|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-01-2009, 23:48 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-05-2008
Model: mk 2
Silnik: 2 pb lpg
Rocznik: 1999
Postów: 11
|
[mk2] Problem z plynem chlodniczym-ubywa!
Jak w temacie, w ciagu ostatnich 10tys km dolalem +- 3litry plynu...
Czy to uszczelka??? Plyn czysciutki, olej w silniku nie zmieszany z plynem... Gdzie szukac problemu? Zadnych wyciekow nie zauwazylem. Samochodzik ma przejechane 94tys km silnik 2.0 w automacie, nie zagazowany. |
08-01-2009, 07:14 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2006
Skąd: k-koźle
Postów: 203
|
Re: Problem z plynem chlodniczym-ubywa! MK II
witam
stawiam na uszczelkę pod głowicą........ początek problemu na forum jest parę sposobów na wstępną diagnozę pozdrawiam............ |
08-01-2009, 08:47 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-01-2007
Skąd: Kluczbork/Wa-wa
Model: C-MAX
Silnik: 1,8PB
Rocznik: 2007
Postów: 111
|
Re: Problem z plynem chlodniczym-ubywa! MK II
A ja kolego obstawiam na plastikowy trójnik pod cewką zapłonową.
Mi z niego też ubywa płynu i kapie na skrzynię biegów. |
08-01-2009, 15:49 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
Re: Problem z plynem chlodniczym-ubywa! MK II
wyciekający płyn zostawia po wyschnięciu biały nalot, sprawdz połączenia węży może któraś opaska się poluzowała. Może tez ubywać pompą wody sprawdz osłonę rozrządu czy nie jest wilgotna. Gdyby poszła uszczelka pod głowicą będzie dymił na biało.
|
08-01-2009, 16:01 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Kęty/Oświęcim
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 B+G
Rocznik: 2000
Postów: 160
|
Re: Problem z plynem chlodniczym-ubywa! MK II
Cytat:
|
|
08-01-2009, 16:08 | #6 |
ford::average
Imię: Michal
Zarejestrowany: 07-01-2009
Skąd: Trójmiasto
Model: C-Max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 65
|
Re: Problem z plynem chlodniczym-ubywa! MK II
popieram mikusia, w pierwszej kolejności sprawdż opaskki zaciskowe i same wężę, przy ostatnich mrozach guma mogła się popękać lub skurczyć pokazując wcześniejsze uszkodzenia, które do tej pory nie były widoczne.
|
09-01-2009, 08:10 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2006
Skąd: k-koźle
Postów: 203
|
Re: [mk2] Problem z plynem chlodniczym-ubywa!
witam
coś tu nie rozumie................ azja north pisze że nie ma żadnych wycieków. zakładam że kolega wszystko sprawdził ............. więc sugestie aby sprawdził czy nie ma wycieków są niestosowne. a jeśli nie sprawdził to znaczy że tylko zaśmieca forum.......... pozdrawiam............ |
10-01-2009, 15:17 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-05-2008
Model: mk 2
Silnik: 2 pb lpg
Rocznik: 1999
Postów: 11
|
Re: [mk2] Problem z plynem chlodniczym-ubywa!
Sprawdzil sprawdzil i nic niepokojacego nie zauwazylem
na dodatek przejechalem od ostatniej dolewki prawie 500km i stan jest taki, jak po dolewce no chyba te cuda nie dzieja sie przez ostatnie mrozy :fcp9 :fcp20 |
10-01-2009, 19:23 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-10-2008
Skąd: Łódź
Model: Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 377
|
Re: [mk2] Problem z plynem chlodniczym-ubywa!
Też mam trochę gubiącego płyn mondka i zastanawiam się czy nie zastosować jakiegoś uszczelniacza który dodaje się do płyny chłodzącego. Boję się czy to jakoś nie przymuli układu chłodzenia. Teraz pomimo ubywania płynu temperaturę trzyma mi równo na środku, bez względu na temperaturę zewnętrzną czy intensywność eksploatacji.
__________________
strona firmowa |
10-01-2009, 21:14 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 13-08-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Mk1/sedan/ghia
Silnik: 2.0
Rocznik: marzec 1993
Postów: 1,025
|
Re: [mk2] Problem z plynem chlodniczym-ubywa!
biorąc pod uwagę czysty płyn i olej to musi być gdzieś przeciek i choć sprawdzane było to jednak być musi. są miejsca że np w czasie jazdy na bierząco się osuszają, a ponadto mamy takie pogody że mokro jest wszędzie. sprawdzenie czy nie ma nalotu jest bardzo trafne. to tak wżerająca się sprawa że jak raz wywali płyn na silnik to już zawsze będzie brzydki. odkręć osłonę plastikową po chłodnicą. może w czasie jazdy się susza a jak stoi to tylko delikate sączy i zbiera. to kiepskie miejsce do badania z góry
__________________
gorąca osiemnastka |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|