![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
|
![]()
Witam, przeglądając forum nie znalazłem informacji więc zakładam temat ;-)
Powiedzcie mi jaki macie duzy obiegu plynu w swoich samochodach bo u mnie gorący plyn (stojąc przed autem) płynie z prawej strony (tam gdzie jest króciec co jest czujnik temperatury) do chlodnicy i wąż wchodzi na dole i wraca góra do obudowy z termostatem obok pompy wody. Chcę się upewnić czy tak ma być czy ja mam coś pomylone i mam odwrócony obieg. Mondeo z 2.0 benzyna 145 koniów |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]()
Zawsze górą do chłodnicy wpływa, a dołem wypływa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
|
![]()
Też tak mi się wydaje ale ja mam odwrotnie i dlatego założyłem ten temat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]()
Możesz zdradzić, jak to sprawdziłeś?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
|
![]()
Metoda macana Czyli wydarłem puszkę z filtrem aby mieć dobry dostęp do weza z prawej strony i trzymam jedna rękę na wężu z prawej strony a druga z lewej i teoretycznie po otwarciu się termostatu ciepły waz powinien się zrobić z lewej strony a prawym powinna popłynąć jeszcze zimna woda z chlodnicy. Niestety tym sposobem zauważyłem że dolny wąż Czyli teoretycznie odpływ z chlodnicy jest cały czas gorący a nawet później ciężko mi go utrzymać bo parzy, wąż od strony termostatu robi się ciepły z kierunku chłodnica do termostatu, wąż trzymałem raz przy samym prawie wejściu do chlodnicy (był bardzo cieply) ale parę centymetrów w dół na tym zakręcie (zalamaniu) już bym zimny, im bliżej termostatu to tym chłodniejszy więc ciepły plyn płyną z chlodnicy w stronę termostatu a nie odwrotnie.
Ta metoda sprawdzania wydaje mi się że zasilanie chlodnicy mam z prawej strony na dole a powrót do silnika góra co jak dla mnie jest odwróconym przepływem, w innych autach miałem właśnie że góra to zasilanie w ciepły plyn a dołem powrót już schłodzonego. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]()
Dziwne by to było. Ciepły płyn powinien przez termostat wpływać do chłodnicy i chłodnica powinna być na górze cieplejsza niż na dole, bo schłodzony w niej płyn powinien opadać na dół. Jeszcze się nie spotkałem, żeby było odwrotnie. Z drugiej strony, myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, żeby ktoś to przerobił, bo raz, po co, a dwa, to byłoby to raczej bardzo trudne.
Czy dzieje się coś niepokojącego? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
|
![]()
Przegrzewa się silnik teoretycznie, w ciągu miesiąca najpierw rozwaliło mi króciec z prawej strony co wchodzi w niego czujnik temperatury a po jego wymianie z 3 tyg później rozerwało weza co łączy ten króciec z dołem chlodnicy.
Mechanik który szukał przyczyny stwierdził że komputer widzi 90 st a termometr którego uzywa do diagnozy pokazywał 110st. Zacząłem czytać o odwróconym obiegu i jest to możliwe gdy jakiś przewód jest nie drożny, uszkodzona UPG ( test zrobiony 3 razy i za każdym razem wychodził negatywnie - brak spalin w ukladzie), uszkodzenie pompy wody. Teraz mam jeszcze dziwne odczyty na C+ (mam zrobiona aktualizacje i widzę normalnie temp na wyswietlaczu), temperatura idzie normalnie do góry, do środka dmucha ciepłe powietrze, dochodzi do powiedzmy 94 st i nagle spadek np do 6 st, za kilka sekund wskakuje 70st i tak w kilka sekund skacze, wiatrak się załącza itp. Czujnik temperatury wymieniony. Z tych dziwnych objawów szukam właśnie jakiegoś mechanika w swoich okolicach (założyłem również temat na ten temat) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2021
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb + podtlenek LPG xd
Rocznik: 2009
Postów: 17
|
![]()
Wkleiłem w poprzednim poście zrzut ekranu z forscan lite (aplikacja na telefonie) z wykresem właśnie napiecia i temperatury jakie widzi komputer i po tym obstawiam że coś jest jeszcze z elektryka/ elektronika ( czujnik temp,okablowanie, sterownik lub wszystko na raz) bo nagły spadek z 90 st na minus 40 to niemożliwe.
Co do pomiarów mechanika to mierzył jakimś swoim sprawdzonym termometrem i mierzych chłodnice od strony komory silnika między ramionami wiatraka oraz gdzieś na metalowej części tuż przy króćcu z czujnikiem temperatury. Apropo czujnika temperatury to ile ich jest w tym silniku ? Duratec he 2.0 107 kw (145 koni) bo wiem że jeden to właśnie w tym króćcu, drugi jaki znalazłem to czujnik spalania stukowego wkręcony za kolektorem dolotowym nad odma. Komp widzi jeszcze czujnik temp glowicy - gdzie on się znajduje ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |