![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-06-2008
Postów: 8
|
![]()
1,8 td [ Mk2] rechot silnika. Są niskie temperatury. Od kilku dni silnik zaczął dosyć glośno rechotać . Zwłaszcza , gdy zapalam zimny. Przedtem tego zjawiska nie było . Co może być przyczyną ? Przy zapalaniu , w chwili zaplonu następuje szarpnięcie . Proszę o pomoc i trafne wypowiedzi.
] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-11-2007
Skąd: Żywiec
Model: Fiesta MK4
Silnik: 1.8D Endura-DE
Rocznik: 1996r.
Postów: 72
|
![]()
mam identyczny problem, kiedy jest zimny, po odpaleniu dość głośno rechocze/klekocze przez kilka sekund, nie mam pojęcia, co może być tego powodem - wtryskiwacze są OK bo były sprawdzane... podejrzewam, że może to być coś z pompą oleju (niskie ciśnienie w układzie = większe tarcie = większy hałas) lub któryś z zaworków zwrotnych na pompie może być uszkodzony i olej spływa do misy... ale to tylko takie moje dywagacje :fcp4 bo nie mogę znaleźć warsztatu, który mógłby mi sprawdzić ciśnienie oleju :fcp11 i tym samym potwierdzić moją tezę :fcp5
__________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
|
![]()
A może to jest norma w tych silnikach? Mój zimny po odpaleniu klekocze jak stary Transit, ale po chwili już jest wszystko OK. Także może po prostu te typy tak mają?
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu. http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-11-2007
Skąd: Żywiec
Model: Fiesta MK4
Silnik: 1.8D Endura-DE
Rocznik: 1996r.
Postów: 72
|
![]() Cytat:
w najbliższym czasie będę wymieniał olej i przy okazji wykręcę pompę oleju i obejrzę ją... myślę, że to przez nią, albo filtr felerny, albo zawór przelewowy uszkodzony i cały czas otwarty, albo sitko przy ssaku zabrudzone - różnie może być :fcp13 ... a Ty masz pewnie ten sam problem, co my :fcp18
__________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
|
![]()
No cóż jak dojdziesz co to jest, to daj znać. Ja mam tak od czasu jak go kupiłem, a jedyne porównanie jakie miałem to 1,8 TDDi z Focusa, zatem uznałem, że silnik starszy więc może tak ma być i już. Fakt że klekotanie pojawia się tylko gdy jest dość chłodno i na kilka sekund, ale jest. Jak pierwszy raz usłyszałem, od razu skojarzyłem ze starszym Transitem.
Pozdrawiam
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu. http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-06-2008
Postów: 8
|
![]()
Ford ma silnik 1,8 Td 2000rok. Wydaje mi się , że wszystko zaczęł się po wlaniu lepszego paliwa shell v- power , ale to może być również zbieg okoliczności . W każdym razie tzw. rechotanie tylko trochę słabnie . Jak sądzicie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-06-2008
Postów: 8
|
![]()
Przepraszam , ma silnik z 1999 roku . Pojazd datowany jest od 2000 roku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Jędrzejewo
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 115
Rocznik: 2001
Postów: 40
|
![]()
Mój głośno rechotał bez względu na temperature , porę dnia itp. ale tylko przez moment powodem była wtyczka kabelka z 3-ego wtrysku - cos nie łączyło. po jakiś dwóch miesiącach dochodzeń rozłaczyłem ją i wtedy klekotał bez przerwy, zapiąłem wtyczkę i do tej pory jest OK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-06-2008
Postów: 8
|
![]()
Dziękuję , przeanalizuję to spostrzeżenie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
W sumie racja. Ktoś kiedyś też miał taki problem na tym forum i okazało się, że winny był ten 3 wtryskiwacz.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |