![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-05-2022
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.4 97KM
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]()
Witam.
Sprawa wygląda tak. Byłem w sobotę na okresowym badaniu technicznym. Gdy samochód był na podnośniku można było zauważyć dość duży wyciek różowego płynu. Zaczęło mnie to zastanawiać, bo zanim przyjechałem na kontrolę nie było żadnego problemu, a wyciek był dość duży i szybki. Zostawiłem auto w serwisie do dodatkowego sprawdzenia i okazało się, że jest to wyciek z układu klimatyzacji (za naprawę policzono mi 1500 zł). Czy możliwe jest, że do awarii doszło podczas najechania autem na hamownię? Zaznaczę, że pracownik zrobił to bardzo nieumiejętnie i auto wręcz uderzyło podwoziem podczas agresywnego wjechania na hamownię. Dodaję 2 filmy. Na jednym z nich widać, że plamy od wycieku zaczęły się pojawiać na drodze od hamowni aż do podnośnika. Zanim auto wjechało na hamownię stało 5 m za nią minimum te 10 minut na włączonym silniku i jak można zauważyć żadnych plam nie widać na płytkach. Stacja kontroli pojazdów nie poczuwa się do odpowiedzialności, że do awarii mogło dojść podczas wjazdu na hamownię. A Wy co o tym myślicie? Czy jest o co walczyć? Bo nie sądzę, że do awarii układu klimatyzacji doszło akurat na podnośniku... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus, Fusion
Silnik: PNDD + LPG, FXJA + LPG
Rocznik: 2018, 2006
Postów: 3,530
|
![]()
W tym dramacie grają SKP, autor i "serwis". Dwaj aktorzy ewidentnie ściemniają.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,371
|
![]() Cytat:
"Na nie widziane" - gdzie jest wyciek, a gdzie podwozie - w ostateczności mógł przytrzeć miską ale nie układem klimy. Czy ptrzyłeś, że na podwoziu są otarcia lub slady uderzenia elementu podwozia? Czy tylko teoretyzujemy? Sprawdź gdzie jest sprężarka klimy i któredy idą przewody => czy są ślady uderzenia - moim zadniem nie będzie pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / Ostatnio edytowane przez arturek ; 31-05-2022 o 21:18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-05-2022
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.4 97KM
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]()
Tzn? Jakieś sugestie co do wyjścia z tej sytuacji? Jutro jadę po odbiór samochodu. Czy jest jakaś szansa na udowodnienie winy ze strony SKP? Od razu po przeglądzie pokazywałem w biurze zdjęcia wycieku i mówiłem o moich uwagach co do wjazdu na hamownię, zostałem zbyty. Co ciekawe w dokumencie po przeglądzie okresowym nie ma nawet wzmianki o wycieku i przegląd został przedłużony o rok bez stwierdzenia jeszcze wtedy przyczyny.......
Bump: Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,371
|
![]()
Witam
Teraz dopiero zobaczyłem filmiki 1) Z tych filmów niestety, niewiele wynika => jeśli już kręciłes film i auto było na podnosniku, to gdzie film lub zdjecie spodu auta? => to by nam mogło pomóc na TAK lub na NIE 2) Kolega pisze o "układzie klimatyzacji" - podstawowe pytanie - czy układ klimy - czy układ chłodzenia To duża róznica, bo klimy raczej nie mogli uszkodzić, a układ chłodzenia już prędzej Co konkretnie powiedział serwis naprawiający => co zostało uszkodzone i wymienione lub naprawione Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-05-2022
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.4 97KM
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 2) Pierwszy typ kolesia ze SKP to układ chłodzenia ze względu na różowy kolor płynu. Dziś dowiedziałem się, że układ chłodzenia jest szczelny, a wypływ nastąpił z układu klimatyzacji (nie wiem czy takiej barwy jest płyn z klimatyzacji, ale chyba by w serwisie nie oszukali w ten sposób). Co dokładnie zostało uszkodzone to mi nie chcieli powiedzieć przez telefon, podali tylko kwotę 1500 zł, dlatego na razie nie zdecydowałem się na naprawę. Podjadę jutro tam i dowiem się na miejscu. Na ten moment jeszcze nic nie zostało naprawione. Może sam przetestuję czy to rzeczywiście problem z klimą. |
|
![]() |
![]() |