![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-05-2010
Skąd: Gorzów
Model: Transit
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1994
Postów: 19
|
![]()
Witam wszystkich. Piszę pierwszy raz i proszę o pomoc.
Co to za wtyczka przedstawiona na zdjęciu? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jest to wtyczka z komory silnika Transit TD rok 1994, jest na wspólnej wiązce co wtyczka czujnik temperatury powietrza wlotowego i wtyczka EGR. Taka sama wtyczka jest w transicie TD 1995 -> Jeśli ktoś ma pomysł, proszę o informację. Ewentualnie schemat do wymienionego Transita. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Moim zdaniem jest to wtyk diagnostyczny zaworu EGR. Spośród wszystkich czujników w Epicu tylko dwa mają po trzy przewody: MAP sensor i EGR sensor.
MAP sensor ma kolory przewodów: czarno-żółty, czarno-niebieski i brązowy (masa) - więc odpada jakikolwiek związek z MAP-em. EGR sensor ma kolory przewodów: czarno-żółty, zielono-biały i brązowy (masa) - i do tej wtyczki te z EGR-a mi najbardziej pasują. Do żadnego czujnika tej wtyczki nie podłączysz.
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-05-2010
Skąd: Gorzów
Model: Transit
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1994
Postów: 19
|
![]()
Jestem na dzień dzisiejszy trochę dalej w analizie. Wychodzi jednak na to, że jest to wtyczka od MAP'a.
Zawór EGR ma wtyczkę zdecydowanie inną ("duży" prostokąt z trzema stykami w środku). Natomiast MAP znalazłęm taki [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i takie też cudo zamówiłem. Jaki będzie efekt zobaczymy po uruchomieniu silnika. Co do kolorów przewodów, to mogłem zrobić zdjęcie resztki wiązki od silnika z roku 1995 bo "ładniej wyglądała". Zostaje mi jeszcze jeden problem z wężykami od podciśnienia dla EGR i przepustnicy kolektora dolotowego. Co steruje tymi elementami? Czy w przypadku gdy podciśnienie będzie odłączone, a wtyczki elektryki podłączone układ będzie funkcjonował? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Kolego, ja zrozumiałem, że masz podłączony i EGR i MAP, a ta wtyczka ze zdjęcia leży sobie obok - podobnie jak wtyczka testowa do świecy płomieniowej... Napisałeś bowiem "Jest to wtyczka z komory silnika Transit TD rok 1994, jest na wspólnej wiązce co wtyczka czujnik temperatury powietrza wlotowego i wtyczka EGR."
Więc nie kumam, czy masz podłączone te czujniki, czy nie... Wężyki EGR i przepustnicy idą od gruszek podciśnieniowych do elektrozaworu zamontowanego nad MAP sensorem (przy serwie hamulców). Elektrozawór sterowany jest przez ECU. Niestety - w Epicu na zaworze EGR jest czujnik jego położenia, więc podłączenie podciśnienia do jego gruchy bez podłączenia elektryki czujnika skutkuje wywaleniem błędu i najczęściej przejściem w tryb awaryjny... Jeżeli na zdjęciu przewody są: czarno-żółty, biało-zielony i brązowy - to może to być wtyk tylko do EGR-a.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-05-2010 o 17:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-05-2010
Skąd: Gorzów
Model: Transit
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1994
Postów: 19
|
![]()
Obecna sytuacja wygląda tak, że jestem w trakcie zakładania pompy EPIC, wtrysków, ECU i czujników do silnika 2,5D. Wcześniej miałem założone tylko turbo, ale nie dało to pożądanych efektów.
W komplecie z zakupionym silnikiem miałem część czujników tych które były przy samym silniku. Te z jego otoczenia muszę skompletować.Wtyczka w wiązce z 94' posiada kolory: czarno-zółty, czarno-niebieski, brązowy. Jeszcze pytanko dotyczące wężyków podciśnienia - pytałem o sytuację co zrobi ECU gdy podłączona będzie elektronika a podciśnienie natomiast nie? Ten sam efekt -tryb awaryjny? Wspomniany elektrozawór "Elektrozawór sterowany jest przez ECU" - nie widzę w instalacji wtyczki do takowego lub pomieszałem ją z jakąś inną. Kolego wojtekjanus dysponujesz może zdjęciem lub rysunkiem takiego podłaczenia do elektrozaworu lub całego elektrozaworu. A może inaczej - jakigo koloru kable idą do wtyczki od tego elektrozaworu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
"Wtyczka w wiązce z 94' posiada kolory: czarno-zółty, czarno-niebieski, brązowy." - jest to na pewno wtyczka do MAP sensora (koło pompy hamulcowej).
