagnozy pokazywał 110st.
Powstaje pytanie, jak, gdzie i czym to mierzył?
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2025, 08:34   #9
Minoris
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu płynu chłodzącego 2.0 duratec

Wkleiłem w poprzednim poście zrzut ekranu z forscan lite (aplikacja na telefonie) z wykresem właśnie napiecia i temperatury jakie widzi komputer i po tym obstawiam że coś jest jeszcze z elektryka/ elektronika ( czujnik temp,okablowanie, sterownik lub wszystko na raz) bo nagły spadek z 90 st na minus 40 to niemożliwe.
Co do pomiarów mechanika to mierzył jakimś swoim sprawdzonym termometrem i mierzych chłodnice od strony komory silnika między ramionami wiatraka oraz gdzieś na metalowej części tuż przy króćcu z czujnikiem temperatury.
Apropo czujnika temperatury to ile ich jest w tym silniku ? Duratec he 2.0 107 kw (145 koni) bo wiem że jeden to właśnie w tym króćcu, drugi jaki znalazłem to czujnik spalania stukowego wkręcony za kolektorem dolotowym nad odma. Komp widzi jeszcze czujnik temp glowicy - gdzie on się znajduje ?
Minoris jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2025, 11:06   #10
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
Domyślnie Odp: Kierunek obiegu płynu chłodzącego 2.0 duratec

Cytat:
Napisał Minoris Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nagły spadek z 90 st na minus 40
To wskazuje na usterkę czujnika, lub przewodów do niego prowadzących. Nie znam tego silnika, więc więcej nie powiem.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.