![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-04-2008
Postów: 5
|
![]()
Na początku się przywitam, gdyż jest to mój pierwszy post.
Szukałem na tym forum rozwiązania mojego problemu, lecz nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. A więc opiszę swój problem jest nim ogromne spalanie: - miasto 10-11.5l - trasa 8.5l Uważam że 1.8 tdi nie powinien tyle palić. Od razu mówie ze nie mam zadnych wycieków. Problem na pewno nie leży po stronie wtrysków, gdyż wymieniałem końcówki. Ciśnienie na wtryskach tez jest w normie (ok 150Mpa). Sprężanie również nie jest złe (zimą odpalał bez problemu). Sprawdziłem ciśnienie doładowania po wymianie turbiny i wynosi 0.5 bara przy 2000 rpm i 0.8 bara przy 2500 rpm. Dodam ze troche kopci na czarno Nie sprawdzałem jeszcze pompy wtryskowej, ale nie wiem czy podpięcie się pod komputer coś da. Proszę o jakieś rady, co mogę jeszcze zrobic? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
![]()
A jak się jeżdzi tym autem?Istnieje możliwość,że została zwiększona dawka paliwa na pompie wtryskowej.Na początek wymień filtry.
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Jeśli kopci na czarno to ma zbyt dużą dawkę paliwa, bo nie jest jej w stanie spalić i tutaj masz przyczynę takiego spalania! Miałem to samo w moim poprzednim mondku. Tak jest jak ktoś grzebie przy pompie i jej doda dawkę paliwa. Potem jest za dużo, choć silnik jest mocniejszy wtedy niż fabrycznie. Ciężko to cofnąć, bo każdy pompiarz daje zawsze trochę więcej na wszelki wypadek, żeby silnik był mocny (żeby klient nie narzekał że miał źle pompę zrobioną, bo ma slaby silnik) ale to właśnie objawia się takim spalaniem. W moim teraźniejszym mondku pompa jest nie ruszana przez żadnego mechanika (fabrycznie ustawiona) i spala bardzo mało w porównaniu do poprzedniego. Dymi Ci przy jakich obrotach? 1000-1500, czy ponad 2000? Jeśli przy ponad 2000 to wystarczy na boosterze zmniejszyć dawkę aż silnik przestanie dymić (w tych niższych obrotach trzeba by zmniejszać dawkę w środku pompy). Jeśli zależy Ci na ekonomii to można całkowicie śrubkę wkręcić do oporu (nie pamiętam, czy najmniejsza dawka jest na wkręconej, czy na wykręconej śrubce) ale nie zdziw się jak auto będzie miało znacznie mniejszy wigor. No ale coś za coś.
PS: Po prostu trzeba także umieć jeździć oszczędnie, przepis: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-04-2008
Postów: 5
|
![]()
Osobiście nie grzebałem przy pompie a autko kopciło zawsze , ale odkąd ma nową turbinkę kopci bardziej. Zimą wymieniałem wszystkie filtry (w tym filtr paliwa) autko nieżle się zbiera już od 2300 obr ale myślę że powinno być lepiej
Jeśli chodzi o oszczędną jazde to myślę ze stosuje większość zasad ekonomicznej jazdy. W mieście jeżdże spokojnie, najczęściej na dystans +-3-4km (do szkoły).Ostatnio w trasie nie przekraczałem 110km/h, nie cisnąłem go jechałem z 2 osobami i spalił dokładnie 8.52 l/100km Z tego co wiem to mam pompę lucasa czyli sterowana elektronicznie. Skoro to pompa więc mam następujące pytanie czy po podłączenia się pod komputer diagnostyczny da się ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
MiMat, na tej pompie nic nie ustawisz komputerem. Jest to konstrukcja w 100% sterowana mechanicznie i tylko stół probierczy i dobry popiarz Ci ustawi tę pompę...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
![]()
Kąt wyprzedzenia wtrysku ustawia się w trakcie zakładania pasków rozrządu-mozna korygować ustawieniem na pompie(luzuje się trzy fasolki na kole pompy i reguluje).Co do podłączenia pod komputer można spróbowac(w endura-de napewno),ale za dużo sie nie dowiesz i nic nie da się regulować.
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]() Cytat:
Pierwsze co bym radził autorowi, to popatrzenie do boostera, może się zablokował w jakiejś pozycji...
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-04-2008
Postów: 5
|
![]()
Dzięki z porady
Jutro zerknę do boostera i sprawdze obroty biegu jałowego. Według numeru win autko jest z listopada 1993r więc na pewno nie jest to endura, podaję link do aukcji na której wystawiony jest silnik z identyczną pompą jak moja [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Skoro pompa nie jest sterowna elektronicznie to po co na górze i z tyłu pompy jakieś czujniki, a no i przepływomoierz na dolocie? Czujniki połączone są z komputerkiem który jest na prawym błotniku(obok zbiorniczka spryskiwaczy). Wydaje mi się ze jest to komputer EDC ( układ elektronicznego sterowania silnika) czyli jakaś elektronika tam jest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
MiMat, jest tylko po to by zmniejszyć emisję spalin...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-04-2008
Postów: 5
|
![]()
Myślałem ze dziś dobiore się do membran boostera, lecz poległem.
mianowicie po wykręceniuśrubki regulacyjnej i zdjęciu tego duzego dekielka ukazały mi się 3 małe śrubki trzymające 6kątną blaszkę z otworem. W tym miejscu poległem nie wiem czy męczyć się z tymi małymi śróbkami czy kręcić końcem boostera, gdyż jest 6kątny w rozmiarze 38mm. Jeśli ktoś to wcześniej rozbierał-to proszę o radę. |
![]() |
![]() |