![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
|
![]()
Cześć,
Mam Kugę z 2018 w benzynie 1.5EcoBoost i przebieg 104tyś. Na początku grudnia 2024, przy przebiegu 99300 złapałem błąd P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1). Pojechałem do mechanika, który podpiął sie kompa, sprawdził parametry czujników i powiedział że wszystko jest OK. Minęło z 3 tygodnie i błąd znowu powrócił. Kupiłem 2 razy dodatek Liquid molly do czyszczenia katalizatorów, ale na nic się nie zdało. Od tamtej pory minęło 6 miesięcy i błąd regularnie powraca. Aktualnie mam przebieg 104tyś i kontrolka check engine oraz bład P0420 pojawia się regularnie co 2 tygodnie i zawsze w sobotę. Tak, wiem że to dziwne ale tak się dzieje już 5 raz pod rząd. W międzyczasie byłem u 2 mechaników i wg nich wszystko jest ok! Silnik nie traci ani nie stracił ani trochę mocy. Po skasowaniu błędu jeżdżę 2 tygodnie i w tym czasie mogę mu dać po garach i nic sie nie dzieje. Mogę na autostradzie cisnąć do maxa, albo ruszać w trybie sport z pedałem w podłodze i nic się nie dzieje. Nagle w sobotę jadę spokojnie rano na zakupy i tu nagle zapala się check. Czy macie jakieś pomysły co mam zrobić bo nowy kat to 13tyś PLN, a nie wierzę że ten w moim aucie jest jakiś uszkodzony. Może znacie jakiś dobry warsztat na Dolnym Śląsku, który zna się na rzeczy? Z góry dzięki za wszelką pomoc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,806
|
![]()
Trzeba sprawdzić wykres drugiej sondy. Jeśli czasami są wariacje w odczytach i przez długi czas odczyt jest w górnej wartości to niekoniecznie musi oznaczać śmierć katalizatora. Czasem to kwestia wiązki. Najlepiej gdyby podłączył się interfejsem i podczas pracy silnika ktoś ruszał wiązką pod autem. Drugi temat to deszcz - może uszczelka wtyczki sondy już nie trzyma i woda dostaje się do wtyczki.
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
|
![]()
Dzięki za odpowiedź!
Zastanawiająca jest jednak regularna częstotliwość występowania problemu. Prawie jak w zegarku. Jakby komputer nie zwracał uwagi na pogodę, wiązkę, przebieg itd. tylko miał ustawione co 2 tygodnie wyrzucić komunikat. Za pierwszym razem zrobiłem zrzut z forscana: ===PCM DTC P0420:00-EC=== Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1) Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania układem napędowym. Zamrożone ramki #1: Zamrożone ramki #2: -EVENT_TIME: 175980838 s (Tue Dec 17 10:21:53 2024) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 99332 km - Całkowity (przebyty) dystans -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta) -LOAD: 72.16 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 91 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -SHRTFT1: 0.78 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) -LONGFT1: 7.03 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1) -MAP: 98.0 kPa - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze. -RPM: 1589 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 38.0 km/h - Prędkość pojazdu -SPARKADV: -2.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu -IAT: 13 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Temperatura powietrza dolotowego). -RUNTM: 779 s - Czas od uruchomienia silnika -FRP: 12580.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EVAP_PCT: 87.84 % - Polecenie spustu par paliwa -FLI: 36.08 % - Poziom paliwa -BARO: 100.0 kPa - Ciśnienie barometryczne. -VPWR: 14.36 V - Napięcie modułu sterującego -TP_REL: 18.04 % - Względne położenie przepustnicy -TAC_PCT: 24.31 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy -RPMDSD: 789 1/min - Wymagana predkosc RPM biegu jalowego -O2S12: 0.73 V - Sonda lambda (rząd cylindrów 1, czujnik 2) -TQ_CNTRL: None Requested - Żądane sterowanie momentem obrotowym -ENGOFF_TIMER: 8 s - Licznik czasu od wyłączenia silnika -APP_FLT: No Fault - Status czujnika położenia pedału przyspiesznika -ECT_F: No Fault - Stan czujnika temperatury cieczy chłodzącej. -TP_F: No Fault - Stan czujnika położenia przepustnicy. -MISFIRE: Nie - Aktualnie stwierdzone wypadanie zapłonów -IAT_F: No Fault - Status czujnika temperatury powietrza wlotowego -ETC_TRIM_LRN: Tak - Odchylenie kąta przepustnicy zostało zarejestrowane -MP_LRN: Tak - Zarejestrowana korekta profilu wypadania zapłonów -MAF_F: No Fault - Status przepływomierza masowego powietrza -MAP_F: No Fault - Status czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze -OTS_STAT: Włączone - Status funkcji uruchamiania silnika jednym dotknięciem przycisku -SMC_MON: Off - Wykryto sygnał wyjściowy sterownia rozrusznikiem -APP1: 1.21 V - Czujnik położenia pedału przyspiesznika 1 -APP2: 0.61 V - Czujnik położenia pedału przyspiesznika 2 -TP1: 3.62 V - Czujnik położenia przepustnicy 1 -TP2: 1.38 V - Czujnik położenia przepustnicy 2 -GEAR: 4 - Żądany bieg -GEAR_OSC: 4 - Zmiana biegów przez funkcje OSC -TSS_SRC: 1570 1/min - Rzeczywista prędkość wałka turbiny -OSS_SRC: 1085 1/min - Rzeczywista prędkość wałka wyjściowego -TFT: 61 °C - Temperatura płynu w skrzyni biegów -TR: Drive/OverDrive - Zakres przełożeń przekładni |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,806
|
![]()
Wartość napięcia drugiej sondy 0,73 V. Pytanie czy ta wartość skacze czy jest stała. To tylko wykres powie
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
|
![]()
Dzięki, podepnę forscana i sprawdzę (o ile znajdę, bo nie jestem w tym programie jakiś obcykany).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,806
|
![]()
Wybierz prezentację danych jako wykres. Ikona koła zębatego, wybierasz PCM i szukasz pid O2S12. Potem start i patrzysz na wykres
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 01-07-2010
Skąd: WrocLOVE
Model: Kuga MK2
Silnik: 1.5 Ecoboost 176KM
Rocznik: 2018
Postów: 96
|
![]()
Cześć,
w załączeniu wykres z forscana. Wartości od 0,09V - 0,95V. Spadki do 0,09 po przygazowaniu i puszczeniu. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez traper2000 ; 11-06-2025 o 17:32 |
![]() |
![]() |