"Jeszcze pytanko dotyczące wężyków podciśnienia - pytałem o sytuację co zrobi ECU gdy podłączona będzie elektronika a podciśnienie natomiast nie? Ten sam efekt -tryb awaryjny?" Raczej tak, ECU oczekuje prawidłowych działań EGR-a podawanych przez jego czujnik. Jeżeli odłączysz wężyk, zawór nie będzie pracował i pójdzie sygnał do ECU o tym. "Wspomniany elektrozawór "Elektrozawór sterowany jest przez ECU" - nie widzę w instalacji wtyczki do takowego " - chyba się zagalopowałem z tym elektrozaworem przez analogię do modeli po 2000r. Zawór sterujący EGR-em z kolei sterowany jest podciśnieniem z kolektora dolotowego (a nie elektrycznie jak w późniejszych modelach). Jest zamontowany na MAP-ie. Zmyliły mnie przewody idące od zespołu MAP-EGR sterownik. Mam pytanie - czy to auto oryginalnie miało system Lucas Epic (tzn instalację elektryczną), czy dopiero ją przerabiasz pod Lucasa? Jeżeli przerabiasz, to podjąłeś się heroicznego zadania... Generalnie - jeżeli już - to wszyscy uciekają od Lucas Epica montując mechaniczną pompę Boscha.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-05-2010 o 22:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-05-2010
Skąd: Gorzów
Model: Transit
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1994
Postów: 19
|
![]()
Co do podciśnienia do sterowania EGR i przepustnicą - czy mogę to podłączyć w takim razie do tego samego wężyka co czujnik MAP?
Zamówiłem właśnie na wszelki wypadek na Allegro elektrozaworek od forda za małe pieniądze - jeżeli jednak odnajdzie się wtyczka. "Mam pytanie - czy to auto oryginalnie miało system Lucas Epic (tzn instalację elektryczną), czy dopiero ją przerabiasz pod Lucasa? Jeżeli przerabiasz, to podjąłeś się heroicznego zadania..." Zadanie z początku wydawało się... faktycznie heroiczne, ale gdy rozwiązałem izolację od wiązki którą wcześniej zakupiłem, okazało się , że główne połączenie występuje pomiędzy ECU a Epic. Reszta to parę wtyczek w komorze silnika, poza tym podłączenie w skrzynce bezpieczników 1 stycznikiem, i ponad to... masa i pomarańczowy przewód do wskaźników -domyślam się, że do kontrolki na tablicy rozdzielczej. Przy skrzynce z bezpiecznikami pozostały jeszcze dwie wtyczki chyba nie używane normalnie -obie z okrągłymi wejściami, jedna w kształcie owalnym na dwa styki, druga w kształcie trójkątnym - trzy styki. Czy jest to coś w rodzaju złącza diagnostycznego? Ostatnio edytowane przez pj29 ; 18-05-2010 o 22:22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Z tego co pamiętam, do MAP-a wchodzi jeden wężyk od kolektora, i wychodzi jeden, potem jest trójnik i idą dalej dwa wężyki: do EGR-a i przepustnicy. Ale ja miałem wersję bez baranów, jedną z pierwszych, było sporo zmian... Powinieneś dorwać jakiegoś Epica z tego rocznika i luknąć dokładnie co i jak.
Wtyczka trójkątna z trzema pinami to jest złącze diagnostyczne (2x pomarańczowy i brązowy). Ta owalna z dwoma pinami to wtyk "data link" (zielono-żółty i brązowy) - chyba do wgrywania softu.
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-05-2010
Skąd: Gorzów
Model: Transit
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1994
Postów: 19
|
![]() Cytat:
Kiedy z zasady powinien włączyć się EGR, czyli dopływ spalin? Wojtekjanus, widzę że jesteś oblatany w temacie. Dzięki za szczegółowe podpowiedzi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
EGR powinien być OTWARTY na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu zamyka się w przeciągu maks. 1/2 sekundy.
W tym linku masz bardzo dobre zdjęcia silnika 2,5td z osprzętem (bez baranów). Tu widać, jak rurki od EGR-a i przepustnicy łączą się na trójniku i muszą iść do sterownika podciśnieniowego nad MAP-em. Moim zdaniem podłączenie tego przewodu (tzn rurki) do przewodu MAP-a jest nieprawidłowe. Przewód idący do MAP jest także dla sterownika i dopiero sterownik steruje EGR-em i przepustnicą. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 19-05-2010 o 09:03 |
![]() |
![]() |