![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-02-2008
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
![]()
Witam wszystkich i od razu proszę o pomoc !
Posiadam focusa z 2000r 1,6 z instalką KME chyba IV gen z lubryfikatorem i ostatnio mam ogromne problemy z gasnącym silnikiem a objawy są takie: Po uruchomieniu silnika jest oki, następnie przechodzi na gaz i jest oki, ale gdy np dojeżdżam do świateł albo po prostu wcisnę sprzęgło to gaśnie. Obroty spadają początkowo do 1100 a następnie opadają gwałtownie prawie do 0 po czym silnik jeszcze próbuje wstać podchodzi do 800 i pada. Nie wiem czy to felerny gaz czy coś innego ale staram sie tankować tylko an orlenie czasem na BP Jest to bardzo uciążliwe. Mechanik rozkłada ręce i mówi że nic sie nie da zrobić (bo te modele tak mają) bo on może tylko składem mieszanki sterować i tyle w zasadzie, dodam że na benzynie chodzi super może ze dwa razy zdarzyło mi sie że zgasła po wciśnięciu sprzęgła. Spalanie średnie na gazie o ok 10-11 l/100 Aha jeszcze jedno ostatnio zapalił sie check engine więc podłączyli do kompa i się okazało, że za bogata mieszanka więc zmniejszył mi ją mechanik i jeszcze bardziej gaśnie. Już nie wiem co mam z tym zrobić i chyba sprzedam auto bo mi nerwy puszczają. Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie to proszę o poradę Pozdrawiam Sieno |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk4 i Mk5 oczywiście kombi
Silnik: DW10C 140KM i EcoBlue 190KM
Rocznik: 2012.05 i 2021.07
Postów: 2,812
|
![]() Cytat:
A więc tzw. silnik krokowy do czyszczenia zwany również regulatorem wolnych obrotów itd. Poszukaj opisów na forum. Jeżeli to nic nie da to przychodzi mi jeszcze na myśl tzw. odma (lub raczej jej pochodna), ale to raczej odpada.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1996 1,8 TD; Mk2 1997 1,8+BLOS; Mk3 2005 2,0 TDCi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-02-2008
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
![]()
Dziękuję bardzo za podpowiedź, spróbuję go dziś przeczyścić albo podjadę na warsztat.
Strasznie uciążliwa sprawa, bo na każdym skrzyżowaniu gaśnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 18-11-2007
Skąd: Łódź
Model: kuga
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 371
|
![]()
Obstawiał bym , membrany parownika, ewentualnie listwa wtrysków ( jeżeli matrix to wymiana ,jak valtek to naprawa ). I jeszcze ustawienia , szczególnie ciśnienie gazu na wolnych obrotach.
Jedź do innego gazownika ,co ma program do KME i niech popatrzy i wyreguluje.A lampka check engine , może coś źle podpięta ta instalacja i wywołuje błąd.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 28-01-2008
Postów: 14
|
![]()
witam jesli na benzynie smiga a na gazie gasnie zmien warsztat lpg nad silnikem krokowym bym raczej sie niezastanawial.Usterka lezy w instalacji wyregulowac ja poprawnie jesli sie nie da to moze parownik czesto sie zdarza ze ok 80000 tys km i sa do wymiany niepolecam regenaracji ruzne efekty tej naprawy bywaja,lepiej dolozyc 100pln i miec spokuj pozdrowienia i szerokosci
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-02-2008
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 60
|
![]()
Instalacja ma dopiero 15000 tyś przejechane. Spróbuję znaleźć innego gazownika w Katowicach tamten jest z Młoszowiej koło Trzebinii i mam trochę daleko do niego.
Denerwujące jest to ciągłę odpalanie silnika na światłach. Silniczek krokowy przeczyściłem, był trochę zasyfiony niestety czyszczenie nic nie dało. |
![]() |
![]() |