|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-03-2008, 08:01 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
TDCi na stozku
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] dzwiek TDCi na stozku... ciekawe jaki efekt pod obciazeniem bo tak naprawde wtedy jest roznica....
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
10-04-2008, 20:34 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Re: TDCi na stozku
Przy tak malo fachowym montazu efektu nie bedzie taki filtr trzeba zabudowac a rure puscic np w orginalny chwyt po za tym przy uturbionych samochodach stozki dają strasznie marne osiągi poniewaz caly urgulowany strumien powietrza wpadający przez stozek jest rozpraszny przez turbine Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to jest tak zawny wiejski tuning ktos nie ma pojecia o tym co robi ale robi bo innym wiejskim chlopcą sie to podoba
|
31-05-2008, 23:15 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-01-2005
Skąd: Kraków
Postów: 122
|
Re: TDCi na stozku
Turbina w turbodieslu ładuje do zadanego ciśnienia czy ssie powietrze przez stare gacie czy specjalistyczny ultra-mega dolot z karbonu, kevlaru i bawełny z Guadlalajary. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Energia pożerana przez turbinę przy pełnym obciążeniu to ok. 5% mocy oddawanej przez doładowany silnik (statystycznie). Jeżeli poprawicie dolot na tyle cudownie, że opory ssania spadną na tyle, że żeby uzyskać konkretne doładowanie (ok. 1.2 bara w inkryminowanym modelu silnika) turbina pożre nawet genialne 5% energii mniej (co i tak wam się nie uda, bo to byłby cud - no ale skoro Tusk może to i my możemy tak sobie założyć) to silnik zwiększy swą moc o niebagatelne 0,05 * 0,05 * 130 = 0,33 konia mechanicznego. No na hamowni Vtech to zdołacie zmierzyć, bo jest naprawdę dokładna. Ale stawiam dukaty przeciw orzechom, że nawet takiego przyrostu nie będzie. Fizyka nie lubi Kolumbów. Jak już chcecie żeglować do Ameryki, to moją propozycją jest poprawa sprawności fabrycznej sprężarki poprzez założenie muszli i wirnika kompresora turbosprężarki GT20v52 (Audi 2.5 V6). Działa zupełnie ciekawie. Faktycznie turbo żre podobną moc żeby tłoczyć 1.2 bara, ale już przy 1.5 błyszczy sprawnością i realizuje dużo większe przepływy - i można ostrzej podstroić samochód. Powiedzmy że da się uzyskać ok. 15-20 KM ponad to co mordując fabryczny osprzęt do granic możliwości.
__________________
Alkohol nie rozwiąże Twoich problemów. Ale z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże Vtech & Magazyn KMH & tdi.pl - portal o dieslach |