![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-05-2009
Model: VW
Silnik: Golf
Rocznik: 1992
Postów: 12
|
![]()
Hej
Przeczytałem już tu chyba wszystko co się dało o mrygajacej sprezynce i widzę ze reguły to nie ma żadnej ... wiec dodam i swoje. * Nie będę pisał u kogo naprawialem żeby z góry nie oceniać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sprezynka pojawiła się w listopadzie. Po podłączeniu do kompa pokazał błąd p2339 z opisem ze błąd nieznany* Test przelewowy pokazał ze wtryski na 2 i 3 cylindrze są do dupy.* Oba zrobiłem. Wymienił coś w nich , coś tam podlubal. ** Nic nie programowal.500 sztuka. * Założył - auto smiga jak nowe.* Do wczoraj Znowu sprezynka , pojechałem do niego - na kompie ten sam błąd.* Zrobił test przelewowy i mówi ze wszystkie wtryski są ok.* Wysłał mnie do gościa z innym kablem i programem.* P2339 pokazało jako nieprawidłowe spalanie na cylindrze 4.* Wpisalismy kod wtrysku i błąd sam zniknął.* Jak tylko wziąłem stacyjke na zaplon sprezynka mryga i błąd wrócił.* I tak dwukrotnie.* Gość mnie odesłał do tego pierwszego mówiąc ze to jednak wtrysk mimo ze test przeplywowy nie pokazał.* Jak zadzwonilem do tego od wtryskow to mowi ze to faktycznie może być wtrysk. Ibadz tu mądry. Fura nie kopci chodzi ok ale od 2500 obrotów brak mocy. * Na podsumowanie pytania : 1. Czy może być uszkodzony wtrysk ale nie widać tego na teście przeplywowym ? 2. Dlaczego za pierwszym razem tez był ten sam błąd mimo ze to wtryski na 2i3 cylindrze padły. (nie uzywam numerach wtryskow bo wiem ze nie są po kolei) 3.Czy aso jak podłączy do kompa powie mi coś wiecej ?* 4. Wymieniać ten wtrysk czy szukać przyczyny gdzie indziej ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]() Cytat:
ad 2. IDS/WDS używa nr cylindrów ale w kolejności zapłonu (1-3-4-2) a nr błędu jest związany z gubieniem kodów przez ecu ad 3. tak - wtryski do wymiany ad 4. gdzie indziej też bo w jednym poście napisano że akumulator gubił pojemność i stąd problemy z gubieniem kodów wtrysków przez sterownik wtryskiwaczy (p2336-p2339) wpisz P2339 i szukaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-05-2009
Model: VW
Silnik: Golf
Rocznik: 1992
Postów: 12
|
![]()
Dzieki jendrekmak.
Odpowiedz ze wtrysk moze byc popsuty a nie widac na przelewowym to juz duzo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tylko teraz tak - program pokazal blad na cylindrze 4. W programie konkretnie bylo napisane Wtryskiwacz 3 - cylinder 4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wiec wpisywalismy kod z wtryskiwacza "nad" cylindrem 4 - ale po prostu liczac od paska. Uznajac ze to jest cylinder 4 (ale wtrysk 3 w/g kolejnosci zaplonu) Ale widze ze to chyba jakas lipa mogla byc i wpisywany byl zly kod. W skrocie. Pojade do goscia co robi wtryski i powiem mu ze musze zrobic wtrysk od cylindra 4. Zakladam ze on nie bedzie sam wiedzial czy liczyc od lewej czy w/g kolejnosci zaplonu. Wiec musze mu powiedziec ktory chce zrobic - mam robic ten 4 liczac od paska , czy 4 liczac wg zaplonu (czyli 3 od paska) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]()
wszystkie usterki podawane są odnośnie nr cylindrów (licząc w fordzie od strony rozrządu - są nieliczne firmy, które liczą od strony skrzyni) i tyle, numeracja wtryskiwaczy jest dla mnie bezsensowna bo jest to element wymienny/zamienny (choć czasem stosowana j.w.) i wprowadza zamieszanie. cylinder 4 to ostatni cylinder licząc od rozrządu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-05-2009
Model: VW
Silnik: Golf
Rocznik: 1992
Postów: 12
|
![]()
Troche sie pogubilem , napisales ze
//ad 2. IDS/WDS używa nr cylindrów ale w kolejności zapłonu (1-3-4-2) a nr błędu jest związany z gubieniem kodów przez ecu co w zasadzie wyjasnialo by moj problem - kod mowi ze cylinder 4 - czyli w/g tego 3 od rozrzadu. ten sam blad mialem 5 miesiecy temu i naprawialem wlasnie ten wtrysk. potem dodales : // cylinder 4 to ostatni cylinder licząc od rozrządu co zaprzecza temu pierwszemu i powoduje za nic juz nie wiem ... dzieki za pomoc ale prosze o sprecyzowanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]()
cylinder 4 to cylinder 4 (czyli ostatni od rozrządu) ale wpisuje się je w kolejności zapłonu (tak jest pokazane w IDS/WDS).
czasem numery kodów wtryskiwaczy na naklejkach, które są na silniku są opisane jako INJECTOR a czasem jako CYLINDER i wtedy trzeba wiedzieć jaka jest kolejność zapłonu żeby ponumerować wtryskiwacze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-05-2009
Model: VW
Silnik: Golf
Rocznik: 1992
Postów: 12
|
![]()
No dobra
komp pokazał ze cylinder 4 Wiec jutro powiem gosciowi żeby sprawdził wtryskiwacz nad 3 cylindrem od strony paska ... Czyli 4 wg zaplonu. Aż się boje co z tego wyjdzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
![]()
Niestety nie wszytkie, a knkretnie mało które, testery potrafią zakodować wtryski. Pomimo tego, że mają taką funkcję i mechanik jest przekonany, że zakodował wtrysk to ECU w aucie wcale tego kodu nie przyjmuje. Tak jest np. z popularnym KTSem Boscha. Mechanik, u którego ja byłem ma tester DELPHI specjalnie do tych układów wtryskowych. Może kodować wtryski ale co rok musi bulić przedstawicielowi DELPHI kilka tys. zł. za licencje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]()
jeśli ci powiedział, że na 4 cylindrze to według zdjęcia, które załączyłeś jest to wtryskiwacz nr 3 i było to dobrze przez was wykonane już wcześniej.
cylindry liczy się po kolei a wtryskiwacze w/g kolejności zapłonu Sprawdź stan akumulatora bo on może być przyczyną tych usterek Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 18-04-2010 o 22:48 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-05-2009
Model: VW
Silnik: Golf
Rocznik: 1992
Postów: 12
|
![]()
czytam to juz kilka razy i sie gupie
raz napisales ze cylindry liczy sie w/g kolejnosci zaplonu a teraz piszesz ze cylindry sie liczy od rozrzadu a wtryskiwacze w/g kolejnosci zaplonu gosc powiedzial ze program pokazuje ze chodzi o cylinder 4 .. on sam nie wiedzial jak to liczyc no i jeszcze ten akumulator - do jutra nie zorganizuje |
![]() |
![]() |