Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-02-2010, 09:30   #1
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

Witam serdecznie

Niedawno wpakowałem w swojego Essa sporą kwotę, części kupiłem lepszych firm, wszystko zostało prawidłowo zamontowane i teraz mam problem. Po ustawieniu zbieżności (w zakładzie tym się zajmującym), gdy jadę samochód skręca sam w lewo. Od razu mówię, że opony są praktycznie w takim samym stanie po lewej i prawej stronie, jak również ciśnienie w nich jest prawidłowe. Dodam, iż niestety kierownica nie jest na wprost, tylko jakby lekko skręcona w prawo, czy to może być tego wina, że kierownica sama chce się prostować i tak skręca w lewo ??

Pytam, bo nie jest to zbyt komfortowe. Jak ustawiał mi tą zbieżność, to powiedział, że powinna być zbieżność 2mm (+/- 1mm) a była ustawiona rozbieżność 8mm, więc różnica duża.

Dziękuję z góry za pomoc, pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 09:53   #2
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

Patt, kierownica sama sie nie prostuje, to zwrotnice ją prostuja, tak ze tym sie nie martw.

Jedz do innego goscia bo ewidetnie masz zle zbierznosc ustawioną.

Powiedz mu zeby regulował 2 koncowki, bo inaczej kiera bedzie nadal krzywo.

Z 2 tyg temuzmieniałem koncowke u siebie, ustawiłem zbierznosc na oko, jechał ale minimalnie go ciagneło.
Pojechałem do speca, ustawił zbierznosc, tyle ze ustawiał tylko 1 koncowką, po wyjezdzie auto jedzie prosto ale kiera 30* jest skrecona. Wrociłem, mowie ze tak nie moze byc zeby mi to poprawił, i regulował calosc, bo inaczej nic z tego nie bedzie. Cos tam marudził ze drugiej nie uda mu sie odkrecic itd, mowie, ze uda sie, skoro ja odkreciłem z zewnątrz.

I po poprawie jest ok.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 10:29   #3
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,200
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

mam to samo w swoim aucie.dałem auto do mechanika żeby mi przeguby wymienili.odebrałem i masakra auto ściąga i to mocno.powrót do mechanika z pytaniem czy na pewno podokręcali wszystko tak jak trzeba, a oni że tak i są tego pewni.pojechałem do drugiego i on też nic nie znalazł(delikatn luz na sworzniu i łączniku. wymieniłem tulejki,sworznie,łączniki stabilizatora,gumy stabilizatora+zbieżność z ustawieniem kierownicy i ciągnie w lewo.gość od zbieżności powiedział,że nic więcej na to nie poradzi i można tylko próbować koła zamieniać lub dowalić w jedno większe ciśnienie.dużo czytałem o tym na forum i prawie wszyscy wskazywali na nieorginalne tuleje wahaczy.podobno tylko na orginalnych problem znika.
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 11:30   #4
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

A własnie, Ty zapakowałes springi krotsze, a jesli przy tym tuleje nie były zbyt dobre, to rowniez tak bedzie.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 11:33   #5
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,200
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

Cytat:
Napisał Magik123 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ty zapakowałes springi krotsze
możesz mi to wyjaśnić???
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 11:50   #6
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

No zakładałem krótsze springi o 35 mm, ale wymieniałem tuleje, sworznie i wiele innych, prawie wszystko Lemforder, więc myślę, że powinno być dobrze. Nie wiem, wkurza mnie to, kierownice sam ustawiałem u tego mechaniora tak, jak mi odpowiada, była prosto, ale po wyjechaniu na drogę zobaczyłem, że jednak nie jest, no i ciągnie w lewo niesamowicie...

No nic, zamienię jeszcze tylne koła miejscami z przednimi i zobaczę, czy jest poprawa, jak nie, to kolejne 50 zł na zbieżność gdzie indziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 11:55   #7
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,200
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

Cytat:
Napisał Patt MelodyZ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No nic, zamienię jeszcze tylne koła miejscami z przednimi i zobaczę, czy jest poprawa, jak nie, to kolejne 50 zł na zbieżność gdzie indziej
to daj znać czy coś to dało.ja tego nie zrobiłem bo wtedy były mrozy po -20 i nie uśmiechała mi się przekładka pod blokiem.

słabo w to wierzę bo przed wymianą przegubów nic nie ściągało, a dwie godziny później masakra
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 11:59   #8
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

Dzisiaj jeżeli znajdę chwilę na majstrowanie, to sprawdzę, czy coś pomoże, choć osobiście również w to nie wierzę, ponieważ te koła są niemalże identyczne a już nie raz jeździłem tak, że z lewej strony koło łyse jak kolano a z prawej jeszcze w niezłym stanie i wtedy tak nie ściągało...

A może to być wina gdzieś w układzie wspomagania ?? Jeszcze muszę sprawdzić, czy mam płyn od wspomagania, bo strasznie mi pompa wyje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 12:33   #9
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

Patt, jesli przed wymiana było ok, to wina lezy w zle ustawionej zbieżności z powodu krotszych sprezyn. U siebie jak zapodałem -40 to tez tak było, ale raz mi ustawili i wszystko wrociło do normy, po za tym ze tuleje wytrzymywały sporo krocej. Ale tego nie ominiesz, chyba ze wstawisz zamiast tulei łozyska wahliwe.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 12:36   #10
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Odp: Ściąga po wymianie zawieszenia i ustaw. zbieżności

Przed wymianą to w ogóle była tragedia, jak dodawałem gazu to kierownica obracała się w prawo, samochód zaczynał nieco zjeżdżać na lewo, daj spokój Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale po wymianie jak mi znajomy ustawił zbieżność na oko, tak jak była przed wymianą, to też już ściągało.... Przed wymianą jak wrzuciłem jadąc 50km/h luz, to jechał "w miarę" prosto. Po wymianie już skręcał, po zbieżności również skręca... nie wiem, jadę w tygodniu na reklamację, bo 50 zł w plecy jestem w tym momencie...

P.S. ile mogą wytrzymać nowe tuleje Lemforer na skróconym zawieszeniu, jeżeli będę starał się je oszczędzać ?? Wytrzymają ze 3 lata ??
__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v

Ostatnio edytowane przez Patt MelodyZ ; 21-02-2010 o 12:39
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.