Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-03-2008, 08:01   #1
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie TDCi na stozku

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] dzwiek TDCi na stozku... ciekawe jaki efekt pod obciazeniem bo tak naprawde wtedy jest roznica....

__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2008, 20:34   #2
heon
ford::specialist
 
Avatar heon
 
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
Domyślnie Re: TDCi na stozku

Przy tak malo fachowym montazu efektu nie bedzie taki filtr trzeba zabudowac a rure puscic np w orginalny chwyt po za tym przy uturbionych samochodach stozki dają strasznie marne osiągi poniewaz caly urgulowany strumien powietrza wpadający przez stozek jest rozpraszny przez turbine Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to jest tak zawny wiejski tuning ktos nie ma pojecia o tym co robi ale robi bo innym wiejskim chlopcą sie to podoba
heon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2008, 23:15   #3
Piro
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-01-2005
Skąd: Kraków
Postów: 122
Domyślnie Re: TDCi na stozku

Turbina w turbodieslu ładuje do zadanego ciśnienia czy ssie powietrze przez stare gacie czy specjalistyczny ultra-mega dolot z karbonu, kevlaru i bawełny z Guadlalajary. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Energia pożerana przez turbinę przy pełnym obciążeniu to ok. 5% mocy oddawanej przez doładowany silnik (statystycznie). Jeżeli poprawicie dolot na tyle cudownie, że opory ssania spadną na tyle, że żeby uzyskać konkretne doładowanie (ok. 1.2 bara w inkryminowanym modelu silnika) turbina pożre nawet genialne 5% energii mniej (co i tak wam się nie uda, bo to byłby cud - no ale skoro Tusk może to i my możemy tak sobie założyć) to silnik zwiększy swą moc o niebagatelne 0,05 * 0,05 * 130 = 0,33 konia mechanicznego.
No na hamowni Vtech to zdołacie zmierzyć, bo jest naprawdę dokładna. Ale stawiam dukaty przeciw orzechom, że nawet takiego przyrostu nie będzie. Fizyka nie lubi Kolumbów.

Jak już chcecie żeglować do Ameryki, to moją propozycją jest poprawa sprawności fabrycznej sprężarki poprzez założenie muszli i wirnika kompresora turbosprężarki GT20v52 (Audi 2.5 V6). Działa zupełnie ciekawie. Faktycznie turbo żre podobną moc żeby tłoczyć 1.2 bara, ale już przy 1.5 błyszczy sprawnością i realizuje dużo większe przepływy - i można ostrzej podstroić samochód. Powiedzmy że da się uzyskać ok. 15-20 KM ponad to co mordując fabryczny osprzęt do granic możliwości.
__________________
Alkohol nie rozwiąże Twoich problemów. Ale z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże
Vtech & Magazyn KMH & tdi.pl - portal o dieslach
Piro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.