![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-11-2018
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2013
Postów: 5
|
![]()
Witam,
Ostatnio stałem się posiadaczem Focusa MK3, rocznik 2013. Na dzień dobry była wymagana wymiana akumulatora. Problem polegał na tym, że przy odpaleniu na zimnym silniku wyświetlała się na komputerze awaria silnika. Szybka diagnoza pod komputerem - niskie napięcie akumulatora. No to pierwsze co pojechałem do hurtowni po nowy akumulator. W hurtowni dobrali nową baterię - FIAMM TR650 i wydawało się, że wszystko powinno być ok. Następnego dnia przy pierwszej próbie odpalenia silnika po przekręceniu na zapłon znowu pojawił się błąd o niskim napięciu. Najdziwniejsze jest to, że wystarczy tylko uruchomić silnik na dosłownie sekundę i potem błąd znika i przy ponownym przekręceniu na zapłon błąd już nie wyskakuje. Tylko, że co rano historia się powtarza. Ktoś wie co może być powodem takiej sytuacji? P.S. zauważyłem, że błąd pojawia się w momencie kiedy zapala się żółta ikonka systemu Start / Stop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
![]()
Pewnie akumulator postał na sklepie i jeżeli go nie podłączyłeś pod prostownik to nie zdołał się doładować. Ja zmieniałem niedawno na Vartę i też trzeba było go doładować. Teraz wypadało by wziąć miernik i sprawdzić jakie ma napięcie i czy masz ładowanie z alternatora. Proponuję też podłączyć jeszcze aku pod prostownik na kilka godzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,501
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-11-2018
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2013
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez Ziomalnb ; 26-11-2018 o 13:49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,886
|
![]() Cytat:
Cytat:
O jednej rzeczy zapomnieli że po takiej wymianie trzeba zresetować czujnik stanu naładowania akumulatora ( BMS ) i trzeba zrobić poprzez program np.IDS
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 23-02-2013
Model: Focus III Kombi
Silnik: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma [PNDA]
Rocznik: 2013
Postów: 258
|
![]() Cytat:
Może lepsze jest ładowanie akumulatora bez odpinania go od instalacji? Trochę bym się bał takiej procedury używając "ładowarki" z Lidla... EDIT: Już znalazłem odpowiedź - przy doładowywaniu nie jest potrzebny reset BMS: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] EDIT 2: Trochę sobie poczytałem forum i zacząłem zastanawiać się, czy reset czujnika BMS po ładowaniu na zewnątrz rzeczywiście jest pozbawione sensu. Jeśli przed ładowaniem na zewnątrz BMS wiedział, że akumulator jest niedoładowany (krótkie trasy), to po podpięciu naładowanego rozumiem, że nadal będzie próbował go doładować? No bo jeśli nie, to na cóż byłaby mu "historia", skoro miałby bazować tylko na bieżących odczytach? Teoretycznie reset nie powinien zaszkodzić, bo czujnik będzie "uczył się" od zera i zaadoptuje się do bieżącego stanu akumulatora. Niech ktoś mnie poprawi, jeśli błądzę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. EDIT 3: Dla potomnych: Cytat:
Ostatnio edytowane przez ignas ; 26-11-2018 o 22:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-11-2018
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2013
Postów: 5
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,550
|
![]()
Czy każdy focus mk3 posiada system BMS ? W mk3 bieda edition wymienialem aku juz w kilku autach i zadne nie wywalało błedów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
Jakby co, takie coś:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|