![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Witold
Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: KR / KMY
Model: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1,9 TDi
Rocznik: 2009
Postów: 360
|
![]()
No właśnie, jak w temacie, oczywiście przy założeniu że na tylnej klapie nie ma odpowiedniego oznaczenia. Wiem że pewne silniki mają na osłonie silnika symbol TDCi, czy TDDi też tak mają?
W jaki sposób można te silniki najłatwiej rozpoznać? Czy Ghia jeśli jest wyposażona w ASR może nie mieć ESP? Sorry za być może banalne pytanie, ale rozglądam się za MDO z ON, i nie chcę być wprowadzony w błąd przez sprzedającego
__________________
BYŁ: Ford Focus kombi 1,6 16V ZETEC 2002r MKI FL (5 lat razem) JEST: Skoda Octavia combi 1,9 TDi 2009r FL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-10-2009
Skąd: Pyrzyce
Model: Modneo
Silnik: 2.0 tddi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
![]()
dla kogoś kto na mechanice sie nie zna to najprościej moim zdaniem zobaczyć obroty silnika na obrotomierzu tdci ok 750obr. tddi ok 900Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a tak po za tym z lewej strony silnika powinna byc naklejka z typem silnika duratorq di lub duratorq tdci |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,357
|
![]()
te modele silników różnią sie osprzętem, poszukaj na forum bo były nawet fotki kiedys zamieszczane
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-02-2010
Skąd: Zawiercie
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 18
|
![]()
tddi dużo głośniejszy, zazwyczaj nie ma oznaczenia żadnego na tylnej klapie, większość tdci ma takie oznaczenie, jeśli rocznik 2000/01 to to prawdopodobnie tddi,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Inowrocław
Model: MK2
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 37
|
![]()
Jak zdejmiesz osłonę plastikową silnika z góry, to:
TDDi ma do każdego wtryskiwacza rurkę (przewód paliwowy) poprowadzoną od pompy wtryskowej w TDCi paliwo dostarczane jest do wtryskiwaczy z jednej centralnej rury (potocznie mówiąc), listwy, do której doprowadzone jest paliwo pod dużym ciśnieniem z pompy. To tak obrazowo wygląda, mam nadzieję, że znawcy nie nakrzyczą na mnie za rurki ;-)) Pozdrawiam Robert |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::advanced
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-10-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 343
|
![]() Cytat:
Dodam, że też z początku byłem amatorem jeżeli chodzi o Mondeo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
BÓG, HONOR, OJCZYZNA I FCP ![]() Black Panther ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-12-2008
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 18
|
![]()
po ściągnięciu plastiku z silnika w tddi do wtryskiwaczy będą tylko podłączone przewody paliwowe a w tdci do wtryskiwaczy dochodzą jeszcze przewody elektryczne ponieważ są to wtryskiwacze piezoelektryczne a co do asr i esp to w fordzie mondeo występują zawsze razem i bardzo prosto jest to sprawdzić jeśli cały układ asr i esp jest sprawny po naciśnięciu przycisku na konsoli na desce rozdzielczej powinna sie zapalić kontrolka z symbolem samochodu w poślizgu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-12-2008
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 18
|
![]()
i wtedy układ jest dezaktywowany i mozna się ślizgać a jesli układ jest sprawny i aktywny to przy przyspieszaniu jesli koła będą traciły przyczepność to też powinna mrygać ta kontrolka więc nie można się pomylić
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
|
![]() Cytat:
__________________
FORD Club Polska ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-12-2008
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 18
|
![]()
chłopie a co to za różnica dla zwykłego kierowcy amatora
|
![]() |
![]() |