![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 29-06-2006
Model: Inny
Silnik: Inny
Rocznik: Inny
Postów: 27
|
![]()
Ah te salony i tajemniczne informacje z Forda - utnijmy więc spekulacje: 1.8 TDCi to staroć z dołożonym nowoczesnym osprzętem. Wycinek z Wikipedii dla potwierdzenia i więcej info też tam.
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]() Cytat:
Ale chcę, żebyś wiedział jedno. Silników nie projektuje się z dnia na dzień i jutro możesz mieć go wyprodukowanego. Nawet jeśli jesteś w ferrari. Głównie mowa o bloku, tłokach i wale korbowym. Tutaj od lat nic się nie zmieniło, jak było tak jest - tłoki chodzą góra dół. Zaś produkcja silnika, to skomplikowana sprawa. Tata, który jest wykształconym mechanikiem mówił mi, że właśnie blok, czy tłoki po wstępnym odlewie muszą "poleżakować" rok albo i dłużej aby nabrały mocy! (nie wiem o co chodzi ale tak jest) Dopiero potem to zostaje poddane ostatecznej obróbce i wsadzone do samochodu. Więc jak masz silnik 1.8 diesel i części, które już od dawna są produkowane i masz dzisiaj dostępne "leżaki", które możesz teraz wsadzić do auta to jest to tańsze niż nowa produkcja od nowa (od zaprojektowania do wsadzenia do auta minie rok lub więcej). Dlatego pewnie ford zdecydował zostawić sam dół, zaś modyfikować górę. I dlatego mamy tyle wersji silnika 1.8, który ma "dół" cały czas ten sam. Na pewno głowice były modyfikowane, bo w MK2 jest inna niż w MK1 ale widocznie sprawa wsadzenia 16V to już nie taka prosta sprawa...
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-11-2008
Skąd: Poznań
Model: Kuga 2.0 TDCI 4x4 Tit, Mondeo hb AWD 180 tit
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011/2016
Postów: 37
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]() Cytat:
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-11-2008
Skąd: Poznań
Model: Kuga 2.0 TDCI 4x4 Tit, Mondeo hb AWD 180 tit
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011/2016
Postów: 37
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]()
Wow! Faktycznie, kolego KrisK masz całkowitą rację. Znowu jestem zdziowiony tym co ford robi. Wprowadzili łańcuszek w MK3 a teraz pasek... No ale oby się tylko nie zrywał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 18-07-2007
Skąd: Bdg
Postów: 62
|
![]() Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-08-2007
Skąd: Warszawa/Bielany
Model: Mk4 Kombi TitS
Silnik: 2.5T + Bluefin
Rocznik: 2009
Postów: 830
|
![]()
eeee... 3/4 kolegów z TDCi na tym forum ma czipa i nic się nie dzieje a i ASO nie umie wykryć że coś się zmieniło...
nie warto czekać
__________________
2.5T Titanium S Kombi |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Moderator
![]() Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
![]() Cytat:
__________________
![]() ![]() Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery ![]() Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]() Cytat:
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|