Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-06-2025, 11:24   #1
traper2000
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
Domyślnie P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Cześć,
Mam Kugę z 2018 w benzynie 1.5EcoBoost i przebieg 104tyś. Na początku grudnia 2024, przy przebiegu 99300 złapałem błąd P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1). Pojechałem do mechanika, który podpiął sie kompa, sprawdził parametry czujników i powiedział że wszystko jest OK. Minęło z 3 tygodnie i błąd znowu powrócił. Kupiłem 2 razy dodatek Liquid molly do czyszczenia katalizatorów, ale na nic się nie zdało. Od tamtej pory minęło 6 miesięcy i błąd regularnie powraca. Aktualnie mam przebieg 104tyś i kontrolka check engine oraz bład P0420 pojawia się regularnie co 2 tygodnie i zawsze w sobotę. Tak, wiem że to dziwne ale tak się dzieje już 5 raz pod rząd. W międzyczasie byłem u 2 mechaników i wg nich wszystko jest ok! Silnik nie traci ani nie stracił ani trochę mocy. Po skasowaniu błędu jeżdżę 2 tygodnie i w tym czasie mogę mu dać po garach i nic sie nie dzieje. Mogę na autostradzie cisnąć do maxa, albo ruszać w trybie sport z pedałem w podłodze i nic się nie dzieje. Nagle w sobotę jadę spokojnie rano na zakupy i tu nagle zapala się check. Czy macie jakieś pomysły co mam zrobić bo nowy kat to 13tyś PLN, a nie wierzę że ten w moim aucie jest jakiś uszkodzony. Może znacie jakiś dobry warsztat na Dolnym Śląsku, który zna się na rzeczy?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.

traper2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2025, 14:42   #2
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,806
Domyślnie Odp: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindró

Trzeba sprawdzić wykres drugiej sondy. Jeśli czasami są wariacje w odczytach i przez długi czas odczyt jest w górnej wartości to niekoniecznie musi oznaczać śmierć katalizatora. Czasem to kwestia wiązki. Najlepiej gdyby podłączył się interfejsem i podczas pracy silnika ktoś ruszał wiązką pod autem. Drugi temat to deszcz - może uszczelka wtyczki sondy już nie trzyma i woda dostaje się do wtyczki.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S
Juzek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2025, 14:51   #3
traper2000
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
Domyślnie Odp: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindró

Dzięki za odpowiedź!
Zastanawiająca jest jednak regularna częstotliwość występowania problemu. Prawie jak w zegarku. Jakby komputer nie zwracał uwagi na pogodę, wiązkę, przebieg itd. tylko miał ustawione co 2 tygodnie wyrzucić komunikat.

Za pierwszym razem zrobiłem zrzut z forscana:
===PCM DTC P0420:00-EC===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania układem napędowym.
Zamrożone ramki #1:
Zamrożone ramki #2:
-EVENT_TIME: 175980838 s (Tue Dec 17 10:21:53 2024) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 99332 km - Całkowity (przebyty) dystans
-FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 72.16 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 91 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.78 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 7.03 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 98.0 kPa - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
-RPM: 1589 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 38.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: -2.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 13 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Temperatura powietrza dolotowego).
-RUNTM: 779 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 12580.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 87.84 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 36.08 % - Poziom paliwa
-BARO: 100.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 14.36 V - Napięcie modułu sterującego
-TP_REL: 18.04 % - Względne położenie przepustnicy
-TAC_PCT: 24.31 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-RPMDSD: 789 1/min - Wymagana predkosc RPM biegu jalowego
-O2S12: 0.73 V - Sonda lambda (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-TQ_CNTRL: None Requested - Żądane sterowanie momentem obrotowym
-ENGOFF_TIMER: 8 s - Licznik czasu od wyłączenia silnika
-APP_FLT: No Fault - Status czujnika położenia pedału przyspiesznika
-ECT_F: No Fault - Stan czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
-TP_F: No Fault - Stan czujnika położenia przepustnicy.
-MISFIRE: Nie - Aktualnie stwierdzone wypadanie zapłonów
-IAT_F: No Fault - Status czujnika temperatury powietrza wlotowego
-ETC_TRIM_LRN: Tak - Odchylenie kąta przepustnicy zostało zarejestrowane
-MP_LRN: Tak - Zarejestrowana korekta profilu wypadania zapłonów
-MAF_F: No Fault - Status przepływomierza masowego powietrza
-MAP_F: No Fault - Status czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze
-OTS_STAT: Włączone - Status funkcji uruchamiania silnika jednym dotknięciem przycisku
-SMC_MON: Off - Wykryto sygnał wyjściowy sterownia rozrusznikiem
-APP1: 1.21 V - Czujnik położenia pedału przyspiesznika 1
-APP2: 0.61 V - Czujnik położenia pedału przyspiesznika 2
-TP1: 3.62 V - Czujnik położenia przepustnicy 1
-TP2: 1.38 V - Czujnik położenia przepustnicy 2
-GEAR: 4 - Żądany bieg
-GEAR_OSC: 4 - Zmiana biegów przez funkcje OSC
-TSS_SRC: 1570 1/min - Rzeczywista prędkość wałka turbiny
-OSS_SRC: 1085 1/min - Rzeczywista prędkość wałka wyjściowego
-TFT: 61 °C - Temperatura płynu w skrzyni biegów
-TR: Drive/OverDrive - Zakres przełożeń przekładni
traper2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2025, 09:32   #4
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,806
Domyślnie Odp: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindró

Wartość napięcia drugiej sondy 0,73 V. Pytanie czy ta wartość skacze czy jest stała. To tylko wykres powie

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S
Juzek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2025, 09:42   #5
traper2000
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
Domyślnie Odp: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindró

Dzięki, podepnę forscana i sprawdzę (o ile znajdę, bo nie jestem w tym programie jakiś obcykany).
traper2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2025, 09:57   #6
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,806
Domyślnie Odp: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindró

Wybierz prezentację danych jako wykres. Ikona koła zębatego, wybierasz PCM i szukasz pid O2S12. Potem start i patrzysz na wykres

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S
Juzek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2025, 17:19   #7
traper2000
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
Domyślnie Odp: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindró

Cześć,
w załączeniu wykres z forscana. Wartości od 0,09V - 0,95V. Spadki do 0,09 po przygazowaniu i puszczeniu.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg O2S12_kuga2.jpg (38.3 KB, 17 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez traper2000 ; 11-06-2025 o 17:32
traper2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.