|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-01-2010, 19:45 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Nie odpala...
Szukałem i niestety nie znalazłem rozwiązania na forum, więc pozostaje mi zapytać.
Mam Fieste 1.1 HCS (Gaźnik) '90. Przedwczoraj przyjechałem do domu, normalnie zgasiłem i poszedłem spać. Rano chcąć odpalić nie dało rady, trochę mi sie akumulator zjechał, to po kablach go odpaliłem z MB. Uznałem ze jest jeszcze jednak zbyt słaby, to pociągnałe fieste na lince (sądziłem ze mogła sie zalać i dlatego nie chce odpalić, wiec dłuższy rozbieg jej nie zaszkodzi) ale bez rezultatu. Sprawdziłęm co możliwe i doszedłem do objawu - brak iskry. Niestety ale HCS nie ma ukłądu zapłonowego z rozdzielaczem tylko DIS'a (lub coś podobnego do tego ustrojstwa) i nie ma normalnej cewki. Zastanawia mnie co może być przyczyną. Stawiałbym na czujnik Halla (położenia wału korbowego, a tu generator impulsów z koła zamaszystego), albo na sam moduł zapłonowy. Niestety, ale nie mam praktyki dotyczącej awaryjności samych modułów i czujników, więc nie wiem co prędzej sie zepsuło. Byłbym wdzięczny za podanie danych rezystencji jakie ma podawać CPWK (+/-) co by ułatwiło diagnozę, bądź co w module zapłonowym lubi sobie umrzeć (albo najlepiej jakaś ideówkę do rzeczonego układu). Z góry dzięki.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
06-01-2010, 23:16 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: Nie odpala...
może być czujnik położenia wału, obejrzyj też cewkę zapłonową (z tyłu silnika, pod kolektorem dolotowym). ewentualnie immo jeśli masz...
|
22-01-2010, 14:27 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Nie odpala...
Tak jak sądziłem.
Czujnik położenia wału sobie umarł (a w tym przypadku tzw. "generator impulsów koła zamachowego"). Zastanawia mnie natomiast inna sprawa. Dziś np. przychodzę rano -12*C, wyciągam "ssanie" pompuje ze 2 razy pedałem gazu i kręce, czuje że odpala i się jakby dławi (muszę kilka razy tak ok 4-5 pompować gaz i wtedy nie gaśnie). O co tu chodzi? Kolejna zagwozdka: na ogół nie mam problemu z odpalaniem, od strzała odpala, ale... no właśnie, nie wiem dlaczego ale jak nie zapali za 1. albo 2. razem, to później nie chce zadziałać elektromagnes w rozruszniku. Dziwi mnie to, bo zazwyczaj jak padają, to w ogóle nie chcą "puścić", a tu pierwsze dwa razy bez problemu, a później niett... Dodam, że po jakiejkolwiek jeździe (choćby 50m) jest tak samo, za 1. 2. razem elegancko, dalej juz trza zaimpulsować kinetycznie rozrusznik.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
02-02-2010, 09:21 | #4 |
ford::amateur
Imię: Jan
Zarejestrowany: 20-02-2008
Skąd: Ostrowieć Św.
Model: Ford Fiest 1.3
Silnik: 1.3 jednopunkt
Rocznik: 1993
Postów: 2
|
Odp: Nie odpala...
Moim zdaniem musisz wymienić bendix w rozruszniku. Jest w nim tak jak by sprzęgło przeciążeniowe i wtedy nie ma siły obracać wałem tylko ślizga się. Koszt ok.60~80 zł. plus koszty wymiany.
|