![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 24-02-2023
Skąd: Starogard Gdański
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.5 ECOnetic
Rocznik: 2015
Postów: 21
|
![]()
Forumowicze, możecie mi powiedzieć, czy coś nie tak z moją żaluzją, ponieważ obserwuje, że przy wyłączonym silniku jest ona nie do końca zamknięta, widzę pręciki chłodnicy, a z tego co wiem po rozgrzaniu auta powinna być na maxa otwarta, aby się silnik chłodził. Jak przyjadę z trasy i obserwuje jej reakcję to zamyka się na chwilę, później otwiera i znowu domyka ale nie do końca i tak cały czas pracuje. W okresie mrozów włączał mi się wentylator na maksymalne obroty i zapalała się kontrolka ładowania, po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu znikały te objawy. Obserwuje również wskaźnik temperatury, że dobija do 90 stopni utrzymuje się kilka minut i spada i tak przez cały czas, czy wina może być w termostacie, został on już zmieniony po zakupie auto, ponieważ wydawało mi się, że auto się słabo nagrzewa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,986
|
![]()
Żaluzja przy wyłączonym silniku powinna być w całości otwarta. Zamyka się po uruchomieniu i w tylko sobie wiadomym momencie otwiera. Wpływ na rozgrzewanie, a już tym bardziej spadki temperatury silnika ma żaden i szukałbym przyczyny w termostacie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 04-02-2023
Skąd: Tarnów
Model: fordescape
Silnik: 1499
Rocznik: 2019
Postów: 13
|
![]()
[QUOTE=tomao;3446954]Żaluzja przy wyłączonym silniku powinna być w całości otwarta. Zamyka się po uruchomieniu i w tylko sobie wiadomym momencie otwiera. Wpływ na rozgrzewanie, a już tym bardziej spadki temperatury silnika ma żaden i szukałbym przyczyny w termostacie.[/QUOTE No właśnie ja kupiłem
Forda Escape 2019 r 1 5 182 km, u mnie ma w ogóle żaluzji ,sprzedawca twierdziła ze nie wszystkich modelach była montowana auto z US.ile w tym prawdy ,przejeżdziłem teraz 3 mieśiące zimowe ,nie zauważyłem nic szczególnego aby coś tam pokazało.Czy ta żaluzja jest potrzebna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,986
|
![]()
Spotkałem się z wieloma przypadkami jej usuwania (sam też to zrobiłem), za to nie pamiętam, żeby ktoś szukał i dokładał.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 24-02-2023
Skąd: Starogard Gdański
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.5 ECOnetic
Rocznik: 2015
Postów: 21
|
![]()
Czyli co Panowie, nie jest ona potrzebna, po usunięciu nie zaobserwowaliście wyższego spalania lub dłuższego nagrzewania się auta? Czyli nie przejmować się w ogóle tym, że nie działa jak powinna?
Bump: A jak z temperaturą silnika też macie, że wskakuje strzałka na 90 stopni i po jakimś czasie spada, czy powinna utrzymywać się na poziomie 90 stopni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,986
|
![]()
Przejmować się, jeśli się nie otwiera, bo można silnik ugotować. Wskazania temperatury bym obserwował przez jakiś czas, ale po podłączeniu czegoś do OBD, wskaźnik na liczniku nie pokazuje realnej temperatury, np przy temperaturze cieczy 75-115 stopni wskazówka będzie sztywno na 90. U siebie nigdy nie zaobserwowałem spadku temperatury na liczniku podczas jazdy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 24-02-2023
Skąd: Starogard Gdański
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.5 ECOnetic
Rocznik: 2015
Postów: 21
|
![]()
No dobrze to będę obserwował, najlepiej będzie podjechać do mechanika i podpiąć pod komputer i zrobić adaptacje żaluzji i posprawdzać błędy i czujniki temperatury.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::advanced
![]() Imię: Kris
Zarejestrowany: 03-08-2016
Model: Ford Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2015
Postów: 275
|
![]() Cytat:
Przy okazji w jaką pozycję przechodzi po wyłączeniu motoru ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 24-02-2023
Skąd: Starogard Gdański
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.5 ECOnetic
Rocznik: 2015
Postów: 21
|
![]()
Zdjęć nie mam, przy wyłączonym silniku jest ona na 1/3 otwarta, czyli nie jest w pełni zamknięta ale też nie w pełni otwarta. Tak jakby faktycznie chłodziła chłodnicę, ale nie powinna być w całości otwarta, tak aby pręciki chłodnicy były widoczne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: Focus Mk3 kombi ST / S-Max Mk1 Titanium S
Silnik: 2,0 Ecoboost 250KM / 2,0 EcoBoost 223KM/324Nm
Rocznik: 2013 / 2012
Postów: 3,012
|
![]()
Odgrzeję kotleta.
Mam błąd braku komunikacji z żaluzjami chłodnicy. Na przyszły tydzień jestem umówiony na przegląd, gdzie przy okazji sprawdzane będzie czy to nie jest przypadkiem tylko jakiś drobny problem z kabelkami albo kostką. Jeśli okaże się że nie i potrzebne by były jakieś większe (czytać kosztowniejsze) działania, to najchętniej bym po prostu wyprogramował te żaluzje. W związku z tym moje pytanie brzmi - jest ktoś w okolicach Trójmiasta kto takie coś potrafiłby zrobić?
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7, S-Max Mk2 Bi-TDCI, Focus ST MK2 FL, S-Max Mk1 FL 2,0d, Focus Mk3 ST kombi, S-Max 2,0 EcoBooST |
![]() |
![]() |