![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 28-11-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Fiesta MK6
Silnik: 1.3 KAT 51kW
Rocznik: 22.11.2002
Postów: 101
|
![]()
Ogólnie chodzi o to że potrzebuje zresetować komputer w Ford Fiesta 1.3 51KW KAT.:/ Szukałem, ale znajdowałem jedynie opis że należy odpiąć akumulator na jakiś czas albo że sam się zresetuje po piątym uruchomieniu. Otóż w trybie testowym nie pokazuje żadnych błędów komputera. A kontrolka się świeci. Wiem że można zresetować komputer bez serwisu, tylko nie wiem jak.
Wyżej opisane sposoby się nie sprawdziły:/ Proszę powiedzcie jak to można zrobić? z góry dziękiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
![]()
Jaka kontrolka się świeci?
O jakim trybie testowym piszesz? Tryb testowy zegarów itp.?
__________________
![]() ![]() Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 28-11-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Fiesta MK6
Silnik: 1.3 KAT 51kW
Rocznik: 22.11.2002
Postów: 101
|
![]() Cytat:
Tryb testowy wyświetlany na ekranie zegara nie wyświetla kodu błędu tylko "none dtc". Wiem natomiast że wyskakuje co jakiś czas błąd katalizatora. serwis go sprawdzał, zerował kompa i jakiś czas jeździłem dalej. Na zasadzie: skoro działa po co wymieniać:/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
![]()
Błędu komputera czy ostrzegawcza silnika (pomarańczowa)?
Podejrzewam to drugie. Tryb testowy zegarów nie pokaże tobie błędów nie związanych z układem właśnie zegarów. To po pierwsze. Czyli kontrolka ostrzegawcza silnika nie ma nic wspólnego z kodami błędów ewentualnie wyświetlanymi przy trybie testowym zegarów Kontrolka się pali, bo być może odnotowany jest jakiś błąd. Odczytasz go na komputerze diagnostycznym (WDS np.). I podejrzewam, że jakikolwiek reset błędów nic ci nie da bez usunięcia przyczyny zapalania się kontrolki ostrzegawczej - po usunięciu błędów znów będą one "aktywne".
__________________
![]() ![]() Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 28-11-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Fiesta MK6
Silnik: 1.3 KAT 51kW
Rocznik: 22.11.2002
Postów: 101
|
![]()
DziękiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tego nie wiedziałem:/
błąd: ( jakieś zdjęcie znalezione w sieci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. błąd był wymazywany i jakiś czas było OK. później znowu wyskakiwał. był sprawdzany i testowana usterka ale za każdym razem działało. po co wymieniać coś co kosztuje parę stów skoro działa?? tak kilka razy wymazywany, zdobywam coraz nowsze informacje na ten temat ale to dłuuugi temat... a wielokrotne zerowanie drażniło i mnie, i Serwis więc chciałem znaleźć sposób na to by to resetować. wiem że się da odpowiednią kombinacją nie psując auta. a co 2-4 tygodnie w serwisie to trochę często:/ PS: ta fiesta jest wersją przejściową, np. ta jest 1.3 a ma wydech od 1.6 dm3. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Powiedział mi to gość który robi przy tym latami (tylko przy wydechu). Ostatnio edytowane przez Darium ; 11-12-2009 o 21:58 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Postów: n/a
|
![]()
moze zacznij najpierw od tego jaki bład wywala i napraw , a nie jak ja skasować. Leczymy przyczyne, a nie skutek.
A o gaziku kolega przypadkiem nie zapomniał napisać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 28-11-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Fiesta MK6
Silnik: 1.3 KAT 51kW
Rocznik: 22.11.2002
Postów: 101
|
![]()
Jeżdżę od serwisu do serwisu żeby mi to zrobili ale kasę na te naprawy trza mieć.
ogólnie wypala błąd: - obwód katalizatora, 2 sonda, błąd wiązki. katalizator sprawny, odczyty sondy w normie, wiązka była sprawdzana. - błąd drugiego biegu wiatraka chłodnicy. nie mam klimatyzacji. i nigdy nie było. Obiawy: po uruch. silnik przez jakiś czas pracuje nieźle, później zaczyna mulić. i mieć problemy żeby wbić się ponad 2500 obr. Ostatnio przejechałem 10 km na drugim biegu trzymając 4.5tyś obrotów żeby go przedmuchać. pochodził lepiej niecałe 2 dni... znowu przymula. W pon. wymienię filtr paliwa. filtr pow. był wymieniony może aż 4 tyg temu. Silnik był "rozbierany" i sprawdzany kilku krotnie w różnych warsztatach w Krakowie i Tarnowie. Do dziś wszyscy rozkładają ręce. może to być na prawdę drobiazg. U kumpla przytkana nagrzewnica w nadmuchu powodowała zmianę składu mieszanki i ograniczała obroty. Jedno jest pewne. powodów może być setki. Dla tego pytałem czy ktoś zna jakiś sposób na samodzielny reset komputera. żeby mi pozwoliło zebrać trochę pieniędzy na dalsze naprawy. Ten silnik nie ma instalacji gazowej. 1.3 dm3 benzyna. Jak by się dało po prostu naprawić ten problem to po prostu bym to zrobiłGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. -------- Mam dość. wczoraj na badaniach technicznych wykryli luz przy piaście. a okazało się że łożysko poszło. było zapieczone więc będzie problem je tak po prostu wyjąć. może polecieć półwałek bo poprzedni właściciel już szlifował końcówkę gwintu. a nie wiadomo co teraz się stanie z piastą. Ostatnio złamali 2 ściągacze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Darium ; 12-12-2009 o 14:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Cytat:
co do resetu kompa, to bez interfejsu z oprogramopwaniem nie da rady. Mozesz sobie kupić taki na ELM320, ELM327 i kasować, ale to nic nie da, bo przyczyna pozostaje. równie dobrze mozesz sobie wylutowac diode od kontrolki(lub wyjąc żarówke, ale raczej tam jest dioda) i efekt bedzie ten sam co bys kasował. Niesprawność pozostaje nadal. Cytat:
|
|||
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 17-08-2006
Skąd: Lublin/K-staw
Model: Puma / Focus I/AlfaRomeo147
Silnik: 1.6 benz; 1.9jtdm
Rocznik: 2004/2007
Postów: 114
|
![]() Cytat:
__________________
http://www.klubpumy.pl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
ford::average
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 28-11-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Fiesta MK6
Silnik: 1.3 KAT 51kW
Rocznik: 22.11.2002
Postów: 101
|
![]() Cytat:
Gdzie się go odpina?? może to pomoże:/ Cytat:
Wymieniałem: hamulce przód i tył. linkę ręcznego; filtry; kable i świece zapłonową; lampkę bagażnika; sprzęgło i odsprzęglik; amortyzatory tył; teraz mam do wymiany co najmniej łożysko przy prawej piaście przód:/ Cytat:
Wiem że jeśli komputer odnotował błąd np. katalizatora to zmienia charakterystyki np. mieszanki i pracy silnika. więc jeśli muli bo jest w trybie testowym to nie tu leży przyczyna. A bez błędu lepiej chodzi. Możliwe nawet że wtryski "leją", katalizator nie daje rady przerobić spalin i z tąd błąd... w poniedziałek miałem jechać do Mechanika który grzebie w aucie nawet przez tydzień, ale ma taki charakter że nie odpuści puki nie znajdzie przyczyny problemu. a to może być jedna głupia śrubka nie dokręcona. A tak jade do swojego żeby wymienił mi łożysko. |
|||
![]() |
![]() |