![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-09-2013
Skąd: Rugby
Model: S-MAX
Silnik: 2.5
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Panowie, potrzebuje pomocy, mianowicie w fordzie c-max 1.6 16V z 2005r mojego sasiada chcielismy wymienic pasek alternatora I klimatyzacji, ale nie ma tam zadnego napinacza, z paskiem od alternatora jeszcze jakos sobie poradzilismy ale od kompresora nie mozna za chiny ludowe go nalozyc, jeszcze sie nie spotkalismy z tym zeby nie bylo napinaczy, ktos juz z tym moze walczyl ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
![]()
Potrzeba specjalnych narzędzi do zakładania pasków w silnikach 1.4 i 1.6. W sklepie forda razem z paskami dostaje się takie narzędzia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-09-2013
Skąd: Rugby
Model: S-MAX
Silnik: 2.5
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Czyli nie ma sensu kupywanie paskow po za serwisem w tych silnikach, chyba ze ma sie ten przyrzad ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
![]()
Są jakies uniwersalne przyrządy do zakładania pasków z tego co widziałem ale nie wiem na ile one się sprawdzą. A jak założyłeś ten długi pasek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-09-2013
Skąd: Rugby
Model: S-MAX
Silnik: 2.5
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Troche bylo kombinacji, najpierw przelozylem przez kolo pasowe, i pompe wspomagania, i pozniej juz trzeba bylo kombinowac, przelozylem pasek przez pompe wody, ale kolo na pompie wody bylo poluzowane i trzymalo sie na jednej srubie, sruba byla wkrecona na tyle aby mozna bylo to kolo wysunac ze srodkowego trzpienia, potem przelozylem przez alternator ale ale nie byl przykrecony, najpierw zlapalem dolna srube alternatora, nastepnie zaparlem sie i rekoma naciagnalem alternator na pozostale dwa otwory i przelozylem sruby i dokrecilem wszystkie po koleji i na koniec pozostalo kolo z pompy wody, wystarczylo lekko podwazyc i przelozyc pozostale sruby i dokrecajac, samo nachodzilo na srodkowy trzpien, szukalismy po sklepach takich przyrzadow o ktorych mowisz ale znalezllismy tylko taki ktory nadawal sie do paska z kompresora klimatyzacji. Montaz nie profesjonalny ale sie udalo, nie uszkodzil sie zaden element, ale trzeba mimo wszystko uwazac aby podczas podwazania kola pompy wody go nie uszkodzi, moze sie poprostu z nieksztalcic , tak mi sie wydaje
|
![]() |
![]() |