![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
![]()
Witam serdecznie
Niedawno wpakowałem w swojego Essa sporą kwotę, części kupiłem lepszych firm, wszystko zostało prawidłowo zamontowane i teraz mam problem. Po ustawieniu zbieżności (w zakładzie tym się zajmującym), gdy jadę samochód skręca sam w lewo. Od razu mówię, że opony są praktycznie w takim samym stanie po lewej i prawej stronie, jak również ciśnienie w nich jest prawidłowe. Dodam, iż niestety kierownica nie jest na wprost, tylko jakby lekko skręcona w prawo, czy to może być tego wina, że kierownica sama chce się prostować i tak skręca w lewo ?? Pytam, bo nie jest to zbyt komfortowe. Jak ustawiał mi tą zbieżność, to powiedział, że powinna być zbieżność 2mm (+/- 1mm) a była ustawiona rozbieżność 8mm, więc różnica duża. Dziękuję z góry za pomoc, pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
![]()
Patt, kierownica sama sie nie prostuje, to zwrotnice ją prostuja, tak ze tym sie nie martw.
Jedz do innego goscia bo ewidetnie masz zle zbierznosc ustawioną. Powiedz mu zeby regulował 2 koncowki, bo inaczej kiera bedzie nadal krzywo. Z 2 tyg temuzmieniałem koncowke u siebie, ustawiłem zbierznosc na oko, jechał ale minimalnie go ciagneło. Pojechałem do speca, ustawił zbierznosc, tyle ze ustawiał tylko 1 koncowką, po wyjezdzie auto jedzie prosto ale kiera 30* jest skrecona. Wrociłem, mowie ze tak nie moze byc zeby mi to poprawił, i regulował calosc, bo inaczej nic z tego nie bedzie. Cos tam marudził ze drugiej nie uda mu sie odkrecic itd, mowie, ze uda sie, skoro ja odkreciłem z zewnątrz. I po poprawie jest ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,200
|
![]()
mam to samo w swoim aucie.dałem auto do mechanika żeby mi przeguby wymienili.odebrałem i masakra auto ściąga i to mocno.powrót do mechanika z pytaniem czy na pewno podokręcali wszystko tak jak trzeba, a oni że tak i są tego pewni.pojechałem do drugiego i on też nic nie znalazł(delikatn luz na sworzniu i łączniku. wymieniłem tulejki,sworznie,łączniki stabilizatora,gumy stabilizatora+zbieżność z ustawieniem kierownicy i ciągnie w lewo.gość od zbieżności powiedział,że nic więcej na to nie poradzi i można tylko próbować koła zamieniać lub dowalić w jedno większe ciśnienie.dużo czytałem o tym na forum i prawie wszyscy wskazywali na nieorginalne tuleje wahaczy.podobno tylko na orginalnych problem znika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
![]()
A własnie, Ty zapakowałes springi krotsze, a jesli przy tym tuleje nie były zbyt dobre, to rowniez tak bedzie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,200
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
![]()
No zakładałem krótsze springi o 35 mm, ale wymieniałem tuleje, sworznie i wiele innych, prawie wszystko Lemforder, więc myślę, że powinno być dobrze. Nie wiem, wkurza mnie to, kierownice sam ustawiałem u tego mechaniora tak, jak mi odpowiada, była prosto, ale po wyjechaniu na drogę zobaczyłem, że jednak nie jest, no i ciągnie w lewo niesamowicie...
No nic, zamienię jeszcze tylne koła miejscami z przednimi i zobaczę, czy jest poprawa, jak nie, to kolejne 50 zł na zbieżność gdzie indziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,200
|
![]() Cytat:
słabo w to wierzę bo przed wymianą przegubów nic nie ściągało, a dwie godziny później masakra |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
![]()
Dzisiaj jeżeli znajdę chwilę na majstrowanie, to sprawdzę, czy coś pomoże, choć osobiście również w to nie wierzę, ponieważ te koła są niemalże identyczne a już nie raz jeździłem tak, że z lewej strony koło łyse jak kolano a z prawej jeszcze w niezłym stanie i wtedy tak nie ściągało...
A może to być wina gdzieś w układzie wspomagania ?? Jeszcze muszę sprawdzić, czy mam płyn od wspomagania, bo strasznie mi pompa wyje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
![]()
Patt, jesli przed wymiana było ok, to wina lezy w zle ustawionej zbieżności z powodu krotszych sprezyn. U siebie jak zapodałem -40 to tez tak było, ale raz mi ustawili i wszystko wrociło do normy, po za tym ze tuleje wytrzymywały sporo krocej. Ale tego nie ominiesz, chyba ze wstawisz zamiast tulei łozyska wahliwe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
![]()
Przed wymianą to w ogóle była tragedia, jak dodawałem gazu to kierownica obracała się w prawo, samochód zaczynał nieco zjeżdżać na lewo, daj spokój Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale po wymianie jak mi znajomy ustawił zbieżność na oko, tak jak była przed wymianą, to też już ściągało.... Przed wymianą jak wrzuciłem jadąc 50km/h luz, to jechał "w miarę" prosto. Po wymianie już skręcał, po zbieżności również skręca... nie wiem, jadę w tygodniu na reklamację, bo 50 zł w plecy jestem w tym momencie... P.S. ile mogą wytrzymać nowe tuleje Lemforer na skróconym zawieszeniu, jeżeli będę starał się je oszczędzać ?? Wytrzymają ze 3 lata ?? Ostatnio edytowane przez Patt MelodyZ ; 21-02-2010 o 12:39 |
![]() |
![]() |