Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-11-2007, 22:14   #1
adokasprzak
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-04-2007
Skąd: Wrocław
Postów: 68
Domyślnie nie pali na zimnym silniku

witam,

mam taki problem:
silnik nie pali jak jest zimny (1.8 td mkI).
1.ustawiony zaplon (rowne obroty, zadnych skokow, nawet jak jest zimny - o ile odpali)
2. swiece grzeja, az milo.
3. cisnienie rowne wszedzie (25).
4. zrobione obejscie czujnika podcisnienia.

jak silnik jest cieply, to pali na dotyk.
na zaciag tez nie ma problemu.

diagnoza byla taka, ze zle zaplon byl ustawiony. rzeczywiscie, byl przestawiony. teraz jest ok, ale silnik przestal odpalac jak jest zimny (wczesniej ciezko, ale palil, chyba ze byl mroz, wtedy nie).
potem pojawila sie mysl, ze moze swiece. swiece jednak sa ok.
kolejny pomysl - moze czujnik podcisnienia blokuje doplyw paliwa. odlaczone zostaly przewody paliwowe od niego i zlaczone wezykiem.


teraz silnik ostygl, sprawdzilem i jest to samo.
nie chce zapalic.
akumulator ok, rozrusznik kreci.

co jest nie tak?

adokasprzak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2007, 22:59   #2
mihowe
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-11-2007
Skąd: Mazury
Model: MK3
Silnik: TDCi 130
Rocznik: 2001
Postów: 239
Domyślnie

Najpierw trzeba by się zastanowić nad ciśnieniem na cylindrach.
Jeżeli było mierzone na ciepłym silniku i wyszło 25bar to kiepścizna.
Ciśnienie nominalne dla tego silnika to 28-34bar.
__________________
Tylko po co wierzyć anonimowemu kolesiowi w internecie........
mihowe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2007, 23:58   #3
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
Domyślnie

Przyglądnij się czy bardzo kopci przy zapalaniu na zimnym silnku. Jeżeli tak to mogą być zużyte uszczelniacze na zaworach. Podczas długiego postoju jeżeli się zgromadzi w cylindrach olej to silnik może mieć problem z jego przepaleniem. :fcp1
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2007, 09:26   #4
adokasprzak
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-04-2007
Skąd: Wrocław
Postów: 68
Domyślnie

po odpaleniu nie kopci.
kopcil przed regulacja zaplonu, teraz juz nie.

wiem, ze cisnienie w okolicach 25, to nie to samo co 28-34, ale czy to az tak zle?
silnik pracuje rowno, ladnie sie zbiera, nie ma spadkow mocy...
dodam, ze ma przejechane 212 000km.

[ Dodano: 27-11-2007, 12:38 ]
czy to moze byc pompa paliwa?
adokasprzak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2007, 12:48   #5
Klimek
ford::advanced
 
Avatar Klimek
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Słupsk
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 391
Domyślnie

u mnie jest tak samo. ale pali "w miare" jak stoi w cieplym garazu (ok. 10 st.). jak stal na zimnym to kaplica. krecilem minute.
czyli nie sa to pewnie uszczelaniacze zaworow - wtedy temperatura nie mialaby znaczenia.
czy sie myle?

swiece? hmmm.
przekaznik kontrolujacy dlugosc grzania?
podgrzewacz paliwa?
Klimek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2007, 13:22   #6
adokasprzak
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-04-2007
Skąd: Wrocław
Postów: 68
Domyślnie

u mnie swiece grzeja, a po przekreceniu kluczyka, jak zgasnie lampka od swiec, to czekam jeszcze kilka sekund az uslusze ciche pykniecie i wtedy dopiero krece.

dzialalo, jak bylo w miare cieplo.

pompuje tez paliwo reczna pompka obok silnika, tak wiec paliwo jest w momencie rozruchu.

ale nie pali.
adokasprzak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2007, 14:00   #7
jkwiat15
ford::beginner
 
Imię: georgeLux
Zarejestrowany: 27-11-2007
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 14
Domyślnie

witam - mam ten sam problem (mondeo 1.8 TD 94r.)
Radze sobie w ten sposób, że przed pierwszym grzaniem świec wciskam pare razy pedał gazu do oporu, podgrzewam świece i kręce rozrusznikiem jakies 2 s. (nie dotykam w tym momencie gazu), wyłączam zapłon - włączam i poraz drugi grzeje świece a przy kręceniu rozrusznikiem lekko wciskam gaz - odpala prakrtcznie po 2-3 obrotach - póki co jest w granicach 0 stopni - zobacze jak się to będzie sprawdzać przy minusowych temperaturach
Pozdrawiam
jkwiat15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2007, 15:01   #8
adokasprzak
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-04-2007
Skąd: Wrocław
Postów: 68
Domyślnie

wlasnie dzwonilem do mechanika, powiedzial, ze wymienil zawor przy pompie i jest ok.

niemniej jednak pewnosc bede mial dopiero wieczorem jak bedzie juz calkiem zimny.

z pewnoscia podziele sie tym newsem.
adokasprzak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2007, 15:10   #9
DELIKFENT
ford::specialist
 
Avatar DELIKFENT
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
Domyślnie

Jak już sprawdzisz czy wszystko OK to dowiedz sie o który dokładnie czujnik chodziło.
DELIKFENT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2007, 18:20   #10
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
Domyślnie

Cytat:
Napisał Klimek
nie sa to pewnie uszczelaniacze zaworow - wtedy temperatura nie mialaby znaczenia
To jest racja, chociaż olej jest gęstszy gdy jest zimny :fcp1
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.